• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 licentie legaal of illegaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

LittleDucky

Nieuw lid
Lid geworden
26 nov 2013
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Hallo,

Als je op marktplaats zo af en toe kijkt zie je diverse advertentie waarbij Windows 10 licenties te koop worden aangeboden. Mijn vraag is of er een tool is waarmee je kan zien of je Windows 10 code die je gekocht hebt kan zien of die legaal of illegaal is?

Bijvoorbeeld een website waar alle codes blacklisted opstaan bijvoorbeeld.
 
Hallo
Toevallig staat de zelfde vraag op het Microsoft community forum.
Hij is wel van 2015, maar het antwoord is het zelfde.


Windows licentie controleren

Er worden weleens nieuwe licenties aangeboden van windows 10 op bijv marktplaats of tweakers.
is het mogelijk vooraf een licentie key te controleren of deze al dan niet legaal is ?



Hallo flashcs,

Bedankt voor je vraag en welkom op het forum. Een productcode kan pas gecontroleerd worden zodra je deze bezit (en deze krijg je pas na de aankoop). Via onze telefonische dienst zou je die code dan kunnen laten controleren.

Wat er echter vaak gebeurt is dat een zakelijke licentie aangekocht wordt bij Microsoft. Dan betaalt de klant een x bedrag voor een aantal licenties. Natuurlijk een stuk goedkoper dan allemaal losse licenties kopen. Vervolgens worden deze licenties dan via een Markplaats verkocht voor een hele lage prijs. In principe zijn dit legale licenties, het enige nadeel is dat zodra het bedrijf/ de persoon het contract met Microsoft opzegt, alle licenties vervallen en je dus met een ongeactiveerde Windows versie zit.

Deze licenties zijn vooral te herkennen aan het feit dat ze een 'Pro' versie verkopen tegen een ontzettend lage prijs (de officiële prijs van een Windows 10 Pro versie is €279,-).

Met vriendelijke groet,
Ricardo Olv.
 
Hallo,

Als je op marktplaats zo af en toe kijkt zie je diverse advertentie waarbij Windows 10 licenties te koop worden aangeboden. Mijn vraag is of er een tool is waarmee je kan zien of je Windows 10 code die je gekocht hebt kan zien of die legaal of illegaal is?

Bijvoorbeeld een website waar alle codes blacklisted opstaan bijvoorbeeld.

Maar begrijp ik het goed dat jij graag Windows 10 wilt hebben?
Die is als het goed is nog steeds gratis te krijgen.
Kijk hier eens voor meer informatie en de link voor de upgrade.
Windows 10 nog steeds (!) gratis te downloaden
 
2 @ 3 jaar geleden heb ik bij G2Play me een Windows 8.1 licentie aangekocht ...voor nog geen 20€ en voor 1,5€ kon je daarop een garantie nemen mocht deze niet werken ..echter nam ik deze destijds zonder de extra garantie en deze werkte gewoon .. deze Windows 8.1 werd daarop geupgraded naar de Windows 10
*voor de Windows 10 pro betaal je er 26€ voor bij g2play
 
Maar begrijp ik het goed dat jij graag Windows 10 wilt hebben?
Die is als het goed is nog steeds gratis te krijgen.
Kijk hier eens voor meer informatie en de link voor de upgrade.
Windows 10 nog steeds (!) gratis te downloaden

Hallo Aarie,
Windows 10 heb ik al van die website afgehaald. Maar ik heb geregeld computers staan die ik dan verkoop op Marktplaats. Ik heb laatst hiervoor bij iemand een licentie gekocht voor 15 euro. Maar dan kan dat wel kloppen als die gene een contract met Microsoft heeft. Wat ook in het bovenstaande bericht staat.

Echter dan loop jezelf dus ook een risico want als die gene geen contract meer met Microsoft heeft en ik heb bijvoorbeeld 5 computers verkocht dan zit ik uiteindelijk met het probleem.
 
Hallo Littleducky,

Dan kun je 2 dingen doen.
1 Je verkoopt de computer met de vermelding van de licentie en mogelijk het probleem van het verlopen er van.
Dan kunnen ze ook niet gaan klagen als het verloopt.

2 Je kijkt of je kunt upgrade via de site van Microsoft en dan heb je helemaal geen probleem met het verlopen.

Maar ik begrijp jou wel, dat dit niet handig is.
 
Ik koop geregeld op onderstaande website licentsies voor zowel Windows als Office. Over die licenties gaat het verhaal wat Aarie25 in bericht #2 schrijft ook op. Alleen met dit verschil dat de licenties niet verlopen op het moment dat het bedrijf het contact opzegt. Omdat het bedrijf waar ik ze koop die licenties eerst heeft overgekocht en daarmee het probleem van contractopzeggingen voorkomt.

Het werkt eigenlijk zoals Emi in bericht #4 omschrijft echter hoef je daar geen garantie op de werking te betalen omdat ze garanderen dat het werkt. Anders kan je bellen en wordt het als nog voor je geregeld.

De website die ik bedoel: Digital License - Digital License
 
Graag gedaan! Ik hoop dat je er verder mee kunt.
 
Simpel om correcte licentie te checken. Open cmd en typ in: slmgr /dli
Als er OEM of Retail staat is een echte (correcte) licentie voor privégebruik en krijg je geen problemen met Windows
 
Beste Signify,

Reageren op een topic uit 2017 heeft geen en is niet wenselijk.
Ik zal daarom dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan