• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Windows-7 Batterij opladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Hallo,
Ik werk met mijn Laptop veel binnen- en buitenshuis, zodat ik zowel met Netstroom als met de Batterij moet werken
Ik merk dan dat als ik thuis werk met netstroom de batterij ook weer word opgeladen, ondanks dat de capaciteit daarvan nog wel 98 a 99 % is.
Mijn vraag is: Kan ik ergens binnen Windows-7 iets instellen, dat het opladen van de batterij pas gaat beginnen als deze een minimale capaciteit, van stel 75% of zo heeft gekregen? (dwz dat ik dit percentage ergens kan instellen)
 
Wat is er tegen om de batterij op te laden van 98% naar 100%?
 
Als ik op netstroom werk, dan merk ik toch dat de batterij heel langzaam leeg gaat lopen vanaf 100%
terug. (Dit ondanks dat de batterij pas gloednieuw is)
Dat gebeurd al na ca 5 uur als ik de laptop UIT heb staan, vandaar
 
Zet jij het notebook uit in Slaapstand?
Want bij echt uitzetten staat echt alles uit!

Mijn oude Dell uit 2009 geeft op accu nog net een uur stroom - maar volledig opgeladen en echt uit staat de accu na opstarten de volgende ochtend gewoon op 100%.
 
Als ik op netstroom werk, dan merk ik toch dat de batterij heel langzaam leeg gaat lopen vanaf 100%
terug. (Dit ondanks dat de batterij pas gloednieuw is)
Dat gebeurd al na ca 5 uur als ik de laptop UIT heb staan, vandaar

Heb jij een vaste accu of uitneembare accu?
Anders kun je beter de accu er uit halen als je netstroom gebruikt, want het is voor een accu niet goed als hij constant aan de lader ligt als hij vol is.
 
Daar geldt het zelfde.
Daarom vindt ik het jammer dat steeds meer accu's er vast in zitten. Anders haal je even de accu er uit als je ook netstroom wilt werken.
 
Hallo aarie25,

Wat zijn dan de gevolgen als de accu ingebouwd is?

Gaat de laptop minder lang mee? Of betekent het dat je voor veel geld de ingebouwde accu moet laten vervangen?
 
Als ik het goed begrijp, leidt een ingebouwde accu er toe dat je na een bepaalde tijd de laptop alleen nog via het stopcontact kunt gebruiken. (Je kunt de omgang met de ingebouwde accu niet sturen, dus slijt de accu snel).
 
Zo zou je het kunnen zeggen.
Maar de ene accu heeft er sneller last van dan een ander.
 
Dan kun je dus beter ook thuis op de accu werken en hem pas aan de netstroom hangen als de lading gedaald is tot plm. 25%. Dat is minder schadelijk dan continue met een (nagnoeg) volle accu aan de netstroom hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan