• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 Pre NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaltaDoom

Gewaardeerd
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.008
Waarderingsscore
3
Is het mogelijk Windows 10 Pre NL op een stick te installeren? Zo ja, hoe? Kan er dan effectief mee opgestart worden?

Mvg,
 
ja das mogelijk ..je dient Rufus te gebruiken om je een opstartbare usb stick aan te maken .
de stick werd hier op een 5 tal minuten aangemaakt ..en deze is te gebruiken ....hij werd hier in de bios aangezien als een usb+HDD
 
Ik gebruik hiervoor ZOTAC WinUSBmaker 1.1, poepsimpel in gebruik en volledig bootable.
 
Rufus is de snelste en minder belastend voor de processor en je hebt minimaal een 8GB stick nodig voor Windows 10.
 
Ik denk niet dat Windows 10 gaat draaien op een 8 GB USB stick. Volgens mij was de vraag niet of je Windows 10 kunt installeren vanaf een USB stick, maar op een USB stick...
 
je heb gelijk Gollem ik heb de vraag verkeerd begrepen ...
maar ook dit kan dus indien je over de Windows to go creator bezit ..en deze is dan ook aanwezig in de Aomei Partition Assistant Pro ..
Ashampoo_Snap_2015.01.29_20h23m22s_002_.png deze laat je toe om dus een stick te vorzien van een Windows die je dan eender waar kunt gebruiken .

--- Update ---

de stick zelf moet toch wel minstens 32gb zijn wil je er vlotjes mee kunnen werken daar hij ook het geheugen vanaf deze stick gebruikt !
 
Hoi Emi,

't Is gelukt. Mag ik nu op mijn huidig systeem "Windows 8.1 Pro nl" met de stick opstarten om aldus Windows 10 even te bekijken. Zal dat geen nadelige invloed hebben om mijn huidig systeem of het zelfs uitschakelen?

Mvg,
 
best ontkoppel je je schijf waarop de huidige Windows staat ...om zeker niets verkeerds te doen ..

in feite is het de bedoeling om dus deze stick bijvoorbeeld op je vriend zijne pc te gebruiken en zou dit geen invloed mogen hebben op het systeem ..
ik heb zelf zo'n stickie nooit dienen te gebruiken ....ene fijn dat het je gelukt is ...hoe groot was je te gebruiken stick .?

--- Update ---

indien het maar met de bedoeling was om de Windows 10 preview te testen dan had je deze toch beter via virtualbox geinstalleerd ....
dit heb ik vandaag ook gedaan ...
opmerking:
aangezien ik maar een pc gebruik met amper 4 gb kon ik ook de Windows 10 preview x64 bit niet draaien in virtualbox en diende ik de 32 bit versie te gebruiken !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Emi,

Grote Windows 10 Pre nl.jpg

De volgende files staan op de stick: Boot - Efi - Sources - Support (DIR's) files: autorun.inf - bootmgr - bootmgr.efi - setup.exe

Kan dat alsnog doen nietwaar, ware het niet dat ik niet weet wat virtualbox is en bijgevolg ook niet hoe een en ander moet gedaan worden. Als je dit even wil uitleggen, dan doe ik een poging.

Mvg,

--- Update ---

Hoi Emi,

Oei, ik denk dat Gollem gelijk heeft. Wat ik nu heb is Windows 10 Pre nl op stick, dus voor de installatie te bewerkstelligen. De bedoeling was feitelijk vanop de stick te kunnen werken met Windows 10 Pre nl.

Mvg,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je heb dus Rufus gebruikt en dit terwijl ik het in bericht #6 sprak over de Windows to go creator !



of je gebruik dus de Windows to go creator die onderdeel is van de Aomei partition assistant
of je download het GImageXtool dat een onderdeel is van de Microsofts Windows Assessment and Deployment Kit (WAIK)
je dient de " instal.wim " uit de source map te halen van een Windows.iso en deze " instal.wim " dient dan als de installatie file voor de GImageXtool
meer info lees je hier How to Create a Windows To Go USB Drive



het is een langdurig proces voordat deze stick klaar is ...
54cbe039c11ba-Ashampoo_Snap_2015.01.30_20h47m42s_004_.png




het heeft wel een gehele tijd geduurd maar de stick is bruikbaar om een Windows te draaien .

hier een paar afbeeldingen ..
54cc010fd9c46-Ashampoo_Snap_2015.01.30_23h04m03s_005_.png


54cc01547e5df-Ashampoo_Snap_2015.01.30_23h06m40s_008_.png


de bestanden die aanwezig zijn op deze stick
54cc01c58ed47-Ashampoo_Snap_2015.01.30_23h11m51s_009_.png




de 2 onderste vermeldingen ..
autorun.inf en Emtex32usb.ico behoren er niet vermeld te staan ...
deze geven de stick zijn eigen icoon ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Ems,

Eigenaardig, heb het resultaat zoals in het laatste plaatje aangegeven, doch wil nog wordt Windows 10 Pre nl opgestart of getoond. Krijg wel een balk met de vraag voor opstarten van Windows 8.1. Maar dat is niet de bedoeling neem ik aan. Dus lukt hier blijkbaar niet.

Mvg,
 
ben op hetzelfde probleem gestuikt betreffende het niet kunnen starten vanaf deze stick ...
ben er ruim 3 dagen mee bezig geweest en kom tot de vaststelling dat het opstartbestand ontbreekt ..
ik heb getracht dit dan te laten herstellen door op te starten vanaf een installatie dvd of een herstel cd/usb stick ....
vervolgens kreeg ik nadat de taal instelling werd ingegeven een boot keuze menu waar ook deze Windows to go te zien was omdat ik deze opstartregel heb toegevoegd via EasyBCD ..
ok via msconfig zag ik dan deze opstartregel vermeld staan ...
maar het herstellen van deze Windows to go bleek dus niet mogelijk te zijn omdat deze dus in een loop zat bij "problemen vaststellen op deze Windows " hij heeft hier wel 12uren getracht deze vast te stellen !
nu was er ook de optie om de windows te verwijderen en opnieuw te installeren mogelijk (deze heb ik niet getest !*het zou kunnen dat dit immers verkeerd uitpakt en de nieuwe Windows op de SSD zet ) ook al gaf ik aan dat het de Windows to go ( welke de letter N toegewezen kreeg moest zijn !)

* er is een link naar de bron vermeld neem anders contact op met dat forum !

opmerking : wie is Ems ?
 
Hoi Emi,

Ems dient Emi te zijn, sorry foutje. Welk Forum bedoel je Emi? Conclusie, ik mag er van uit gaan dat het waarschijnlijk niet zal lukken.

Mvg,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Emi,

Als het goed is, hebben ze het daar over Windows 7 of 8 op een stick te plaatsen, betreffende Windows 10 Pre NL is geen informatie dienaangaande.

Mvg,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
denk niet dat en aangaande de Windows 10 al iets te vinden zal zijn ....
alhoewel ik dus ook al gezocht heb naar deze mogenlijkheid ...denk ik dat je dan eerst een proef versie Windows 8.1 Enterprisse dient te gebruiken!
waarom dit !
omdat in de Enterprisse versies wel de optie aanwezig is van de Windows to go en wellicht kun je datgene dan wel behalen !
 
Windows 10 Enterprise kent die optie natuurlijk ook!
Maar daarvoor dient Windows 10 Enterprise wel eerst op normale wijze genstalleerd te zijn, net zo als dat geldt indien je datgene doet wat Emi schrijft.
 
Hoi Emi,

Om tot de kern van de kwestie terug te komen, was het eigenlijk de bedoeling Windows 10 Pre nl uit te proberen zonder dat mijn huidig systeem daar nadeel zou van ondervinden. In de boodschap 8 heb je het over een virtualbox. Kun je even uitleggen hoe dat werkt?

Mvg,
 
uitleggen das ne goeie , denk dat dit zo simpel is om dit zomaar effe uit te leggen ...!
om dit zo nauwkeurig mogelijk uit te leggen moet ik eerst de virtualbox verwijderen en de handelingen terug uitvoeren om er gelijktijdig een beschrijving van aan te maken ..

--- Update ---

doe het volgende wat hier beschreven staat ...

We gaan eerst Virtualbox installeren ...
Start deze dus op ...
54ce639cb9a6b-Ashampoo_Snap_2015.02.01_18h33m48s_002_.png


Ik kies een 2de partitie op een HDD om virtualbox te installeren ...
Dit hoef je niet te doen indien jij deze op de C installeert ...
54ce63efe2278-Ashampoo_Snap_2015.02.01_18h35m24s_003_.png


Klik vervolgens 3x op Next 1x op Jes En bevesig dit dan nogmaals ...
Ook dien je een bevestiging te geven betreffende een netwerk instelling ....
Vervolgens gaat de installatie van start ...en krijg je het scherm dat deze gereed is .
54ce653de3077-Ashampoo_Snap_2015.02.01_18h40m50s_004_.png

Je mag nog niet op Finish Klikken ...

Je dient nu eerst de te gebruiken iso virtueel te laden .
Ik navigeer nu naar de te gebruiken Windows 10 x32 bit iso ...
En deze klik ik met rechts aan om deze te laden in een virtueel station ...
( eerst dien ik een station aan te maken ..
dit doet poweriso voor mij ik dien maar aan te geven hoeveel stations ik wil hebben )
*1 is dan ook genoeg !


54ce67adba51e-Ashampoo_Snap_2015.02.01_18h48m29s_005_.png



M is hier dus mijn virtuele drive met de Windows10 preview x32 bit NL
54ce68b37c167-Ashampoo_Snap_2015.02.01_18h55m35s_006_.png
.

Nu mag je op Finish Klikken en zal je virtuele drive ook herkent worden .

Je krijgt vervolgens nu een nieuw venster te zien ...
54ce6a2c9beec-Ashampoo_Snap_2015.02.01_19h01m57s_007_.png

Klik in dit venser op Nieuw .... we dienen nu eerst een virtuele schijf aan te maken ...

**Neem dezelfde instellingen over indien je een 32 bit versie gebruik ...en klik op aanmaken .
Verdubbel deze instellingen indien je een 64 bit versie gebruikt...
denk er aan dat je pc zelf dan meer dan 4 Gb dient te bevatten anders krijg je een foutmelding ...

54ce6ae5a7223-Ashampoo_Snap_2015.02.01_19h05m02s_008_.png


Weet je nog dat ik koos voor de partitie I op de HDD wel deze locatie dien ik hioer nogmaals te bevestigen ...
Doe ik dit niet dan word de virtuele schijf aangemaakt op mijn C schijf ...dit wil ik dus niet .
Je kan de grootte van deze schijf zelf bepalen ...ik maak deze 70Gb groot .en klik nu op aanmaken

54ce6ae5a7223-Ashampoo_Snap_2015.02.01_19h05m02s_008_.png



Na het klikken op aanmaken verschijnt nu dit onderstaande scherm en hier dien je enkel nog op Start Te klikken om deze dus te gaan instaleren ..

54ce6d54c5ba3-Ashampoo_Snap_2015.02.01_19h15m18s_010_.png


**Noteer dat je meerdere virtuele machienes kunt draaien via virtualbox ..
Hou er rekening mee dat ook deze dienen gebruikt te worden zoals een gewoon besturingssysteem ..
m.a.w. je dient de update's op te halen enz....

succes ermee.

--- Update ---

download linkVirtualbox voor Windows 86/64 bit ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt ook achteraf een ISO toevoegen aan een virtuele machine. Dat hoeft niet bij de installatie van VirtualBox.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan