• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 - steeds trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radiant

Gevestigd lid
Lid geworden
3 apr 2008
Berichten
212
Waarderingsscore
0
Laatste tijd loopt het systeem weer steeds trager en webpagina's laden duurt erg lang.
Heb vanaf dat ik deze laptop heb al een haat-liefde verhouding met Windows 10 vanwege de traagheid, heb er vorig jaar extra geheugen in laten zetten en dat hielp maar het gaat weer slechter.

Ik zou het fijn vinden als jullie naar mijn logs willen kijken. Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    31,4 KB · Weergaven: 14
  • FRST.txt
    92,4 KB · Weergaven: 3
Jouw notebook zou je ook een SSD kunnen spenderen en dan een schone installatie er op met de nieuwste Windows 10.
Via de Windows Update krijg je ook de drivers voor het notebook en dan zal alles veel beter werken dan nu het geval is, want dan ben je ook de Acer Crapware kwijt.
Acer stopt zijn notebooks dus nog steeds vol met van alles en het vervelendste van dat alles is dat het gros ervan ook nog eens actief op de achtergrond meedraait en dus processortijd vraagt!


Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is - D:\Mijn Data\Desktop​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 

Bijlagen

  • Fixlist.txt
    837 bytes · Weergaven: 10
Bedankt Abraham,
sorry voor de late reactie, ik kreeg geen notificaties bij nieuwe posts.

hierbij het fixlogje.
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    3,4 KB · Weergaven: 4
Hallo Radiant, je zal een en ander in jouw Voorkeuren moeten instellen, wat betreft meldingen enz.

Wat heeft de fix bereikt, is jouw computer weer sneller geworden?
 
Hij is zeker een stuk sneller nu :grinning:

Zat er nog iets raars op of niet. Ik heb free AVG en die roept steeds dat er van alles 'mis' is. (en biedt dan betaalde versies aan)
 
Windows Defender is minstens zo goed en nagging reclame.

Voor wat betreft de analyse ziet het er echt wel goed uit.
Er was wel een zogeheten groepsbeleid instelling gedaan voor Firefox, maar ook dat is hersteld.

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Installeer MBAM via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Verwijder Avg en gebruik gewoon de gratis en goede Windows Defender ;)
 
Windows Defender, vanaf Windows 10 (1903), presteert beter dan AVG. Daarmee ben je ook alle AVG spam kwijt. Zelf heb ik gevoelsmatig toch gekozen voor de betaalde BitDefender die alleen voordelig is als je kiest voor een multi-device pakket en het werkelijk op meerdere apparaten installeert.
 
Ik ga die MBAM zo doen.

AVG eraf halen dus. Ben bezig (via configuratiescherm)

Dit volg ik niet helemaal:

"Jouw notebook zou je ook een SSD kunnen spenderen en dan een schone installatie er op met de nieuwste Windows 10.
Via de Windows Update krijg je ook de drivers voor het notebook en dan zal alles veel beter werken dan nu het geval is, want dan ben je ook de Acer Crapware kwijt.
Acer stopt zijn notebooks dus nog steeds vol met van alles en het vervelendste van dat alles is dat het gros ervan ook nog eens actief op de achtergrond meedraait en dus processortijd vraagt!"

behalve het gevoel dat er van alles meedraait wat ik niet wil. Ik had het idee dat het aan Windows 10 lag. Maar blijkt dus aan Acer te liggen?
 
Acer stopt zijn notebooks dus nog steeds vol met van alles en het vervelendste van dat alles is dat het gros ervan ook nog eens actief op de achtergrond meedraait
Dit geldt niet alleen voor Acer maar voor heel veel merken :worried:
 
Oke ik ga eens vragen aan mijn broer of hij dat kan regelen voor me.

hierbij mijn logje. er kwamen 2 dingen naar voren maar die werden niet als directe bedreigingen gezien.
De versie die ik heb is volgens mij net iets anders dan de stappen die jij beschrijft dus heb niet op 'acties uitvoeren' kunnen klikken.
 

Bijlagen

  • MBAM Scanlog.txt
    1,7 KB · Weergaven: 3
Dat had je rustig kunnen laten verwijderen, maar, ik denk dat jij ook niet meer IE 11 gebruikt.

Als je wil dan herhalen we FST om het gros van de Acer Crapware uit jouw Windows te halen.
 
Zie ook bericht #2.
Naar FRST opgestart te hebben - eerst een vinkje zetten bij Additions en dan post na de scan beide nieuwe logs.

Mocht ik nog AVG DLL's tegenkomen, dan worden die ook in de fix meegenomen.
 
hoi ik heb de scan gedaan:
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    34,4 KB · Weergaven: 6
  • FRST.txt
    72,2 KB · Weergaven: 2
Hoi - ga eerst naar Configuratiescherm » Programma's en onderdelen
en verwijder daar:

  • Acer Care Center
  • Acer Explorer Agent
  • Acer Portal
  • Acer Power Management
  • Acer Quick Access
  • Acer UEIP Framework

Is bovenstaande gedaan en je hebt de computer opnieuw laten opstarten (heel belangrijk dat te doen), mag je nogmaals de Fixlist gebruiken!


Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is.​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 

Bijlagen

  • Fixlist.txt
    1,8 KB · Weergaven: 3
Ik heb dit gedaan, hierbij mijn log:
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    4,7 KB · Weergaven: 2
Hallo Radiant, prima gedaan.
Vertel hoe jouw computer er op gereageert heeft en of het tempo verbeterd is.
 
Ik zie verschillende software die niet is bijgewerkt.

Zoals Bonjour versie uit 2010
Any Video Converter versie uit 2016
Google Chrome mist een belangrijke update, die een zeroday verhelpt.
Teamviewer versie uit januari 2019.
Dus een tip, loop en werk alle software eens bij of verwijder wat je niet meer gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan