• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Windows 7 gebruikers opgelet: 14 januari 2020 stopt de ondersteuning

A

Abraham54

Gast
Op 14 januari 2020 stopt Microsoft de ondersteuning voor Windows 7.

Dat betekent dat Windows 7 gebruikers langzaam maar zeker aan een alternatief voor hun Windows 7 dienen te gaan denken!

Het makkelijkste alternatief: Windows 7 gebruikers kunnen nog steeds gratis de upgrade naar Windows 10 doen.

Indien de Windows 7 gebruiker nog niet naar Windows 10 wil, kan deze denken om over te gaan op Windows 8.1
Licenties voor Windows 8.1 kan je voordelig verkrijgen via bijvoorbeeld Rakuten.de

Windows 8.1 wordt door Microsoft ondersteund tot 10 januari 2023.
 
Hallo Abraham,

Heb je de uitzending van Deutschlandfunk Marktplatz gehoord die geheel over dit thema ging? Hier de audio.

Nog een klein foutje in jouw bericht: 2013 moet zijn 2023.
 
Laatst bewerkt:
Hoi - dank jou voor de melding van de typefout, lol - 2013............
Nein, Marktplatz habe ich mir nicht angehört und werde es auch nicht tun.

Für mich nicht interessant.
 
U weet niet wat u mist, Abraham. Het was uiterst interessant. :)
 
Beste Leono, ik ga over op Linux als ik met pensioen ga!
Bovendien draai ik zelf allang niet meer met Windows 7!
 
Wat mij het meest waarschijnlijk lijkt is, dat ik eerst uit gemakzucht nog heel even naar Windows 10 ga (ooit 20 minuten uitgeprobeerd) en vervolgens definitief, op mijn gemak, naar Linux.

Het liefst zou ik nog vele jaren bij Windows 7 blijven. Hoewel ik mij toch wel vaak erger aan Microsoft.

Maar, misschien zit die ergernis wel gewoon in mijn eigen persoonlijkheid.
 
Hoi Leono, er zijn nog tal van Windows XP gebruikers.
En natuurlijk is het zo dat de kans om gehackt toeneemt in die gevallen - als je normaal en goed beveiligd bent schijnt dat allemaal wel reusachtig mee te vallen.
Ik heb jaren terug een fix gehad van een Windows XP, stand 2001 - niet eens beveiligd met een antivirus - enkel met Windows Defender en toch zat er geen virus in!
Die fix was of in 2010 of 2011.
 
Hallo aarie25,

Is dat nu de Media Creation Tool die jij hier aanbiedt?

Hallo Abraham,

Je zit natuurlijk altijd wel met de bankrekening. Als je daarmee problemen krijgt, sta je denkelijk zwak als je op een verouderd systeem zit.
 
Werk er nu al mee vanaf de lancering en zou niet weten waarom men de overstap naar W10 niet zou doen. De compatibiliteit tov W7 voor oude software is vaak zelfs nog gebeterd. Ik kan nu zelfs mijn oude midi/gameport weer gebruiken. W7 is overigens volgens mij ook nog totaal niet afgeschreven. Maar als MS de ondersteuning stopt... tja dan zou ik toch de overstap naar W10 aanbevelen.
 
Hallo aarie25,
Is dat nu de Media Creation Tool die jij hier aanbiedt?

Hallo Leon,
Ik weet niet anders dan dat dit een upgrade assistent tool wordt genoemd.
Maar het is of zal het zelfde doen als de Media creation tool.
 
En dat is dom - er loeren zat ransomvirussen voor gebruikers die de Windows update niet gebruiken.
Laat staan dat de processor lekkages niet gedicht worden,
 
Ook een voordeel aan nooit updates, geen last van zeurderige popups/smeekbeden met de mededeling dat het tijd wordt te upgraden naar Linux/Mac ehh... een nieuwe Windows versie.

En ik geloof dat updates vooral placebo's zijn.
 
Laatst bewerkt:
En paniek zaaierij. Hellup, Hellup, m'n computer wordt gehackt!
 
En ik geloof dat updates vooral placebo's zijn.

Gelukkig zijn er maar weinig mensen die er net zo als jij over denken.
Maar iedereen zijn eigen voorkeuren.
 
Ja hoor updates zijn placebo!! Nee, natuurlijk niet! Als ze geen enkele functie hadden dan zou Microsoft de afdelingen die updates ontwikkelen allang hebben gesloten!

Zeker de beveiligingsupdates zijn zeer belangrijk om te installeren.
 
Zonde, W7 is/was voor mij het beste wat Microsoft ooit gemaakt heeft. Ik vraag me af of W10 ooit zo succesvol zal worden.
Maar ook ik ben naar W10 overgestapt maar ik heb wèl Classic Shell geïnstalleerd om toch een beetje het W7 gevoel te behouden.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan