• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 bevriest na 5 a 10 minuten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat gebeurt er indien jij Windows 10 installeert op e standaard SSD?
En installeer daan verer geen programma's maar ga direct naar e Windows Update.
 
Net even geprobeerd, heb de m2 ssd eruit gehaald en Windows 1 geïnstalleerd op een gewone ssd.
Ook dit maakte geen verschil..
 
Vreemde zaak blijft.

Ik denk dat mogelijk er een fout zit in het werkgeheugen.
Heb jij vier latten van elk 8 GB op het moederbord zitten?
 
Nee het zijn 2 latjes van 16GB.
Deze zitten in het 2e en het 4e geheugen kanaal, A2 & B2, zoals het boekje omschrijft.

Heb ook al geprobeerd met 1 reepje ook dat maakt geen verschil.
 
Opstarten al geprobeerd zonder netwerkkabel in te pluggen?
 
2 DIMM: Supports one pair of modules inserted into either the A2 slots or the B2 slots that operates in a dual-channel memory
configuration

Ik lees dit als dat of beide latten zitten in de A-slots dan wel of de B-slots!
Zoals jij de latjes in A2 en B2 hebt, conflicteert dat dus.
 
Wat ik overal op het internet lees is dat je het 2e en het 4e slot moet pakken bij dual channel ram.
Dus op onderstaande foto B2 en A2.11759
 
Probeer het nu eens zoals Asus het voorschrijft in de geheugenconfiguratie van het moederbord dat jij gebruikt.
 
Dat is op deze manier, dus slot B2 en A2.
Dus het 2 en 4 slot vanaf de cpu gezien.
 
Sander heeft gelijk w.b. de geheugenconfiguratie. De latjes dienen bij ASUS moederborden in slots A2 en B2 gestoken te worden. Zie video.
 
Sander heeft gelijk w.b. de geheugenconfiguratie. De latjes dienen bij ASUS moederborden in slots A2 en B2 gestoken te worden. Zie video.
Dat dacht ik al, maakte verder ook niks uit btw.
Heb nu de videokaart eruit gehaald en het scherm aangesloten op de onboard GPU.
Ook nu blijft het systeem vastlopen..
 
Het blijft een vervelend probleem voor jou.
Ook Windows heeft sinds Windows 7 een memorytest aan boord.
Zoek op Windows Geheugencontrole en ga na de reboot dan voor de uitgebreide controle.
 
Heb je het systeem laten assembleren of heb je dat zelf gedaan? Ik zou in ieder geval terug naar de winkel gaan onder garantie. Dit lijkt me geen software probleem maar een bug in de hardware (kan wel eens de CPU zijn).
 
Of de voeding.......
 
Nee ik heb het systeem zelf in elkaar gezet.
Videokaart en hardeschijven overgenomen uit mijn oude systeem en de cpu en het geheugen komen van tweakers.
Moederbord is nieuw gekocht in een webshop.

Voeding twijfel ik ergens ook aan, balen dat ik hier geen reserve onderdelen heb.
 
Wat voor voeding heb jij dan in dat supermoderne systeem van jou zitten?
 
Een Corsair RM850i(of x) een kwalitatief gezien goeie voeding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan