• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 10 1903 taakbalk andere kleur geven lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
Gisteren een schone installatie gedaan van W10 versie 1903. Al eerder had ik 1803 naar 1903 geupdated maar dat leverde alleen maar problemen op. Aangezien m'n systeem in de loop der jaren toch wat trager was geworden toch maar voor zo'n schone installatie gekozen. Afgezien van de nodige (altijd onverwachte) strubbelingen draait alles nu probleemloos en tot mijn tevredenheid ben ik gelijk van wat hardnekkige probleempjes verlost.

Maar goed, een kleinigheidje, misschien weten jullie daar raad op (ik kan het niet vinden): ik heb al jaren dezelfde blauwgekleurde bureaubladafbeelding, dat ding vind ik nu eenmaal mooi, maar die lichtgrijze taakbalk oogt daar niet mooi bij. Via Instellingen - Persoonlijke instellingen - Kleuren kun je dan het selectievakje 'startmenu, taakbalk en actiecentrum' aanvinken, en dan zou je de kleur van die taakbalk moeten kunnen veranderen, maar bij mij is dat vakje grijs- in-actief. Ik kan het dus niet aanvinken, heb al wat zitten zoeken, googelen en uitproberen maar kan het niet vinden. Iemand hier?
 
Je kan dat alleen aanduiden/gebruiken als je bij kleuren switched van "licht" naar "donker".
Instellingen … persoonlijke instellingen … kleuren … kies uw kleur "donker" ... nu is "Start, taakbalk en actiecenterum" aanvinkbaar.
 
Het is niet moeilijk, maar je moet even de weg opnieuw zien te vinden

Opties>Persoonlijke instellingen>Kleuren

Scroll je in kleuren naar beneden dan kan je een vinkje zetten bij de taakbalk om de gekozen kleur te activeren.
 
Je kan dat alleen aanduiden/gebruiken als je bij kleuren switched van "licht" naar "donker".
Instellingen … persoonlijke instellingen … kleuren … kies uw kleur "donker" ... nu is "Start, taakbalk en actiecenterum" aanvinkbaar.
Klopt ja, maar dan is gelijk alles bij 'instellingen' zwart en da's ook weer niet de bedoeling. Misschien te veel gevraagd maar ik wil, eigenlijk heel simpel, alleen de taakbalk een andere kleur geven. Begint erop te lijken dat dat niet kan. Ook geen ramp maar wel een beetje vreemd.

@Abraham54 heb ik gedaan, maar werkt dus niet, bij mij tenminste niet.
 
denkelijk dient men rekening te houden met de home of de pro versie zowel Sjobyl als Fredjeh vermelden nergens welke versie zij gebruiken ..
 
Met de pro versie van windows 10 kan ik eender welke kleur kiezen met elk van de 2 mogelijkheden. Dus pro werkt normaliter.
 
dat bedoelde ik dan ook ..ook ik gebruik de pro en kan probleemloos van kleur veranderen ...
 
Ik gebruik ook de pro-versie maar bij mij blijft dat ook grijs en kan ik dat niet gebruiken (ook niet nodig).
 
@artstudiog je gebruikt wel de pro maar was het niet zo dat er een beheerder aangesteld is omdat dit systeem onderdeel is van een groep !
*ben wellicht verkeerd .. maar kan anders niet verklaren waarom deze optie bij u niet actief is !
 
Raar allemaal, ik doe het toch ècht op de manier die duidelijk aangegeven wordt. Is dit nou weer zo'n Windows-dingetje of ligt het toch aan mij :rolleyes:
 
O ja, ik gebruik de Home versie van W10 (1903).
 
aangezien Aarie25 de home gebruikt en Artsudiog de pro zal het wel eerder zo'n Windows dingetje zijn ...
van bij u wel en bij u niet !
 
O ja, ik gebruik de Home versie van W10 (1903).

Ik gebruik ook de 1903 versie.
Dus waarschijnlijk is er iets niet goed in jou Windows.
Kijk anders eens of er fouten aanwezig zijn.

Om te kijken of er fouten aanwezig zijn laat de volgende scan eens lopen.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
De scan geeft inderdaad wat fouten aan, zie screenshot, maar als ik naar de bewuste map ga zie ik zo'n onwaarschijnlijk lange lijst van meldingen, daar kan ik echt niets mee, daarvoor reikt m'n kennis niet ver genoeg, bij lange na niet. Toch vreemd, want ik heb er net een schone installatie van 1903 op staan en daar alleen mij bekende en gescande software aan toegevoegd.

Ook vreemd lijkt mij dat die mogelijkheid om de kleur van de taakbalk te veranderen bij de één het gewoon doet en bij de ander niet, ongeacht of je de Home of Pro versie gebruikt, tenminste, dat maak ik op uit de commentaren hier.
 

Bijlagen

  • Screenshot - 22-7-2019 , 21_03_52.png
    Screenshot - 22-7-2019 , 21_03_52.png
    17,1 KB · Weergaven: 16
Ik kan het wel veranderen maar bij sommigen wil het niet in versie 1903.

En in die log staan ook de files die niet konden worden gerepareerd, wanneer had je die nieuwe installatie dan gepleegd?
 
@Sjobyl - nu het volgende:

Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).
Plak de gekopieerde opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth in het zwarte dan wel blauwe venster en druk op de entertoets.

De scan zal tot 100 oplopen en dan duurt het nog even wat het het tool gaat meedelen.
Ik wil dus graag weten wat de uitkomst van de scan is.
 
De scan geeft inderdaad wat fouten aan. Toch vreemd, want ik heb er net een schone installatie van 1903 op staan.

Het blijft Windows en ook bij een schone installatie kunnen er dingen mis gaan.
 
@Sjobyl - nu het volgende:

Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).
Plak de gekopieerde opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth in het zwarte dan wel blauwe venster en druk op de entertoets.

De scan zal tot 100 oplopen en dan duurt het nog even wat het het tool gaat meedelen.
Ik wil dus graag weten wat de uitkomst van de scan is.
Bedankt, Abraham. Hieronder de schermafdruk van die scan.
Ik kan het wel veranderen maar bij sommigen wil het niet in versie 1903.

En in die log staan ook de files die niet konden worden gerepareerd, wanneer had je die nieuwe installatie dan gepleegd?
Afgelopen zaterdag, SSD gefomatteerd en 1903 er schoon op (moest trouwens eerst die SSD converteren van DRM naar GPT, in de command prompt). Maar die Engelse quote van jou maakt wel duidelijk dat dit waarschijnlijk gewoon iets van Windows is, waar de één last van heeft en de ander niet, ad random, kan een bug zijn die er in een volgende update uitgehaald wordt. (?)
Het blijft Windows en ook bij een schone installatie kunnen er dingen mis gaan.
Tsja, ik kan dat alleen maar helemaal met je eens zijn (helaas, zou ik bijna zeggen!)
 

Bijlagen

  • Screenshot - 23-7-2019 , 07_15_31.png
    Screenshot - 23-7-2019 , 07_15_31.png
    14,4 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan