• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WINDOWS 7 gebruikersaccounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Hallo,ik heb windows 7 home sp1 geinstalleerd en een administratoraccount aangemaakt,
nu had ik een standaard account ook aangemaakt en telkens ik iets wou veranderen van instellingen of een progje starten dan vroeg hij om een wachtwoord.
Nu log ik in en adminaccount is verdwenen,ik kan de opdrachtprompt niet starten als administrator,
er komt hetzelfde schermpje waar je normaal een wachtwoord moet invoeren,maar ik kan geen w8woord invullen en heb regedit gedaan en de 2 standaardaccounts kunnen alleen lezen?????
Heb wel aan de machtigingen zitten prutsen.
 
Dan is er maar een echt goede oplossing: Windows opnieuw installeren.
En dan niet meer in het originele hoofdaccount gaan rotzooien met de machtingen.
 
Ik kan zelfs geen windows meer installeren,hij vraagt een adminwachtwoord maar het hokje waar het paswoord moet komen staat er niet bij!?
Ik kan zelfs van de cd niet booten of usb???
 
nu had ik een standaard account ook aangemaakt en telkens ik iets wou veranderen van instellingen of een progje starten dan vroeg hij om een wachtwoord.

Een standaardaccount heeft maar beperkte gebruikersrechten in Windows . Het wachtwoord wat gevraagd word is dat van een gebruiker met administratorsaccount als dit voorzien werd van een wachtwoord .
Met een administratorsaccount kan men gebruikersrechten geven aan een standaardaccount welke bepaalde programma's deze mag openen en gebruiken in Windows . Heeft de standaardgebruiker geen rechten om een bepaald programma te openen zal om een wachtwoord gevraagd worden van een gebruikersaccount met administratorsrechten .
Maar met een standaard account kan men niets veranderen in de instellingen ook al ken je het wachtwoord van een administratorsaccount en ga je een foutmelding krijgen dat je niet de nodige machtigingen hebt om de instellingen te veranderen . Ik heb dus dan ook de indruk dat je hiervoor aan de machtigingen bent gaan rommelen .
Hoe probeer je Windows opnieuw te installeren ? Vanuit Windows zelf met setup.exe vermoed ik? Dit zal niet lukken omdat je de geen administratorsrechten meer hebt en dus ook niets kan uitvoeren .
 
Waar en wanneer word om het wachtwoord gevraagd ? Het BIOS kan men ook voorzien van een wachtwoord zodat onbevoegden geen instellingen kunnen veranderen in het BIOS .
 
Neen,ik had 1 admin account tijdens het installeren van windows en dan nog 2 standaardaccounts aangemaakt,het admin account is weg en ik wil windows terug installeren en krijg de melding:Geef een administrator wachtwoord en klik op ja om door te gaan,maar ik kan geen wachtwoord ingeven,het vakje waar het wachtwoord in moet staat er niet omdat het admin account weg is!!!
Laptop is een acer
 
Een standaardaccount heeft maar beperkte gebruikersrechten in Windows . Het wachtwoord wat gevraagd word is dat van een gebruiker met administratorsaccount als dit voorzien werd van een wachtwoord .
Met een administratorsaccount kan men gebruikersrechten geven aan een standaardaccount welke bepaalde programma's deze mag openen en gebruiken in Windows . Heeft de standaardgebruiker geen rechten om een bepaald programma te openen zal om een wachtwoord gevraagd worden van een gebruikersaccount met administratorsrechten .
Maar met een standaard account kan men niets veranderen in de instellingen ook al ken je het wachtwoord van een administratorsaccount en ga je een foutmelding krijgen dat je niet de nodige machtigingen hebt om de instellingen te veranderen . Ik heb dus dan ook de indruk dat je hiervoor aan de machtigingen bent gaan rommelen .
Hoe probeer je Windows opnieuw te installeren ? Vanuit Windows zelf met setup.exe vermoed ik? Dit zal niet lukken omdat je de geen administratorsrechten meer hebt en dus ook niets kan uitvoeren .

Jah dit dus,kan niks meer doen of ik moet een w8woord ingeven maar er is geen vakje om het w8woord in te vullen,omdat het admin account weg is...
 
OK, en net als Lange Pier ben ik ook benieuwd waarom je niet kan booten van USB stick of CD/DVD .
 
Kan je ook het lokale Admin account niet meer activeren?
 
@Rubensky ik veronderstel dat je hiermee het verborgen administratorsaccount (computerbeheerdersaccount) bedoelt .
Als er geen administratorsaccount meer is kan het verborgen administratorsaccount niet meer geactiveerd worden . Met een standaardaccount lukt dit niet .
 
Dat is nog maar de vraag of dat niet lukt. Je kan hem niet via CMD activeren want daar heb je de rechten niet voor. Maar kan je het ook niet via Powershell. En in de veilige modus? Of zelfs via een opstartmedium?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan