• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 computer werkt niet meer... wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loy2016

Nieuw lid
Lid geworden
1 aug 2017
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik heb thuis nog een oude windows computer van het merk asus staan. Deze computer heeft altijd goed gewerkt, totdat er virussen op kwamen en ik geen overzicht meer had. Ik heb toen veel bestanden en programma's verwijderd. Dit is inmiddels al een dik jaar geleden, waardoor ik niet meer precies weet wat ik toen gedaan heb. Ik heb toen in ieder geval geprobeerd om windows 7 opnieuw te installeren, maar dit is mij niet gelukt omdat ik de installatieschijf van windows 7 kwijt ben.

Nu ik windows dus niet opnieuw kan installeren, probeer ik het zo op te lossen.
Het grootste probleem wat ik nu heb is dat ik niet op het internet kom. Nergens is het programma: 'internet explorer' te vinden. Ook google chrome doet het niet meer. Hoe kan ik nu internet erop zetten als ik niet op internet kom...?

Daarnaast zag ik op groupon een aanbieding staan voor nog geen 20 euro voor de software windows 7. Deze krijg ik aangeleverd via een link en moet deze dus op een USB zetten om hem op mijn windows computer te downloaden.

Zelf werk ik nu met een macbook. Ik weet niet of dit problemen oplevert als ik via een macbook een programma op een USB wil zetten en deze dan op een windows pc wil openen.

Hoe krijg ik mijn computer weer in orde?
Hebben jullie tips?

Momenteel ben ik bezig met een systeemherstel om te kijken of dit betere resultaten oplevert.

Alvast bedankt.
 
Hallo.

Heb jij geen fabrieksinstellingen optie op jou computer zitten?
Zo niet kun je kijken naar het onderstaande.

Je kunt via de Mac, de media creation tool op usb zetten en dan Windows 7 opnieuw installeren.
Heb je de sticker met product code er nog op zitten?
Download Windows 7-schijfinstallatiekopieën (iso-bestanden)
 
Hallo.

Je kunt via de Mac, de media creation tool op usb zetten en dan Windows 7 opnieuw installeren.
Heb jij geen fabrieksinstellingen optie op jou computer zitten?

Zou je dit misschien iets specifieker willen uitleggen?

Ik krijg dus een download link als het goed is. Hoe zet ik deze op de usb en hoe installeer ik deze dan op de windows computer? Is dit ingewikkeld?
 
Nee is voor iedereen te doen, dit wordt ook goed uitgelegd in mijn link.
 
Ik heb de link in mijn eerste bericht staan.
 
Heb je het over een laptop of desktop?
Normaal ook aanwezig op de computer zelf.
 
Zet er op het station nergens een sticker?
Welk type van Asus heb jij? Dan kijk ik even of er een fabrieksinstelling optie is, dan gaat het helemaal makkelijk.
 
Zet er op het station nergens een sticker?
Welk type van Asus heb jij? Dan kijk ik even of er een fabrieksinstelling optie is, dan gaat het helemaal makkelijk.

Als ik via start naar --> systeem ga zie ik onderaan staan:
Windows activeren
Windows is geactiveerd
Product-ID ...... (hier staat een code)....



Ik heb de ASUS Desktop PC CM6870 Series
64 bitsbesturingssysteem
 
Ik zou zeggen de eerste.
Heb je nog belangrijkste bestanden erop staan?
 
Ik zou zeggen de eerste.
Heb je nog belangrijkste bestanden erop staan?

Dat dacht ik zelf ook al.
Nee niks belangrijkst meer erop staan.
Computer is nu bezig met alles verwijderen ;)
 
Na dat het klaar is, wel eerst de updates installeren.
Zodat hij weer up to date is.
Mocht je in de toekomst weer een virus hebben, dan kun je altijd hier terecht voor hulp.
 
Het is gelukt. Heel erg bedankt!
 
Werkt alles weer naar behoren?
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan