• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Windows 10 windows defender

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi dat de scan goed was.
Hoe vaak gebruik jij Wise disk cleaner?
Ja gebruik die even niet en kijk of het probleem dan weg blijft.
Anders kun je altijd even een schone installatie doen met behoud van bestanden.
 
Schoonmakers doen niks met welk antivirus ook.
Het reinigen van Windows is geen belemmering van de gebruikte antivirus.
 
Bij het afsluiten van de PC gebruik ik altijd Wise disk cleaner.
Nu heb ik al een paar keer de PC afgesloten zonder gebruik van Wise disk cleaner. Een tijdje gewacht en de PC weer opgestart.
Als ik nu naar taak-planner ga dan is alles weer in orde.
Je moet mij niet vragen hoe dat kan, maar die schoonmaak apps doen schijnbaar ook iets met Windows Defender. Defender werkt nu normaal.
Vraag: waarvoor zijn die apps zoals ccleaner en wise disk cleaner. Ze maken schoon, maar is dat wel noodzakelijk?
 
Vraag: waarvoor zijn die apps zoals ccleaner en wise disk cleaner. Ze maken schoon, maar is dat wel noodzakelijk?

Ik gebruik zelf de schijfopruiming van Windows.
Nadat ik soms vreemde problemen kreeg met mijn laptop door gebruik van cleaners.
Maar je kunt eens kijken als de Wise disk eens een week niet gebruikt of je dan ook een week geen scan hoeft te doen.
 
aarie25, dat was ik inderdaad van plan. Ik ga voortaan ook de schijfopruiming gebruiken.

Als ik over een paar dagen geen problemen meer heb met mijn Defender, dan kom ik op dit forum terug om dit te melden. Wellicht is dit voor andere forum bezoekers leerzaam.
 
Dat is altijd fijn als mensen de uitkomst nog even laten weten :)
Wij wachten het wel af!

Wat betreft schijfopruiming, daarmee kun je ook oude updates verwijderen door te klikken op systeembestanden opschonen. Je hoeft/moet niet overal de vinkjes aanzetten. Als je ergens op klikt krijg je informatie, waarbij bij sommige bij staat dan je die beter niet kunt verwijderen. De belangrijkste dingen staan al aan.
 
aarie25, oké tot later in de week.
 
Ja tot later.
 
Zoals afgesproken aarie25 kom ik terug op dit onderwerp.

Ik heb wise disk cleaner niet meer gebruik en toch deed defender niet zoals het zou moeten doen, n.l. automatisch virus scannen na het opstarten. Dus het lag niet aan wise disk cleaner.

Ik heb toen maar besloten Windows 1809 opnieuw te installeren en nu doet defender het weer uitstekend.

Toch heb ik maar besloten voortaan alleen maar schijf opruiming van windows te gebruiken. Dus geen ccleaner, wise disk cleaner en geen temp file cleaner.

Ik heb ooit eens in eens tijdschrift gelezen dat "cleaners" niet zo goed zijn voor het systeem.
Windows schijfopruiming is voldoende. (Waar of niet waar?)

(Tussen twee haakjes, de nieuwe windows 1809 heeft in de services geen "superfetch" meer. Voor mij belangrijk omdat ik een ssd schijf heb en superfetch had moeten uitschakelen).
 
ik heb eerder al in een topic vermeld dat superfetch hernoemt werd naar Sysmain
 
Ccleaner gebruik ik al meer dan 15 jaar probleemloos op 7 machines. Ik kan mij daarom niet voorstellen dat het tooltje iets te maken kan hebben met je probleem.

Nuance : ik gebruik slechts 2 opties van Ccleaner : de Cleaner en de Register opschoontool. Verder niets en ook heb ik binnen Ccleaner geen enkele instelling veranderd (Behalve items uit de lijst van cookies van links naar rechts verplaatsen).
 
Laatst bewerkt:
Emi, kan je sysmain op handmatig zetten in verband met een SSD schijf?
 
heb zelf een SSD en sysmain word hier gewoon uitgevoerd .. je kan deze op handmatig zetten maar wat is daar dan het nut van … als je deze niet wenst te gebruiken zet je deze best op uitgeschakeld maar bedenk dat dit ook gevolgen heeft indien je meerdere hdd's gebruikt ( intern /extern ) .
 
Laatst bewerkt:
@ikkwav,

Het blijft altijd lastig te zeggen waardoor iets niet meer goed werkt. Maar fijn dat het nu is opgelost.
 
Volgens ComputerTotaal is ccleaner inderdaad een goede cleaner. Maar ik wil uitproberen of windows defender werkt zoals hij moeten werken zonder cleaners van derden.
 
Als jij de Windows Schijfopruimer meer wil laten opruimen:

maak er een extra opruimende Windows Schijfopruimer erbij en gebruik die.

Hoe je dat doet?

Klik nu eerst op een lege plek van je bureaublad en kies voor Nieuw en dan voor Nieuwe snelkoppeling..

In de opdrachtregel kopieer en plak je nu :
C:\Windows\System32\CMD.exe /c Cleanmgr /sageset:4711 & Cleanmgr /sagerun:4711

Klik daarna op de knop Volgende
Kies in dat nieuwe venster voor een duidelijke naam voor de nieuwe snelkoppeling, bijvoorbeeld DiskCleanUpExtra en klik daarna op de knop Voltooien.

In Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 start je dan DiskCleanUpExtra op via rechtsklik met administratorrechten.
 
Ja Abraham54, DiskCleanerUpExtra heb ik op mijn laptop en die gebruik ik daar ook.

Overigens gebruik ik op die laptop ook wise disk cleaner en ccleaner samen met Windows defender. En op die laptop geen problemen tot nu toe.

Maar op deze PC wil ik even uitproberen wat de windows defender doet als ik geen enkele opruimtool gebruik. Als die dan nog niet automatisch een scan uitvoert, dan ga ik over op Kaspersky free of Bitdefender free om maar twee virussanners te noemen.

Zou er een verschil kunnen zijn van windows 10 versie1809 op twee verscillende pc's? Met windows van microsoft weet je het maar nooit.
 
Die schijfopruimer+ is idd. een wat uitgebreidere versie dan de standaard schijfopruimer. Toch bestaat het risico dat 'ie dingen opruimt die je als user nog niet kwijt wilde. Zo leegt het tooltje ook de map downloads. Da's de map waar 'standaard' allerlei dingen in terecht komen die ik 'standaard' van het w w w load.
 
Inderdaad, zo was ik op een gegeven moment mijn map download ook kwijt. En er staat ook een vinkje bij windows defender. Vinkje weg gehaald bij download en windows defender. Maar zo gezegd bij die laptop werkt alles naar behoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan