• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 op mijn laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem123450

Nieuw lid
Lid geworden
28 mrt 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een Dell laptop gekregen van mijn werk. Die heb ik helemaal leeg laten halen en hij start nu op met: "press any key to boot from floppy.." Nu heb ik een CD/DVD met Windows 7 die ik erop wil zetten maar er gebeurt niks. Wat kan ik het beste doen nu?

Groetjes Willem
 
staat er daadwerkelijk "floppy " vermeld en niet cd of dvd dan heb je al een oud systeem .
het heeft enerzijds weinig nut om er een W7 op te zetten aangezien de ondersteuning W7 stopt in januari 2020.... vermeld eens de gegevens van dit oudje .
 
staat er daadwerkelijk "floppy " vermeld en niet cd of dvd dan heb je al een oud systeem .
het heeft enerzijds weinig nut om er een W7 op te zetten aangezien de ondersteuning W7 stopt in januari 2020.... vermeld eens de gegevens van dit oudje .
Het is een Dell 6420 Series van 2011. Die Windows 7 is voor mijn vader omdat hij nu Windows 10 heeft en er "niks mee kan"zegt ie dus daarom dacht ik op dit oude beestje W7 te zetten.
 
standaard was de Dell Latitude E6420 voorzien van de Win7 pro ..dus dat zou al geen probleem mogen geven .. je wilt er een Win7 opzetten omwille dat je vader niet met de Win10 overweg kan ..
heeft hij problemen met de Win10zelf of eerder met het start menu want in dat geval kan er een ander start menu geintalleerd worden ..denk nu aan classic shell 4.3.1

wat betreft het niet kunnen opstarten vanaf de dvd zou dit een driver probleem kunnen zijn ..
heb je deze W7 dvd zelf aangemaakt ..
 
Indien het een zakelijk notebook is geweest binnen een onderneming, kan het zijn dat het bios is aangepast waarvan wel en waarvan niet geboot mag worden.

Tijdens de opstartfase van de laptop op functietoets F2 tokkelen.
 
De melding die je krijgt is sowieso omdat er geen besturingssysteem op staat. Het feit dat hij je DVD met Win7 niet pakt kan in ieder geval aan 2 dingen liggen. De eerste heeft Abraham al gezegd in de vorige post en de tweede is dat het geen bootable DVD is.
 
Het is zeker een DVD speler en hoe kom ik aan een bootable DVD? Ik heb deze W7 zelf aangemaakt idd.
Als ik in de BIOS zit, kan ik niets aanpassen want dan vraagt ie idd om een wachtwoord wat ik niet heb.
 
Daar was ik al bang voor dat het bios van een wachtwoord voorzien zou zijn.
In principe kan je daardoor niks meer met die laptop.
Alleen systeembeheer van het bedrijf waarvan je die laptop hebt gekregen, kan je misschien helpen.
 
als jij op de unlock button klikt dan zie je je systeemnummer vermeld staan ..
noteer dit nummer en ga vervolgens naar deze site ..
geef het systeem nummer in en klik op "get pasword "
indien het geluk aan je kant is dan vershijnt er een schermpje met meerdere codes noteer vervolgens het 2de code ( dat vermeld staat bij Dell from serial code ) en geef die code in om de Dell vrij te geven ..
zet vervolgens de bios instellingen naar standaard en bewaar deze instelling ..
herstart het systeem en je zou vervolgens verder kunnen gaan naar je bios.

deze werkwijze komt vanaf het filmpje ..

 
super ga ik proberen, ik laat het weten of het werkt.
 
ben zelf ook benieuwd
 
het werkt!! Hij herkent alleen de DVD niet.
 
morgen ga ik een andere versie proberen. Ik kan iig in de BIOS.
 
fijn dat het geholpen heeft …
mogelijk dat je een andere dvd dient aan te maken met de W7 pro 64bit..
de iso kun je via heidoc op halen en met imgburn op een dvd branden als een image ...
je mag de iso zeker niet als een data schijf branden ..
*wil je een usb stick aanmaken dan gebruik je best rufus
 
morgen ga ik een andere versie proberen. Ik kan iig in de BIOS.
Indien het een zakelijk notebook is geweest binnen een onderneming, kan het zijn dat het bios is aangepast waarvan wel en waarvan niet geboot mag worden.
 
Oud topic kicken wat al was opgelost, welk nut heeft dat?
 
Beste Karimmopa,

Het heeft geen zin om te reageren op een oude topic.
Ik heb daarom dit topic gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan