• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 10 installeert niet vanwege MBR-disk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie44nl

Gevestigd lid
Lid geworden
31 dec 2012
Berichten
344
Waarderingsscore
7
Ik kan windows 10 niet over 8.1 installeren en ook niet kaal op de SSD. Formatteren vanuit de setup kan niet.
Deze zegt dat de schijf geconverteerd moet worden van MBR naar GPT.
Via DOS wil/werkt dit niet en bij easus partition master krijg ik de keuze niet in beeld om te converteren.
Wat zou dit kunnen zijn en hoe krijg ik alsnog de SSD geconverteerd?Knipsel.JPG
 
Wat heb je dan veranderd in de UEFI? want als er nu wordt gevraagd naar een GPT schijf en W8.1 draaide op een MBR schijf dan is er iets aangepast.

UEFI-op een GPT schijf.
Bios/legacy/CSM- op een MBR schijf.

Verwijder de partities in de geavanceerde schijfopties en laat W10 zelf de boel indelen en installeren.
 
De gratis EaseUS Partition Master kan niet naar GPT converteren!
 
Ik snap er niks van. Gewoon een nieuwe SSD in de pc gezet en windows 8.1 geinstallleerd vanaf dvd. Nergens kreeg ik de vraag of ik de schijf MBR of GPT wilde indelen...
Alles draait nu wel weer maar win10 krijg ik er zo nooit op. En bij de gratis easeus partition manager kan ik idd niet converteren...
Wat kan ik nu nog, want ik weet niet meer wat te doen. Dit staat er in schijfbeheer:
11490

en dit in partition master.wel de converteer-optie, maar niet in deze versie. schiet zo ook niet op.
11491
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen de schijf GPT kunnen maken, maar updaten naar win 10 lukt niet.
ik krijg een melding "de installatie van windows 10 is mislukt' en dat was het dan
 
Hoe heb jij geprobeerd Windows 1o te installeren?
Graag een zo duidelijk mogelijk antwoord.
 
Kan van de exercities niet veel begrijpen, je start op met de W10 installatie media, wist alle partities in de geavanceerde schijfopties en laat W10 de boel zelf indelen en installeren.

Kijk eerst in de UEFI of secure boot aanstaat en de volledige UEFI opties, krijg je vanzelf een GPT schijf met de nodige partities.

Doe het wel met alleen de bootschijf eraan, de rest kan er later weer aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan