• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Windows 10 versie 1903 - de mei upgradeversie - is beschikbaar gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net wat je graag doet. Als je de link uit het startbericht gebruikt dan...……….
 
Je kan inderdaad rechtsreeks van versie 1803 naar de nieuwe 1903, heb ik gisteren ook gedaan.
 
Helaas, bij mij is de update totaal mislukt, duurde ruim meer dan een uur, systeem startte na installatie heel traag op, daarna direct een bevroren scherm, na een geforceerde herstart weer problemen, o.a scortcuts uit taakbalk verdwenen, programma's wilden niet meer opstarten, herstart van systeem op de gewone manier was opnieuw onmogelijk. Heb een recent image van 1803 teruggezet en wacht maar even met 1903.
 
hmm dat is minder Sjobyl, ga je het nog opnieuw proberen? Had je de Windows 10 Upgrade Assistant gebruikt of gewoon ISO downloaden en gaan?
 
Had keurig de Windows 10 Upgrade Assistant gebruikt, althans, het .exe-bestand Windows10Upgrade9252.exe. Ik heb Firefox zo ingesteld dat alle downloads in een bepaalde map in Total Commander terecht komen. Dat exe-bestandje heb ik dus gerund. Later zag ik dat er ook een icoontje op het bureaublad stond. Lijkt mij dat dat 'onder de motorkap' hetzelfde is als dat exe-bestandje. Of vergis ik me nu?
 
Laatst bewerkt:
Had keurig de Windows 10 Upgrade Assistant gebruikt, althans, het .exe-bestand Windows10Upgrade9252.exe. Ik heb Firefox zo ingesteld dat alle downloads in een bepaalde map in Total Commander terecht komen. Dat exe-bestandje heb ik dus gerund. Later zag ik dat er ook een icoontje op het bureaublad stond. Lijkt mij dat dat 'onder de motorkap' hetzelfde is als dat exe-bestandje. Of vergis ik me nu?

Dan heb je waarschijnlijk toch iets fout gedaan, want de Link die Abraham54 gaf werkt perfect.
na een kleine 35 minuten had ik hem ook gewoon erop staan zonder veel poespas.
alles ging automatisch
 
Vreemd, vanochtend dezelfde procedure nog eens herhaald en nu probleemloos afgehandeld.
't Blijft Windows hè :zzz:
 
Ha ha, ja Abraham, maar zonder PC, Windows, 1803, 1809 of 1903 ben ik ook wel blij hoor, een uitzondering daargelaten ;)

De veranderingen zitten dus onder de motorkap want qua looks ziet het er (bij mij althans) allemaal exact zo uit als de vorige update, 1803. Maar eens rondneuzen, hier en daar.
 
Grappig om te zien nadat ik via schijfopruiming de 'oude' versie Windows heb laten verwijderen, de beschikbare vrije ruimte op C met zo'n 8 Giga is toegenomen.
Dat valt mij dus ook op: in de vorige versie had ik 192GB vrije ruimte van de 242GB en nu bijna 196 (uiteraard na het opruimen van alle overbodige rommel). Als het zo doorgaat zitten we straks weer op het niveau van W98 :cool:
 
Hedenochtend middels USB-stick is Windows 10 versie 1809 geüpdatet naar de nieuwe versie 1903.
Dit hele proces heeft 37 minuten geduurd.

Via de Windows Update werd de cumulatieve upgrade KB4505057 werd tweemaal geïnstalleerd, na de tweede keer werd de buildversie de beoogde:

5ce90caba7ea3-winver.jpg
Dat moet ik de volgende keer ook doen( via usb), nu met een I5 procersor heeft het me 1uur ( download en aanpassen en 45min updaten gekost + 10' zelf controle.
Ik lees met veel plezier al uw goede raad
grt
 
Hmm, toch nog te vroeg gejuicht, onverwacht! Alles liep prima maar bij een volgende opstart kreeg ik opnieuw een 'bevroren' scherm waar ik niets mee kon, bovendien ontdekte ik bij een latere geforceerde start dat MailWasher het niet meer deed, waardoor ik ongewild een phishing mailtje binnenhaalde. OK, 1803 middels image teruggezet. Ik wacht verder rustig af.
 
Gelukkig dat jij nog een image kon terug zetten.
Ik zou het ook gewoon afwachten.
Ik installeerde ook altijd gelijk de nieuwste upgrade, maar ik wacht het nog even af.
Want er zijn nog teveel mensen met problemen, vooral met driver problemen.
 
Hier zie je ook dat er veel verschillende problemen zijn door compatibiliteits problemen met stuurprogramma`s.
 
Zo mijn hobby pc heeft ook de nieuwste windows 10, dat ging vlot, binnen 3 kwartier. Ik zie inderdaad wat veranderingen dat grote zoekvak waar al eerder over gesproken is, je kunt weer gewoon het loepje krijgen, door er met de rechtermuisknop op te klikken en te kiezen voor zoekpictogram weergeven. Echter als je erop klikt verschijnt er een mega zoek ventster. En mijn downloadmap ziet er ook anders uit, zal wel een instelling zijn, vind het niet handig en storend. Het staat per aanmaak dag bij elkaar. Hoe krijg ik dat weg?
 

Bijlagen

  • winver 1903.jpg
    winver 1903.jpg
    67 KB · Weergaven: 10
  • zoekvenster.jpg
    zoekvenster.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 11
  • Downloadmap.jpg
    Downloadmap.jpg
    214,2 KB · Weergaven: 10
Als je die downloadmap terug "normaal" wil zetten, kies je bovenaan voor het menu "beeld" en klik op "groeperen op". Daar kies je voor "geen" en alles staat terug als voorheen. Wel zorgen dat je in de map "downloads/mijn ontvangen bestanden" staat anders krijg je die keuze niet.
 
Zo mijn hobby pc heeft ook de nieuwste windows 10, dat ging vlot, binnen 3 kwartier.

start het zoeken naar update's dan nog maar eens want uw systeem is duidelijk nog een cumulatieve update achter .. ik draai hier de laatste build op dit moment .
11568
 
Zijn er hier trouwens mensen die echt superblij zijn met die nieuwe update en verrast door alle nieuwe features en mogelijkheden daarvan? Her en der, zoals b.v. op webwereld lees ik nogal lauwe reacties. Het is niet zo als in de tijd dat je van XP naar W7 ging en iets had van: WOW! Zo zijn die updates in 'Windows as a service' ook niet bedoeld, snap ik, maar afgaande op mijn eigen ervaringen tot nu toe en wat ik erover lees hoef ik niet zo nodig meer. Voor een clean-install lijkt het me wel een goed idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan