• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Windows 10 versie 1903 - de mei upgradeversie - is beschikbaar gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb ik dus gedaan: derde van boven 64 bit systemen, en .. foutmelding bijlage.
 

Bijlagen

  • update.JPG
    update.JPG
    80,3 KB · Weergaven: 7
Dan heb jij het scherm van de browser of dat andere scherm te snel afgesloten.
Dat had ik namelijk ook toen ik de zelfde update aan het downloaden was.
Je moet gewoon alles open laten staan tot dat jij opnieuw moet opstarten.
 
heb dezelfde oefening gedaan, de door u vermelde link aangeklikt 1903, die voor 64bit systemen krijg je een lange link te zien, op dubbel geklikt word opgeslagen in downloads, dan geopend, installatie begint krijg dan dezelfde melding dat er een en ander niet is geïnstalleerd, heb een tijd gewacht tot de vraag van opstart komt, die komt er niet na 15 minuten.
heb dezelfde oefening eens gedaan voor update 1909 voor 64bit systemen maar dan krijg ik hetzelfde resultaat = melding dat er iets niet geïnstalleerd is, denk dat ik maar zal wachten tot er zich spontaan een oplossing aandient bij volgende updates?
 
!2 november, afgelopen dinsdag dus, is de dag dat de ondersteuning voor Windows 10 1803 is gestopt.
Dus wachten op nieuwe updates heeft weinig zin.

Beschik jij over een USB-stick van 8 GB?
 
ja en zelfs veel meer (32 en 64 GB)
catmen
 
trouwens die update windows 10 1830 ondersteuning is gestopt? daar hadden we het toch niet over, wat betekend dat voor mij dat ik nooit meer updates zal kunnen installeren?hadden we het niet over update 1903 en 1909? die beiden blijkbaar niet kunnen volledig geïnstalleerd worden en een opmerking achterlaten? ik zie het verband niet meer maar ik ben ook wat leek op dat gebied.
catmen
 
8 GB is mee dan voldoende voor wat ik jou wil laten doen.

Download het Microsoft Windows and Office ISO Download Tool

Download ook Rufus

Met het ISO Download Tool download jij de nieuwste versie van Windows 1909 in 32- of 64-bit.
Als jouw Windows 64 bit is - dan download jij de 64-bit versie naar een locatie in jouw computer.

Via Rufus pak jij de ISO uit naar de USB-stick.

Is dat gedaan - open dan de USB-stick en klik met rechts op setup.exe.
Daarmee ga jij dan jouw Windows voorzien van Windows 10 1909 als upgrade.

Daarna moet jij weer over een functionerende Windows 10 gaan beschikken.
Wel via opties dan naar de Windows Update gaan, om de laatste cumulatieve update binnen te halen en Windows Defender te updaten.
 
Hoi Lange Pier - ik snap er niks van - ook die Update asistent geeft je Windows 10 1903 en niet 1909!
Want die site is 25 oktober voor het laatst bijgewerkt en toen was de 1909 versie nog niet vrijgegeven.

Via de Windows ISO downloader kan je wel de nieuwste versie 1909 downloaden!

Schijnbaar heeft MS de downloadsites nog niet bijgewerkt!
 
hadden we het niet over update 1903 en 1909? die beiden blijkbaar niet kunnen volledig geïnstalleerd worden .
catmen

indien jij problemen onder vind met het over gaan naar de 1909 via de normale update methode dan zitten er mogelijk systeem fouten in je huidige versie 1803.. of je hersteld eerst de versie 1803 of je gaat voor een verse installatie rechtstreeks naar versie 1909 vermits je het Media Creation Tool 1909.exe gebruikt om je vervolgens een usb stick aan te maken * nadeel hier van is dat je wel je persoonlijke instellingen en je persoonlijke bestanden kunt behouden maar de door u geinstalleerde software dien je naderhand terug te installeren ..
 
Op de manier zoals ik die heb beschreven verdwijnt er niks!
 
helaas is jouw manier niet meer mogelijk indien men een andere manier van "upgraden" dan via de Windows update's wilt doen .. dit is eerder meegedeeld via de insider's blog .. kan dit helaas niet meer terug vinden .
 
Dat klinkt mij wel heel vreemd in de oren wat jij nu laat weten.
Zolang er een setup.exe is, kan jij de installatie als upgrade handmatig starten.
 
Hallo allemaal, dit gaat echt mijn petje te boven, de pc is 14 dagen oud en dan zou de bouwer die ook de installatie deed mij eigenlijk moeten bijstaan, ik ga hem eens mailen en het "probleem" voorleggen wat zij doen na het samenstellen is de installatie uitvoeren vanaf USB stick (zo staat er altijd de laatste versie op volgens hem) en gebruiken ze voor activatie de key die op de Windows 10 home schijf die bij de verkoop zit, misschien ging het daar al fout?
Mogelijk is een upgrade naar Windows 10 pro een oplossing dan kan iemand anders mits toegang tot de pc eenrobleem oplossen?
Catmen
 
er is daaromtrent een melding van geweest … daarop waren er veel reacties van de insiders naar Microsoft toe om dit toch maar niet te doen, … indien Microsoft voet bij stuk gehouden heeft kan men in versie 1909 niet meer upgraden via het aanklikken van deze setup.exe … hij geeft daarop dan een fout ..
*heb spijt dat ik dat betreffend blogje niet opgeslagen heb .. heb er naar gezocht nadat ik het vorig bericht had geplaatst maar vind deze niet meer terug .
 
Wat ik laatst had bij een schone installatie van Windows 10 1909, was tijdens de het begin van de installatie de melding: het lijkt erop dat u een upgrade wil doen.
Zoja, dan moest ik de USB-stick verwijderen en dan opnieuw opstarten.
Ik heb op de Nee-knop geklikt en toen ging de installatie verder!
 
@Emi - het gaat nog steeds zoals ik beschreef.

5dd02c3849f4e-via_setup-exe.jpg
 
das dan mooi meegenomen en dan ben ik dan ook opgelucht te zien dat Microsoft rekening heeft gehouden met de reacties van deze insiders ..
 
Ik ga ervan uit, dat had gebeurd wat jij gelezen hebt, dat dan de hele setup.exe verbouwd had moeten worden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan