• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost windows 10 home 64 bit versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hallo,

een aantal maanden geleden kocht ik een nieuwe PC (windows 10 home 64 bit geinstalleerd maar moest nog wel activeren) deze installatie is een oem versie en die werd geïnstalleerd vanaf een usb stick bij de bouwer zodat "er steeds de laatste versie op staat" bij de levering van de PC was ook een DVD met windows 10 home 64 bit versie. Hoe kan ik zien welke versie daar op staat want op de DVD staat alleen windows 10 home for oem software en de activatie code, mogelijk was de installatie van de USB wel degelijk de laatste versie. Ik vraag dit omdat mijn PC de update van versie 1903 18362.418 niet wil doen naar versie 1909 ...... ik ben geen PC crack en als het te ingewikkeld word haak ik af, de bouwer zei me wacht gewoon af en microsoft zal een volledige update uitbrengen waarin jou update probleem word opgelost. Ik heb op dit ogenblik geen problemen met de werking van de PC maar vraag me af is updaten dan wel belangrijk? de virus scanner en dergelijke lijkt telkens wel ge-update.
Is het pc update probleem opgelost als ik bvb een nieuwe windows 10 DVD aanschaf en deze installeer want zoals eerder vermeld aan de win 10 software verwijderen en terug opnieuw installeren waag ik me niet. zou overgaan naar win 10 pro een eenvoudige oplossing bieden?
catmen
 
Je hoeft geen nieuwe windows 10 aan te kopen. Je kan de versie controleren als je op de startknop ... instellingen klikt en dan bij "systeem" scrolt naar "info". In het rechtse deel van het venster zie je dan de versie, maar dat had je waarschijnlijk al gevonden. Het maakt ook niet uit of je een oem of retail versie hebt. Eens windows 10 op je pc kan je nadien eindeloos die versie terug clean installeren omdat het activeringsnummer in het bios wordt bijgehouden. Je kan via het Media Creation Tool een opstartbare USB-stick aanmaken met de laatste versie en deze van nul proper installeren of over je huidige versie installeren. Een serienummer moet je niet meer invullen (vakje kan je gewoon leeg laten) en bij internet verbinding wordt deze mooi automatisch geactiveerd.
 
Hallo Catmen, doe nu eerst het volgende:

ga naar Windows Verkenner en klik met rechts op Deze PC en kies in het menu voor Eigenschappen.

Staat daar of Windows geactiveerd is?
 
bvb een nieuwe windows 10 DVD aanschaf
W10 kun je gewoon ophalen hoor en dat zou het probleem op kunnen lossen om een upgrade vanuit de gedownloade versie uit te voeren.
Zet 'm op een USB stick met die Media Creation Tool die je vervolgens opent in Windows en voer dan de update uit, wil dat wel?
 
Dus vaststellen welke versie op de meegeleverde win 10 home dvd staat kan niet?
windows 10 home downloaden zal wel lukken en naar usb downloaden maar “media creation tool” is dat ook iets dat moet aangeschaft/ ge-download worden?
catmen
 
Oei, reageerde alleen op het laatste antwoord.
 
In die link "hulpprogramma downloaden" gebruiken.

En als je de DVD start en gaat installeren zie je zowel de 32 als 64 bit versie erop staan als het goed is.
 
Heb je nu al gedaan wat hier staat?
 
Hallo Catmen, doe nu eerst het volgende:

ga naar Windows Verkenner en klik met rechts op Deze PC en kies in het menu voor Eigenschappen.

Staat daar of Windows geactiveerd is?
Windows 10 is geactiveerd heb het serial nummer even onleesbaar gemaakt.
 

Bijlagen

  • Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    21 KB · Weergaven: 6
W10 kun je gewoon ophalen hoor en dat zou het probleem op kunnen lossen om een upgrade vanuit de gedownloade versie uit te voeren.
Zet 'm op een USB stick met die Media Creation Tool die je vervolgens opent in Windows en voer dan de update uit, wil dat wel?
Gaf ik al........
En niet via de site updaten maar via de USB stick.
Of je moet uren de tijd hebben.
 
Gaf ik al........
En niet via de site updaten maar via de USB stick.
Of je moet uren de tijd hebben.
ok staat op USB stick (zie windows update 9252 en is 6115KB groot?)
catmen
 
maar een stick ermee freubelen met de W10 installatiebestanden.
Dat versta ik niet.
catmen
 
(foutje ?)
 
trouwens ik lees hier twee verschillende meningen (naar mijn mening) waarin enerzijds sprake is van "download windows 10 en klik upgrade nu en zet op stick en anderzijds moet het hulpprogram gedownload worden "die niet op stick zetten maar een stick er mee freubelen met windows 10 bestanden", zoals eerder verteld ben ik geen crack.
even terzijde, ik vond trouwens op de verpakking van de meegeleverde DVD met windows 10 home (op het karton mapje) versie 1809 zou zijn dus de geïnstalleerde versie door de PC bouwer zou inderdaad de toen laatste versie geweest zijn, de 1903 versie.
catmen
 
trouwens ik lees hier twee verschillende meningen (naar mijn mening) waarin enerzijds sprake is van "download windows 10 en klik upgrade nu en zet op stick en anderzijds moet het hulpprogram gedownload worden "die niet op stick zetten maar een stick er mee freubelen met windows 10 bestanden", zoals eerder verteld ben ik geen crack.
Sorry, één van mijn meningen inderdaad, verwarrend wordt het zo, maar er zijn meerdere wegen om te lopen.
Update nu is voor jou waarschijnlijk de snelste manier.
 
OK bedankt, heb er nu even geen tijd meer voor om het te doen maar ga er morgen mee aan de slag, het is toch niet zo dat ik files moet extern of ergens gaan opslaan want dat er bij de windows update zaken verdwijnen of overschreven worden?
catmen
 
Je hoort eigenlijk al backups te hebben, wel of geen update. En het nu hebben is aan te raden, al gaat een update niet zo snel fout. Windows maakt zelf al een herstelpunt aan, maar dan moet systeemherstel voor je C: partitie wel aangeschakeld zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan