• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 wordt weer sneller

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Windows 10 wordt weer sneller

De komende voorjaarsupdate van Windows 10 komt met een vernieuwde kernel.
In die kernel wordt namelijk Google's Retpoline opgenomen.

Even in de tijd terug: alweer een tijd terug waren Spectre en Meltdown het nieuws van de dag.
Om aanvallers voor te zijn werden er softwarepatches uitgeleverd - die de gevaren van Spectre und Meltdown moesten neutraliseren.
Dit had weer het gevolg dat er juist daardoor veminderingen in tempo (soms wel tot 30%) in Windows merkbaar waren.

Google zelf had al begin 2018 de Retpoline-techniek in zijn eigen servers geïmplementeerd en heeft Retpoline later verleden jaar aangeboden aan suppliers.
Retopline heeft al bewezen niet meer dan hooguit 1 tot 2 procent tempoverlies op te leveren.

Terugkomend op de nieuwe voorjaarsversie van Windows 10 zal dit dus tot een tempoversnelling in Windows 10 kunnen worden.

Meer info over Retpoline: Retpoline: a software construct for preventing branch-target-injection - Google Help
 
Ben reuze benieuwd. Ik heb een redelijk snel systeem, (I7-7700K) en Win 10 is razend snel. Ik hoef momenteel nergens op te wachten.
Mogelijk dat Windows al taken gaat uitvoeren voordat ik daartoe opdracht geef? :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan