• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 komt er aan op 29 juli

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ik krijg het Upgrade Icoontje niet te zien in mijn taakbalk, alhoewel ik over een Windows7 legale versie beschik , en alle updates genstalleerd zijn.
Ga ik naar configuratiescherm > Windows Update krijg ik volgend scherm te zien.
Wanneer ik nu op reserveren klik , gebeurt er gewoonweg niets.
Klik ik op Meer informatie , gebeurt er ook gewoonweg niets.
Mijn Windows 7 is Home Premium 32-bits versie .Aangekochte versie , dus geen voorgenstalleerde.
ik verwijs je door naar dit topic van Porrelaar ...
het betreft het laten lopen van een bat bestand wat je dan de mogelijkheid geeft om je wel te registreren voor de Win10
 
(Y) Bedankt Emi en porrelaar. Met Selecttion 3 is het gelukt .
 
graag gedaan .. en nu wachten tot de 29ste
 
Bij mij ook gelukt: ik vind zoiets een klein wonder.Nog 44 dagen.

--- Update ---

D.w.z. gelukt op mijn eigen desktop met W 7 Ultimate. Op een HpCompag van mijn vrouw met W 7 Official niets te vinden na herhaalde pogingen, en ben nu bezig op een laptop met W 8.1: niets te bespeuren.
 
Op die Lenovo met de illegale W8.1 zul je ook geen uitnodiging voor het downloaden van W10 te zien krijgen
Die W7 official is dat een bedrijfsversie? ook daar krijg je geen update icoontje want de update is alleen voor particulieren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
PoppeSchuitema:

- je hebt het over een Lenovo, maar daarover kan ik niets terugvinden in dit topic?

- je hebt het over een "W7 official": wat is dat eigenlijk?
 
Hoi,

Mooi, heb al gereserveerd, maar wacht toch even met installeren, van deze versie.
 
Wat Microsoft doet met "reserveren" is alleen tellen hoeveel potentiele upgrade kandidaten er zijn en tevens controleren of je PC helemaal geschikt is. Dat kan je controleren door op het icoontje te klikken en te kijken wat er onder "Controleer uw PC" staat. Zie de drie liggende streepjes linksboven.
Verder een tip, wanneer je PC niet geschikt is, illegale versie of bedrijfslicentie, dan verschijnt het icoontje niet, je krijgt geen melding!
 
Verder een tip, wanneer je PC niet geschikt is, illegale versie of bedrijfslicentie, dan verschijnt het icoontje niet, je krijgt geen melding!

Helaas - dat laatste is niet waar.
afgelopen vrijdag zag ik in een illegaal geaktiveerde Windows 7 ook die upgrade notitie.
Want Microsoft is zins ook illegale Windows 7 en Windows 8 versies te kunnen upgraden naar Windows 10; enkel kan deze versie dan niet geactiveerd worden.
 
Inderdaad - indien je nu tester bent en met Microsoft account bent aangemeld bij Windows Insider, dan is het mogelijk om de preview in te wisselen voor de definitieve versie - ook al had voordien een niet legitieme Windows in de PC.

Wat wel niet vergeten mag worden: de finale versie van Windows 10 verbind zich met de Computer waarop die genstalleerd wordt.
Wil je dus die versie dan in een andere PC installeren - dan is activering niet mogelijk.
 
Hallo, laptop opnieuw genstalleerd, alle updates gedaan, geen win 10 te zien, dan de batchfile gedownload en uitgevoerd, de melding stond onderaan, dus opgestart en kreeg windows scherm om aan te melden, op de knop gedrukt en dan was het gedaan,kreeg het scherm niet om mijn email in te vullen.
logo blijft langs onder staan, krijg wel het scherm maar zonder de knop om aan te melden, heb al de batchfile opnieuw uitgevoerd zonder resultaat.
Computer is een acer aspire win 7 home 64 bit
 
@fredjeh
denk dus dat jij eerder al geregistreerd staat bij Microsoft voor de upgrade ...op deze pc die je nu opnieuw heb genstalleerd....bijgevolg zie jij dus het icoontje maar je kan deze dus geen 2x reserveren op dezelfde pc ...

**d.w.z. je kan je wel 2x reserveren indien je een 2de besturingssysteem gebruikt op dezelfde pc maar dan nog mag deze niet op een 2de partitie aanwezig zijn !
ik heb hier een SSD + 2 HDD en heb op de SSD en op 1 HDD de Windows 8.1pro ( verschillende licenties) ik kon op beiden de Windows 10 reserveren ...
*****ik weet het klinkt raar ...en zeker omdat ik dus 2 verschillende licenties heb ...
de verklaring hier voor is vrij simpel .....destijds heb ik eens verwezen naar een site waar je dus voor 19 een licentie kon aankopen van de Windows 8.1 je kon deze gebruiken om een upgrade maar ook om een verse installatie te doen ...
er waren er echter veel hier op het NCF die me zeiden om er gene aan te kopen ...maar ik heb dit toen eerder wel gedaan en tot op heden is deze nog steeds bruikbaar en legitiem.
 
Emi, nee het gaat over een laptop, die al meer dan een jaar niet gebruikt was, eigenaar wist zijn paswoord niet meer, terug naar fabrieksinstelling en alle updates gedaan, is dus geen illegale versie, bij mijn desktop pc staat er bij de meldingen dat hij gereserveerd is, hier zie ik niks, zat maar 1 gb geheugen in, werkte zeer traag, sinds vandaag zit er 4 gb in en werkt zeer goed, maar krijg niet de mogelijkheid om de update te reserveren.

--- Update ---

Is opgelost, heb op de windows button upgradestatus controleren geklikt en mijn mailadres kunnen invullen, had dit niet kunnen doen de eerste keer, nu is alles ok.
 
Toch even voor de zekerheid de vraag, geld volgens mij niet voor OEM versie van windows 7 home premium?
En ook niet voor een ingebakken (op laptop) windows 7 versie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch even voor de zekerheid de vraag, geldt volgens mij niet voor OEM versie van Windows 7 Home Premium?
En ook niet voor een ingebakken (op laptop) Windows 7 versie?

Volgens mij wl.
 
windows oem en home premium gaan over naar windows 10 als je de upgrade die na 29 juli in fases wordt uitgerold installeert
 
Wat wel niet vergeten mag worden: de finale versie van Windows 10 verbind zich met de Computer waarop die genstalleerd wordt. Wil je dus die versie dan in een andere PC installeren - dan is activering niet mogelijk.
Ah, OK, dat vroeg ik me al af maar vergat het steeds te checken. Mijn huidige PC met W8.1 loopt alweer zo'n 7 jaar mee, eigenlijk zo goed als probleemloos, maar het wordt nu toch eens tijd een nieuwe bak aan te schaffen. Had W10 al gereserveerd, zoals velen, maar die kun je op een nieuwe PC dus niet activeren. Nou ja, dat zal dus weer een nieuwe OEM-versie moeten worden.
 
@Emi
jij weet veel he over dat windows 10
zitten er ook drivers in voor Hantek 6022Be scoop????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan