• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 en ubuntu fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 162876

Gast
Hi,

Ik heb destijds mijn laptop gepgraded naar windows 10.
Omdat er geen drivers waren die compatibel waren met mijn grafische kaart en computer heb ik mijn laptop weer gedowngraded naar windows 7.
Vanaf toen was mijn hele besturings systeem verwijderd. (altans dat vermoed ik)
Daarom heb ik via een usb stick ubuntu bodhi linux genstalleerd.
Dat Ubuntu bevalt me toch niet helemaal en daarom heb ik geprobeerd om via BIOS de laptop weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Ik heb de instructies van de volgende pagina al opgevolgd:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=20304
Maar de computer start gewoon weer in Ubuntu bodhi linux.

Is het wel mogelijk om de fabrieks instellingen terug te zetten naar windows 7?
En zo ja, hoe moet ik dat dan doen?
 
Haal eerst grub uit de MBR met BootRec.exe /fixmbr en BootRec.exe /fixboot in de CMD/console v.a. de installatie DVD of systeemherstelschijf.
Zou windows zelf moeten doen maar soms gebeurt dat niet.
 
Als de partities zijn verwijderd en geformatteerd op de harde schijf en benoemd zijn naar de Linux-versie, dan werkt fabrieksinstellingen niet meer?.

Download Windows 7 met de laatste update`s, gebruik als voorbeeld RUFUS om te installeren via een USB-stick(bootable), gebruik je sticker die geplakt zit op je PC voor activatie van Windows 7

Gezegd ben je eigenlijk een gedeelte kwijt betreft fabrieksinstelling, en mag eigenlijk geen probleem zijn;)

Schilder
 
Heb dit meegemaakt op een laptop door defecte HD, je zal een OEM win 7 nodig hebben, geeft niet gelijk welke, daarna je serienummer wijzigen met de nummer die op je sticker staat en daarna via Microsoft de laptop weer activeren, zo heb ik het moeten doen en is perfect gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan