• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Windows 7 opnieuw installeren zonder installatie DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

James-

Nieuw lid
Lid geworden
1 mei 2018
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Goedendag,

In navolging van dit topic, start ik even een nieuw topic, zodat het probleem duidelijker is. Dit is namelijk niet uit de titel van het oude topic af te leiden.

Doelstelling:
Windows 7 opnieuw installeren zonder installatie DVD

Mogelijke oplossing:
Download een ISO bestand van Windows 7 via internet, sla deze op, op een USB stick en configureer de PC zodanig, dat deze opstart vanaf de USB stick.

Status:
Met F12 ben ik in de BIOS gekomen, alwaar ik gekozen heb voor Advanced BIOS features. In het vervolgscherm bij First Boot Device, gekozen voor "USB-HDD" ("USB-FDD" ook geprobeerd). Vervolgens opslagen met 'Y' van Yes, bevestigen. Bij 2 USB sticks, startte de PC gewoon op de normale manier op, dus waarschijnlijk niet vanaf de USB stick. Bij een derde USB stick begon de PC te laden. Er stond 1 zinnetje op het scherm en die bleef erg lang staan, dus dat heb ik niet afgewacht. Het leek er op alsof de PC vastliep. Ik kan de PC dus niet opstarten vanaf de USB stick, daar heb ik geen mogelijkheid voor gevonden. Windows kom ik niet in, door een blauw scherm, lees verder:

Vraag:
Hoe zou ik de PC kunnen opstarten vanaf de USB stick? Ter informatie geef ik graag alvast aan dat ik niet in de veilige modus kan komen en evenmin in het Windows startscherm. Bij het selecteren van veilige modus: komt de PC in een blauw scherm te staan. Zie a.u.b. de bijlage die ik aan dit topic heb toegevoegd. Bij het selecteren van Windows normaal opstarten gebeurt hetzelfde. Verder heb ik de mogelijkheid gehad om opstartherstel te gebruiken (werd aanbevolen), maar zodra die sessie is opgeladen, kom ik opnieuw op het blauwe scherm uit, zie bijlage.

Hoe kom ik vooruit?
 

Bijlagen

  • PC blauw scherm.jpg
    PC blauw scherm.jpg
    959,1 KB · Weergaven: 13
Ik denk dat jouw computer een probleem heeft met het werkgeheugen.
 
Mogelijke oplossing:
Download een ISO bestand van Windows 7 via internet, sla deze op, op een USB stick en configureer de PC zodanig, dat deze opstart vanaf de USB stick.

Dat is geen mogelijke oplossing , maar totaal verkeerd . Je moet met RUFUS een opstartbare USB stick maken van dat ISO bestand en niet opslaan .
https://rufus.akeo.ie/

USB -HDD is een USB externe HD
USB-FDD is een extern USB floppy disk
Ik sluit me ook aan bij de mening van Abraham dat er iets niet lekker is met het werkgeheugen .
 
"Ik denk dat jouw computer een probleem heeft met het werkgeheugen."
"Ik sluit me ook aan bij de mening van Abraham dat er iets niet lekker is met het werkgeheugen"

Aha, is er dan een methode om na te kijken, hoeveel werkgeheugen er op dit moment aanwezig is, in de PC? Dan kan ik bekijken of ik dit verder kan uitbreiden tot de maximale 2 GB, of niet. Ik ben aan het Googlen op "werkgeheugen PC BIOS" en op "hoe werkgeheugen bekijken in bios" zonder de aanhalingstekens, maar nergens echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. Ik kan dit niet in Windows zelf nagaan op dit moment, want ik kom niet binnen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet met RUFUS een opstartbare USB stick maken van dat ISO bestand en niet opslaan .
https://rufus.akeo.ie/


Ok, dan ga ik dit als eerstvolgende stap, uitvoeren.

USB -HDD is een USB externe HD
USB-FDD is een extern USB floppy disk

Dat is vreemd, omdat de enige andere optie, USB CD rom is. Die kan het sowieso niet zijn, lijkt mij?
 
Wat je kan doen is alle geheugen blokken verwijderen op één na.
Computer opstarten en afwachten of de installatie weer met een foutmelding of niet gebeurd.

Indien niet - alles weer stoppen. Geheugenblok verwijderen en andere geheugen op die plek erin zetten en de installatie herhalen.

Zodra je weet welk geheugenblok defect is weet je ook welke te vervangen.
 
Dat is vreemd, omdat de enige andere optie, USB CD rom is. Die kan het sowieso niet zijn, lijkt mij?

Is in dat BIOS nergens iets te vinden van
"usb interchangeable bootable device"
 
Foutcode geeft aan dat het geheugen rot is, vervang die en ga dan weer verder, heeft verder weinig zin nu.
 
Als je je geheugen vervangen hebt en op een andere PC mbv Rufus een opstartbare usb stick gemaakt hebt zul je zien dat die herkent wordt bij opstarten.
Daarna is t een gewone installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan