• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Windows 10 Eperiance Index.

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 59498
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Dell Precision M6400 van 2 februari 2009:

5ad62e9f47d43-WEI_17-_4-2018.png
 
Dacht dat die hetzelfde zou doen maar ik krijg een andere uitslag.
 
Dat WEI tooltje slaat nergens op. Nou ja, 'nergens'... Ik zal hieronder laten zien wat ik bedoel.
De eerste test met dat WEI tooltje voerde ik uit op 14-7-2016. Dit was toen het resultaat:

5ad71e0a5b21d-2018-04-18_12_22_23-Winaero_WEI_tool_v1.0.png


Naar aanleiding van dit topic heb ik datzelfde tooltje nog eens laten runnen. Let op: ik heb het tooltje niet opnieuw gedownload; ik maakte gebruik van hetzelfde tooltje dat ik in juli 2016 gebruikte (het tooltje stond nog in mijn map Onderzoek); geen andere/nieuwere versie. Nu was de uitslag heel anders:

5ad71e7271462-2018-04-18_12_25_53-Winaero_WEI_tool_v1.0.png


Tussen 14-7-2016 en vandaag heb ik helemaal niets gewijzigd aan de hardware van mijn pc.
Mijn processor en RAM zijn dus opeens uit zichzelf een stuk beter geworden. Rara, hoe kan dat?
Ik ben van mening dat de score van 2016 beter klopt.

Omdat Lange Pier de gegevens van zijn pc erbij zette, zal ik dat ook even doen:

5ad72298a05d3-2018-04-18_12_48_11-Piriform_Speccy.png


Mijn eenvoudige/goedkope grafische kaart (meer heb ik niet nodig, want ik speel geen games) kreeg eerst een 6,7 en nu opeens een 9,9. Dat laatste slaat nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Ook die via Ultimate Windows Tweaker zijn het overdreven scores.

Oftwel, je hebt er geen ruk aan is nu mijn conclusie.

Deze code wordt gebruikt.
winsat formal -v -xml c:\winstatresults.xml
 
Ik ben het helemaal met je eens, Lange Pier.
De Windows Experience Index in Windows 7 leek me nog redelijk betrouwbaar. Microsoft heeft die eruit gesloopt sinds Windows 8.1.
Dat WEI tooltje is door Winaero ontwikkeld voor mensen die graag weer die Windows Experience Index terug wilden hebben in Windows 10, maar hun probeersel is naar mijn mening jammerlijk mislukt.
Niet dat ik het zelf beter zou kunnen hoor, maar ik kan aan de hand van een Speccy rapport gelukkig meestal zelf nog wel beoordelen hoe goed of slecht de verschillende onderdelen presteren.
De (echte!) Windows Experience Index lijkt me vooral nuttig voor mensen die het verschil niet kennen tussen een Intel Atom N450 en een Intel Core i5 3550.
 
Porrelaar ben je niet gewoon een soort computerfluisteraar die tegen zijn PC zegt beter je best doen! Dan haal je op eens betere scores? :)

De scores raken inderdaad kant nog wal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan