• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 10 1903 taakbalk andere kleur geven lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
er zijn dus fouten gevonden aangezien er de melding staat dat deze te herstellen is..
Ashampoo_Snap_dinsdag 23 juli 2019_11h02m29s_001_.png

geef dus een volgende opdracht in ...
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...

Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .

Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..

En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

564591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..


Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

opgelet : indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”

dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"

nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !


klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
Hallo Sjobiel, dan gaan we naar de volgende stap.

Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).
Plak de gekopieerde opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in het zwarte dan wel blauwe venster en druk op de entertoets.

De scan zal tot 100 oplopen en dan duurt het nog even wat het het tool gaat meedelen.
Is de melding dat de reparaties verricht zijn, start dan jouw computer opnieuw op.
Ook indien de melding is, dat niet alles gerepareerd kon worden - dan eerst opnieuw opstarten.
 
Dank, @Emi en @Abraham54 de berichten kwamen overeen, ga voor de duidelijkheid even verder met Abraham. Die scan uitgevoerd, nadat die 'met succes' uitgevoerd was verscheen er verder geen melding. PC weer opnieuw opgestart. Dat keuzevakje voor de kleur is overigens nog grijs (maar misschien had dat met die scan niets te maken).
 
Heb hier alles gedaan met hetzelfde resultaat als Sjobyl.
Hetzelfde scenario bij mij, op donker is het wel aan te vinken, maar ik wil donker niet, lig er ook niet van wakker dat het niet lukt in de "licht" versie.
 
Kies als kleur eens donker - wat gebeurt er dan?
Dat had @artstudiog in het derde bericht ook al aangegeven, Abraham, dat werkt inderdaad, maar evenmin als fredjeh hierboven wil ik dat, omdat alles dan zwart met witte letters wordt. Nou ja, het is ook weer niet zó belangrijk maar als geïnteresseerde computergebruiker vraag ik me dan alleen af: hoe kómt zoiets nou, vooral omdat het bij de één probleemloos gaat en bij de ander niet. Misschien nog even doorgoogelen? :)
 
Ik gebruik Stardock Start10 en daarmee kan ik de taakbalk helemaal transparant maken - maar het lichte thema verbiedt dit ook!
Oftewel - het nieuwe lichte thema is fraai, maar heeft nog nukken.
 
Hmm....ik heb het nu redelijk zoals ik het hebben wil: via de bekende weg naar kleuren, en dan bij 'kies uw kleur' kiezen voor 'aangepast'. Bij 'kies uw standaardmodus voor Windows' donker aanvinken, bij 'kies een standaard app-modus' kiezen voor licht. Het vakje 'start, taakbalk en actiecentrum' is dan aktief.

Transparantie-effecten aan. Bij 'Kies uw accentkleur' automatisch een accentkleur uit mijn achtergrond selecteren uitgevinkt laten. Bij aangepaste kleuren kun je dan de passende kleur kiezen voor je taakbalk. Ook start en je actiecentrum hebben dan de kleur van je taakbalk; alléén je taakbalk is vooralsnog te moeilijk voor Windows ;)
 
Er zit dus al een vooruitgang in :)
Het zou kunnen dat er meer mensen dit probleem hebben en dat het met een update wordt opgelost.
 
Nou, als je even googelt met 'cannot change color taskbar' of iets dergelijks zie je al snel, vooral op de engelstalige forums, dat meer mensen dit 'probleem' hebben. De manier die ik hierboven aangegeven heb vind ik zelf best acceptabel, al had ik liever alleen de taakbalk veranderd, maar zoals me vroeger bij gelegenheid toegevoegd werd: 'lieverkoekjes hebben we hier niet' ;)
 
Helaas veranderd Microsoft wel eens dingen die de meeste niet prettig vinden.
Het is afwachten wat ze met dit probleem gaan doen.
 
Net de nieuwste Insider Preview van Windows 10 pro geïnstalleerd en daar lukt het dus ook niet om die kleur apart te veranderen.
 
Ieder z'n smaak natuurlijk maar over mijn nieuwe bureaublad ben ik best tevreden :yum
 

Bijlagen

  • bureaublad1.png
    bureaublad1.png
    1,1 MB · Weergaven: 33
Dat ziet er mooi uit Sjobyl!
 
Dank je, Aarie. Bij nader inzien vond ik alleen de lucht wat te sombertjes, die heb ik in Photoshop wat witter gemaakt, zodat alles er nu nóg maagdelijker uitziet :innocent:
 
Op zich een goed idee, alleen sneeuw in de zomer gaat niet goed samen ;)
 
Ik wil nog even terugkomen op die taakbalk: het programmaatje Winaero Tweaker biedt onder het kopje 'Desktop and Taskbar' met 'Increase Taskbar Transparency Level' de mogelijkheid om de taakbalk transparanter te maken. Heb dat eens uitgeprobeerd en het werkt wel, niet dat je mond ervan openvalt maar toch leuk. Best aardig om nog wat verder door het programmaatje te scrollen, al was het alleen maar uit nieuwsgierigheid.
 
Dat is voor mensen die iets anders willen, natuurlijk een goede optie.
 
Gisteren een schone installatie gedaan van W10 versie 1903. Al eerder had ik 1803 naar 1903 geupdated maar dat leverde alleen maar problemen op. Aangezien m'n systeem in de loop der jaren toch wat trager was geworden toch maar voor zo'n schone installatie gekozen. Afgezien van de nodige (altijd onverwachte) strubbelingen draait alles nu probleemloos en tot mijn tevredenheid ben ik gelijk van wat hardnekkige probleempjes verlost.

Maar goed, een kleinigheidje, misschien weten jullie daar raad op (ik kan het niet vinden): ik heb al jaren dezelfde blauwgekleurde bureaubladafbeelding, dat ding vind ik nu eenmaal mooi, maar die lichtgrijze taakbalk oogt daar niet mooi bij. Via Instellingen - Persoonlijke instellingen - Kleuren kun je dan het selectievakje 'startmenu, taakbalk en actiecentrum' aanvinken, en dan zou je de kleur van die taakbalk moeten kunnen veranderen, maar bij mij is dat vakje grijs- in-actief. Ik kan het dus niet aanvinken, heb al wat zitten zoeken, googelen en uitproberen maar kan het niet vinden. Iemand hier?


Ga naar start menu en klik op het tandwieltje en ga naar Persoonlijke instellingen, ga dan naar kleuren en selecteer Aangepast ( dus geen licht of donker), zorg dan dat de instellingen zo ingesteld staan als op de bijlage die ik hier heb bijgevoegd, dan is je taakbalk weer donker en kan je ook je het vakje Start, taakbalk en actiecentrum weer aanvinken als je dat wilt...., het is zo heel simpel.. Maar als je de instellingen zo zet zoals ik ze weergeef in de bijlage, hoef je dat vakje niet aan te vinken en is je taakbalk en actiecentrum gewoon weer donker en als vanouds ... Heel veel succes met instellen en het zal ongetwijfeld lukken . Als je wel aanvinkt kan je gewoon je eigen gekozen kleur weer instellen ....

Met vriendelijk groeten,

Ruud .
 

Bijlagen

  • uitleg.JPG
    uitleg.JPG
    34,5 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Ga naar start menu en klik op het tandwieltje en ga naar Persoonlijke instellingen, ga dan naar kleuren en selecteer Aangepast ( dus geen licht of donker), zorg dan dat de instellingen zo ingesteld staan als op de bijlage die ik hier heb bijgevoegd, dan is je taakbalk weer donker en kan je ook je het vakje Start, taakbalk en actiecentrum weer aanvinken als je dat wilt...., het is zo heel simpel.. Maar als je de instellingen zo zet zoals ik ze weergeef in de bijlage, hoef je dat vakje niet aan te vinken en is je taakbalk en actiecentrum gewoon weer donker en als vanouds ... Heel veel succes met instellen en het zal ongetwijfeld lukken . Als je wel aanvinkt kan je gewoon je eigen gekozen kleur weer instellen ....

Met vriendelijk groeten,

Ruud .
 

Bijlagen

  • uitleg.JPG
    uitleg.JPG
    34,5 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan