• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 Pre NL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Emi,

Bedankt voor de uitvoerige uitleg. Niettemin lijkt mij het spreekwoordelijke gezegde hier op zijn plaats: "Bezin voor je begint". Vooraleer ik uit de startblokken schiet eerst nog een paar vraagjes.

IK beschik over een 'C:\' SSD schijf van 250GB. Heb maar 63GB meer over. Is het aangewezen om op C:\ de SSD schijf virtual box te installeren gezien de weinige ruimte die overblijft? (In gedachte houden dat Windows 10 Pre NL daar nog bij komt)

Is het praktischer een tweede partitie aan te maken? Kan deze situatie naderhand terug in de huidige staat teruggezet worden zonder dat mijn systeem aangetast is?

Bestaat de mogelijkheid virtual box eventueel op een externe schijf te installeren?

Mvg,
 
VirtualBox heeft op mijn systeem zo'n 160 MB in beslag genomen. Er lijkt mij dus geen enkele belemmering om VB op je C: partitie te installeren. Indien je ook nog zorgt voor een systeemherstelpunt (volgens mij doet VB dat zelf, maar daar ben ik niet meer 100% zeker van, zolang staat het al op mijn systeem!), kun je ook altijd nog terug.

Je virtuele machines kun je vanzelfsprekend opslaan op een externe schijf. Dat is geen enkel probleem. En dan houdt je ook je SSD redelijk schoon.

Als je voor jezelf al hebt besloten dat de map Program Files op een andere partitie komt dan je C-partitie, dan kun je VB natuurlijk op die partitie installeren.
 
Gollem heeft je al een duidelijk antwoord gegeven dacht ik zo ..

**was ondertussen met de enterprisse effe aan het spelen geweest ...
blijkt dus dat in de enterprisse de Windows to go te gebruiken viel maar je dient een externe usb 3.0 schijf te gebruiken .....daar ik enkel over de usb 2.0 poorten beschikt koop ik ook enkel de usb2.0 externe schijven m.a.w. de Windows to go gaf aan indien ik een Windows to go wilde aanmaken op een 2.0 schijf dat er waarschijnlijk een systeemfout ging volgen !
ook kon deze dus niet op een usb stick gezet worden ook al was deze stick 64 gb groot ....ik kreeg direct een rood kruis bij het selecteren van deze stick ...
je word dus verplicht een usb3.0 externe schijf te gebruiken wil je een Windows to go aan kunnen maken !
 
Hoi Gollem,

Je zegt: "VirtualBox heeft op mijn systeem zo'n 160 MB in beslag genomen." Dat zou impliceren dat ik dat op de C:\ SSD niet kan installeren vermits er daar maar 93GB (na het wissen van enkele zaken) overblijft, wat dus duidelijk niet genoeg is. Bovendien moet de zaak behoorlijk blijven functioneren nietwaar. Zal dus moeten proberen op externe harde schijf. Bedankt.

Welk voordeel heeft het om "Program Files" op een andere partitie te plaatsen. En is het wel verantwoord om een schijf (SSD) van amper 250GB op te splitsen in twee partities?

Mvg,

--- Update ---

Hoi Emi,

Is de Enterprise Windows 10 ook beschikbaar in het NL? Zo ja, waar kan deze versie gedownload worden? Heb de link genomen die Abraham heeft geplaatst, maar daar staat de Enterprise versie niet. (Ga naar http://windows.microsoft.com/de-de/windows/preview-iso en scrol dan naar Dutch en download dan de 32- of 64-bit versie.)

Mvg,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Emi,

Een goede verstaander heeft maar een woord nodig zegt men. Dacht dat Microsoft de Enterprise ook gratis ter beschikking stelt. Maar blijkbaar niet dus.

Mvg,
 
ik heb het vorig bericht wat aangepast ...betreffende de link dan !
 
Hoi Emi,

Bedankt. Ga ondertussen een en ander uitproberen, stof genoeg.

Mvg,
 
Hoi Gollem,

Je zegt: "VirtualBox heeft op mijn systeem zo'n 160 MB in beslag genomen." Dat zou impliceren dat ik dat op de C:\ SSD niet kan installeren vermits er daar maar 93GB (na het wissen van enkele zaken) overblijft, wat dus duidelijk niet genoeg is. Bovendien moet de zaak behoorlijk blijven functioneren nietwaar. Zal dus moeten proberen op externe harde schijf. Bedankt.

160 MB, SaltaDoom, MB. Dus even decimaal 0,160 GB, en dus minder dan 1 GB. Als je 93 GB vrij hebt, heb je na installatie van VB zo'n 93 min 0,2 GB is 92,8 GB vrij.

Welk voordeel heeft het om "Program Files" op een andere partitie te plaatsen. En is het wel verantwoord om een schijf (SSD) van amper 250GB op te splitsen in twee partities?
Sommige programma's hebben geen baat bij SSD. En dan is het zonde om je dure SSD ruimte daarvoor te gebruiken. Ik zeg nergens dat je je SSD in meerdere partities moet verdelen.
 
Hoi Gollem,

Sorry, heb niet goed opgelet. U had het inderdaad over MB.

Bedoelde ook niet dat u dat zo letterlijk gezegd hebt, maar uw specifieke verwijzing naar een andere partitie dan de C-partitie, vroeg ik mij af welk voordeel een bijkomende partitie zou hebben.

Mvg,
 
en kon je de Enterprisse ophalen ?
 
Microsoft ziet graag even mee met de nieuwe gebruikers van win 10.
Vandaar de keylogger in de gratis proefversies.
De ""betaalde"" windows hebben die keylogger natuurlijk niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan