• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 mei-upgrade versie 1903 komt weer met "problemen"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
De komende versie van Windows 10, de versie 1903 kan bij de upgrade installatie de foutmelding geven, dat de upgrade niet gedaan kan worden.

Ten eerste kan dit gebeuren wanneer apparatuur aan de USB is aangekoppeld.

4210652_original.jpg

Dat kan dan opgelost worden door de betreffende apparaten af te koppelen en dan de upgrade opnieuw uit te voeren.
De afgekoppelde apparaten kunnen na de upgrade weer aangesloten worden en zullen dan opnieuw geïnstalleerd worden.


Het tweede probleem van niet kunnen upgraden ontstaat wanneer er te weinig ruimte is.

De nieuwe versie 1903 heeft namelijk meer ruimte nodig dan de oudere Windows 10 versies.
Standaard is vanaf de Windows 10 1903 versie minimaal 32 GB nodig om Windows 10 1903 te kunnen installeren.
Dit wordt mede veroorzaakt doordat Windows 10 versie 1903 7 GB gaat reserveren voor de tijdelijk (temp) mappen.

www.chip.de%2Fii%2F1%2F1%2F2%2F0%2F2%2F9%2F7%2F2%2F6%2Fb27d3bdb0f0b2385.jpeg


Mijn inziens zullen er vooral problemen ontstaan in die gevallen dat er welliswaar een 32GB SSD in het notebook zit, waarbij een vier GB gereserveerd is voor de herstel partitie.
Andere gebruikers kunnen ook die melding krijgen en dan is het vooral zaak Windows goed te reinigen.
 
Ik kan versie 1903 helaas nog niet ophalen (buiten het Insider program).
 
Komt nog steeds eind mei aanstaande.
En ik ben benieuwd wanneer MS nu eens wijs wordt en naar een (en dan meteen een uitstekende) upgrade versie op jaarbasis gaat.
 
Klopt, dat was ik even vergeten.
 
19H1 is al op te halen en 19H2 komt eraan, die wordt nu getest door de insiders.

Indien de insiders geen problemen ondervinden wordt de upgrade uitgebracht, ze weten dus niet of er een aantal mensen zijn ,ondanks het testen, toch problemen ondervinden, dat is pas erna.
Lijkt me ook dat er geen andere manier is.
 
heb hier een in VMWare draaiende Windows10 geupgraded naar versie 1903 build 18362.30 en vervolgens kreeg deze dan al een cumulatieve update KB4495666 die dan build 18362.53 aanbracht ..
de Windows.old is hier ruim 32.9GB op een schijf van 90GB


* zoals Abraham het al vermelde zullen de systemen waar dat er een beduidend kleine ssd aanwezig is problemen ondervinden of zelfs niet kunnen upgraden naar versie 1903..
aan hen die zulke systemen gebruiken geef ik de raad om eerst alles over te zetten naar een andere locatie .. hiermee bedoel ik dan ook de map Program files alsook de Download map en andere persoonlijke mappen zoals video's, muziek , foto's enz...
daarna dienen zij dan de Windows op te ruimen of desnoods te vernieuwen zonder behoud van persoonlijke bestanden ..aangezien je deze eerder naar een andere locatie heb verhuist !

**na de vernieuwing heeft men waarschijnlijk een Window.old en deze dient men te verwijderen ..
heeft men géén Windows.old dan zou er minstens 32GB vrije ruimte moeten aanwezig zijn wil men de upgrade kunnen doen !

**gebruikers met een ssd van amper 32GB vallen af voor de upgrade.. deze dienen eerder voor een verse installatie te gaan willen ook zij versie 1903 gebruiken … deze gebruikers dienen dan tewachten tot Microsoft tevens een vernieuwde Media Creation Tool 1903.exe beschikbaar stelt .. om zodoende een installatie medium aan te maken het zijnde een usb stick van minstens een 8GB of een dvd.

11409
 
Laatst bewerkt:
Als alles normaal verloopt word de Windows 10 (1903) update verspreid vanaf 10/05/2019.
 
Ik wacht dit keer wel even wat langer.
Normaal haal ik heb meteen binnen, maar gezien de vele problemen de laatste upgrade heb ik geen haast.
 
ben al de ganse dag met deze nieuwe bezig geweest heb niets raars voorgekregen ..
de virtuele Windows liep wel 1 keer vast maar da was door mijn eigen toedoen .... heb deze maar een 3.6gb ram geheugen toegewezen en had teveel gevraagd van het systeem ..
*heb zojuist de systeembestanden van de vorige versie verwijderd waardoor er zomaar een 32 GB vrijkwam op deze virtuele schijf van 90GB
 
Het blijft voor Microsoft natuurlijk ook lastig om goed te testen hoe de upgrade werkt.
Want elke computer kan weer anders reageren door de hardware en software die mensen gebruiken.
Maar ik wacht wel tot ij hier wordt aangeboden.
 
Over de melding, dat de upgrade 1903 op 10 mei aanstaande al zal uitkomen, heb ik nog niks gevonden.
 
Windows 10 May 2019 Update.. Wat staat hier? Staat daar dat de update op 10 mei 2019 komt? Nee, dat staat er niet. Er staat enkel dat het gaat om de mei 2019 update voor Windows 10. Het getal 10 hoort dus bij Windows en niet bij de maand mei.
Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat anders lezen.
 
@porrelaar - jij hebt helemaal gelijk.

Het Start developing slaat terug op de vele nieuwe Api's waarmee de nieuwe Windows 10 wordt uitgerust en waar ontwikkelaars rekening mee moeten houden.
 
een exacte datum word nergens vermeld maar Microsoft vermeld dat het "in late may " zal plaats vinden ….ook zal de 1903 tot 8 december 2020 ondersteunt worden (waarschijnlijk komt er dan weer een andere versie ) men is al bezig aan versie 1909 !
**de gebruikers die momenteel nog op versie 1803 zitten krijgen 5 maand de tijd om over te gaan naar versie 1903
**de gebruikers die op versie 1809 blijven zitten krijgen nog update's tot 12 mei 2020 want dan word ook versie 1809 afgeschreven .
 
Wat de datum betreft heeft Porrelaar gelijk. Er is geen datum bekend. Ik zelf ben nog altijd geen grote fan van het "compleet opnieuw" installeren wat Microsoft nu doet met de grote updates. Computers met kleine schijfruimte komen daardoor vaker in de problemen.
 
"Over de melding, dat de upgrade 1903 op 10 mei aanstaande al zal uitkomen, heb ik nog niks gevonden"
Dit was eergisteren op WindowsClub of HardwareInfo. Er stond wel degelijk bij Windwos 10 1903 update.
Natuurlijk afhankelijk van de bron verschilt dat weleens.
 
zal mij benieuwen of we er op vooruit gaan, en dat de vorige foutmeldingen ook zijn opgelost met deze nieuwe grote update 😎
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan