• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 opnieuw instellen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat de windows 10 installatie op een USB-stick? Kan je niet opstarten vanop USB-stick en windows clean installeren? Niet vergeten alle partities te verwijderen en nieuwe maken (dit kan je doen tijdens de installatie).
De win 10 komt ie van een iso bestand vanaf microsoft.com? Zo niet dan kun je dat nog eens proberen.

Helaas.. Ik heb geen windows op een USB oid..

Vandaar ook dat ik de functie opnieuw instellen heb gebruikt van windows zelf.

Denk dat ik de computer maar verkoop aangezien de onderdelen in de computer alles behalve slecht zijn. Iemand die er verstand van heeft kan eventueel alle onderdelen los gebruiken.
 
Maar je kunt natuurlijk altijd nog een usb maken met een installatie.
Welke versie van Windows 10 heb jij er eigenlijk opgezet?
Dit zal waarschijnlijk 1709 zijn?
 
Maar je kunt natuurlijk altijd nog een usb maken met een installatie.
Welke versie van Windows 10 heb jij er eigenlijk opgezet?
Dit zal waarschijnlijk 1709 zijn?

Dat ga ik inderdaad eens proberen, is er een manier om dat gratis te downloaden en op een usb stick te zetten?

Met de versie van windows 10 heb ik niks gedaan, heb hem puur opnieuw in laten stellen en verder niks gedaan.
 
Hi Aarie,

Je hulp wordt enorm gewaardeerd.
Nog hopelijk één vraag:

Als ik de onderstaande instructies volg:

QUOTE

Start Windows 10 niet meer op dan kan de computer ook direct vanaf het installatiemedium worden opgestart. Hiervoor moet waarschijnlijk wel eerst een wijziging in het BIOS of UEFI worden aangebracht (meestal bereikbaar met de DEL-toets tijdens het opstarten van de computer), in het gedeelte waar het bootproces is vastgelegd. Zoek naar een term als bootorder, bootsequence of iets dergelijks. Wijzig hier de volgorde van de opstartbare media zodat de DVD-speler eerder opstart dan de interne schijf. Is de installatie voltooid, dan kan de schijf eventueel weer als eerste bootoptie worden ingesteld.

UNQUOTE

Hoef ik dus alleen de opstartvolgorde van de schijven te veranderen naar de USB stick? Of begrijp ik het verkeerd. En dan pakt hij hem automatisch vanaf daar?
 
Eerlijk gezegd weet ik over de bios net iets te weinig over om dat iets over te zeggen.
Maar als ik dit lees zou het ook zo moeten kunnen.

Installatiemedium opstarten
Voor het buiten Windows om uitvoeren van de setup moet de computer eerst worden opgestart vanaf het Windows 10-installatiemedium (DVD of USB). Dit kan vanuit Windows via Instellingen, onderdeel Bijwerken en beveiliging, sub Systeemherstel, knop Nu opnieuw opstarten (bij het onderdeel Geavanceerde opstartopties). Je kan hier ook komen door Windows opnieuw op te starten (via Start, knop Aan/uit, Opnieuw opstarten) terwijl de SHIFT-knop is ingedrukt. Met de knop Een apparaat gebruiken kan vervolgens het gewenste medium worden geselecteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan