• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 versie 1909 mogelijk pas in november

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
De release van Windows 10 versie 1909 is enigszins vertraagd.
De distributie begint waarschijnlijk in november.


De oplettende Windows 10 gebruikers hebben het misschien al opgemerkt: Windows 10 versie 1909 is nog niet
beschikbaar, hoewel aanvankelijk werd gezegd dat Microsoft in oktober wilde beginnen met de distributie van
de patchday update. Momenteel testen Windows Insiders nog steeds de pre-release versies, Microsoft heeft
onlangs de Windows 10 Insider Preview Build 18362.10022 uitgebracht.

De afronding van de tweede grote update voor Windows 10 in 2019 heeft nog niet plaatsgevonden.
Microsoft zal de code waarschijnlijk pas in de loop van deze of volgende week definitief verklaren.
Daarna volgt een laatste testfase, die minstens een week moet duren. Als er geen al te kritische bug meer wordt
ontdekt, kan Microsoft eind oktober en waarschijnlijk begin november het groene licht geven voor Windows 10
versie 1909 (Windows 10 codenaam 19H2). Zo kan men verwachten dat de patch beschikbaar zal zijn tegen de
volgende patchdag in november, rond 12 november 2019.
 
Waar kunnen wij de laatste Build nummers vinden voor de diverse W10 producten?
 
de onderdelen update naar versie 1909 is beschikbaar men dient zelf het zoeken van update's te starten ..Ashampoo_Snap_dinsdag 12 november 2019_20h15m20s_001_.jpg
 
De Windows Update zit bij nu in een loop, telkens wordt de KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software voor x64-systemen- november 2019 gevonden en blijft de installer op 0% staan en dan komt de melding dat Windows is bijgewerkt.
 
Uiteindelijk is samen met KB890830 ook de cumulatieve upgrade naar Windows 10 1909 gearriveerd.

En het installeren nam niet bepaalt veel tijd in beslag!

5dcb100573c82-Win10_1909.jpg
 
het gaat snel indien men de 1903 ingebruik had heeft men echter nog een eerdere build dan zal er eerder een verse installatie gebeuren (lees upgrade) met behoud van alles .
 
De Windows Update zit bij nu in een loop, telkens wordt de KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software voor x64-systemen- november 2019 gevonden en blijft de installer op 0% staan en dan komt de melding dat Windows is bijgewerkt.
Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan met KB890830 van november 2019. Bij mij werd die update 2 keer geïnstalleerd. Beide keren succesvol. Als je kijkt bij Geschiedenis van updates, dan zie je KB890830 staan onder Overige updates. Er staat bij mij een (2) achter. Dat wil zeggen dat die update twee keer is geïnstalleerd.
Ook op mijn andere (test)pc was dat het geval.

Dat de status blijft staan op: Installeren - 0% zegt niet zoveel. Op dat moment moet je Taakbeheer ernaast openzetten. Dan zie je dat MRT.exe toch bezig is met scannen van je pc. Klik op onderstaande afbeelding om hem te vergroten:

5dcb226030679-KB890830.JPG


Die automatische scan gebeurt 1 keer per maand, wanneer je via Windows Update een nieuwe versie van KB890830 binnenkrijgt.
En deze maand gebeurde dat dus niet een keer, maar twee keer. Nou ja, beter een keer teveel dan een keer te weinig.
Je kunt ook zelf het log openen dat wordt opgeslagen nadat KB890830 is vernieuwd en je computer heeft gescand. Dat log vind je hier: C:\Windows\debug\mrt.log
In dat log kun je zien hoe vaak die scan vanavond is uitgevoerd.
 
KB890830 is bij mij 7 keer aangeboden, de laatste keer nadat versie 1909 was bereikt en dat is dan ook de laatste keer geweest!
KB890830 komt bij mij overigens niet in de geschiedenis van de updates voor!
 
Zo, 7 keer maar liefst! Ik heb het getest op 2 van mijn computers. Op beide computers werd KB890830 twee maal geïnstalleerd. Beide keren succesvol.
KB890830 staat niet bij de Kwaliteitsupdates, maar een stukje lager, onder Overige updates. Misschien moet jij Overige updates nog even uitklappen. Of bedoel jij dat je het onderdeel Overige updates helemaal niet hebt op jouw pc? Dat zou toch wel bijzonder zijn...

5dcb2d8ee6bb1-Ashampoo_Snap_2019.11.12_23h07m08s_006_Instellingen.png
 
de KB890830 werd hier maar 1x geïnstalleerd.. dit was ook zo op al de overige systemen ..

Ashampoo_Snap_dinsdag 12 november 2019_23h16m18s_002_.jpg
 
Op een ander computerforum klaagde iemand dat hij KB890830 steeds weer opnieuw kreeg aangeboden. Dus zoals Abraham54 meemaakte. Natuurlijk is het fijn wanneer je die update slechts 1 keer krijgt aangeboden, want zo hoort het ook. Maar KB890830 lijkt op sommige computers wat problemen op te leveren.
 
Die update is bij mij gisteren wel aangekomen. Als je alle updates laat verschijnen, zie je dat deze update elke maand wordt geinstalleerd. Hij valt onder Overige updates. En hij is de vijand van schadelijke software. Nooit weg.
 
Na een keer of 6 binnenhalen (update gaf steeds aan dát er een update was) was mijn machine eindelijk tevreden en gaf 'ie na de opdracht 'zoeken naar updates' aan dat de machine up to date was.
 
Ik ben benieuwd hoe vaak het bij mij nodig is.
Hij is met de eerste updates bezig.
 
Hier alles probleemloos verlopen.
Blijkbaar is dit geen nieuwe versie, want er staat geen windows old en was ook zeer snel uitgevoerd.
 
Dit is geen vergelijkbare grote upgrade zoals de vorige versies.

Dit is geen onderdelen-update zoals Microsoft dat in het verleden deed. In plaats daarvan is 1909 meer een aangepaste versie van 1903 uit het voorjaar, inclusief alle fixes die de softwarefabrikant sinds het debuut in mei toevoegde en enkel een korte lijst aan kleine features
 
Hier alles probleemloos verlopen.
Blijkbaar is dit geen nieuwe versie, want er staat geen windows old en was ook zeer snel uitgevoerd.

Ik had wel proberen met 1 van de 1903 updates.
De beveiliging update bleef steeds maar opnieuw installeren, hij kwam bij 100% en begon weer opnieuw.
Ik heb de update op pauze gezet en de update via de Windows update catalog binnen gehaald.
Daarna de andere update en upgrade zonder problemen kunnen installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan