• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 sneller opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, weer wat geleerd, bedankt ;)
 
Wat is dit toch een geweldig forum :)
Dit soort fora zijn zeldzaam heb ik het idee.
 
Heb dit een tijdje geleden ook 'ontdekt'. Vreemd dat het niet standaard ingesteld wordt door Windows wanneer je de installatie doorvoerd. Blijkbaar een bugje dat ze bij MS nog niet ontdekt hebben. Anyway, erg handig dat het hier nu duidelijk uitgelegd staat! Bedankt voor de tut!
 
Heb dit een tijdje geleden ook 'ontdekt'. Vreemd dat het niet standaard ingesteld wordt door Windows wanneer je de installatie doorvoerd. Blijkbaar een bugje dat ze bij MS nog niet ontdekt hebben. Anyway, erg handig dat het hier nu duidelijk uitgelegd staat! Bedankt voor de tut!

Wat bedoel je? heb je bovenstaande gelezen, Dave?
 
Ik heb gewoon een nieuwe notebook bij de MediaMarkt gekocht, met Windows 7, en de instelling stond standaard niet eens ingesteld (dus niet aangevinkt).
 
MAAR nogmaals: Dit moet normaals gesproken gewoon door Windows moeten worden gedecteerd tijdens het opstarten.. Deze tab wordt vaak gezien voor het testen van dingen, je kunt voor de zekerheid natuurlijk voor twee of meer cores kiezen, maar in de meeste situaties is dit al zo standaard!

Remmy, :)

Je begrijpt niet helemaal hoe Windows te werk gaat met opstarten, lees dit bovenstaande nog eens (posts het niet voor niks :D).

Het staat standaard niet aangevinkt, omdat het NIET nodig is. Windows Vista/7 decteerd zelf hoeveel cores er aanwezig zijn tijdens het starten (na BIOS POST). Je kunt het wel aanvinken voor testen of voor de zekerheid, maar normaal gesproken wordt dit dus eigenlijk in gedachte aangevinkt. Dit omdat het geavanceerde opties zijn voor het opstarten van Windows.

Grtn,

killman
 
Maar ik merk enorm veel verschil met de tijd voordat ik dit ontdekte, maar dan ook echt veel.
 
Vreemd.. het wordt eigenlijk als een mythe onder de tweaks gezien, maar nogmaals er zijn uitzonderingen! ;)

Grtn,

killman
 
Als ik deze tweak gebruik schiet mijn processor gebruik naar 50%. Herstart naar 80% constant, meer dan een half uur lang. Bij taakbeheer zie ik dat Folding@Home alles claimt zo`n 70.

Alles terug gezet nu een normale 25%.
 
Dat is helemaal vreemd... :huh:
Mijn processor zit op 10%, met ongeveer 15 programma's die draaien (en nog 70 processen).
 
Er zou nu een volgend venster moeten verschijnen of je de PC wilt afsluiten, of opnieuw wilt opstarten.

Een foutje in je tut. Bij mij (ultimate) komt er geen venster of ik opnieuw wil opstarten. En dat lees ik niet terug in de andere tut.
engelse tut zei:
4. Check the box named “Number of processors” and also select the number of processors from the drop down box.
3018268151_62a7f0dd5b.jpg

5. Click “Ok” and restart to see the time difference.
6. You are done.
Note: Microsoft also mentioned the importance of this tweak in their KB959233 article recently. So, go ahead and tweak it right now!


En een Tip maak plaatjes en zet ze erbij (is net zo handig) alleen dan voor nl want op die site die jij aangeeft hebben we engelse screens.

Edit:

Ik heb deze tut gevolgd en 4 cores aan geklikt en ik merk geen verschil misschien doe ik wat verkeerd maar ik merk niks.
 
Hallo killmanp123, in ieder geval geen systeemfonts uit de map verwijderen!
Die zijn doorgaans rood van kleur!

Wat ik verwijderd heb zijn zowel grote als kleine fontbestanden en wel die, die ik toch nooit gebruik!

Mocht de nood aan de man komen. dan kan uit de backupmap fonts terugzetten!

Hoi Abraham54, :)

Ik heb toch nog een vraag aan jou over de fontsmap en dat programma!

Ik zie geen rood van kleur? bedoel je dit in het programma of in de map zelf??

En mag ik vragen welke je verwijdert heb? (zodat ik een beeld heb..)

Alvast heel hartelijk bedankt!!

Grtn,

killman
 
Het is toch niet zo moeilijk.

Ik heb vooral die fonts verwijdert die ik zelf niet mooi vind!
Je kan toch via de afbeeldingen van het lettertype zelf beslissen van dat vind ik mooi en dat vind ik lelijk - want dat is o zo persoonlijk!
 
Het is toch niet zo moeilijk.

Ik heb vooral die fonts verwijdert die ik zelf niet mooi vind!
Je kan toch via de afbeeldingen van het lettertype zelf beslissen van dat vind ik mooi en dat vind ik lelijk - want dat is o zo persoonlijk!

Ok begrijp ik, maar hoe zit het dan met backuppen? hoe moet dat met het programma..

Want wil graag weten hoe dat moet, zonder dat ik het fout doe en ik ineens een font nodig heb.. (A)

Bij voorbaat dank voor je tijd, moeite en reactie!

Grtn,

killman
 
Je selekteert in de linkerkolom de fonts die je uit de originele map weg wil hebben.

Vervolgens klik je in de menu bar op Edit en kies je voor Move to location.

Die locatie is bij dan de map "Fonts reserve"!
 
Je selekteert in de linkerkolom de fonts die je uit de originele map weg wil hebben.

Vervolgens klik je in de menu bar op Edit en kies je voor Move to location.

Die locatie is bij dan de map "Fonts reserve"!

Ok, voor zover bedankt!

Ik zal er morgen eens naar kijken!!

Grtn,

killman
 
Het is al eerder uitgelegd dat Windows Vista/7 dit in princiepe vanzelf al goed moeten doen. Het kan dus zo zijn dat je inderdaad geen verschil merkt. In dat geval maakt je Windows al gebruik van al je 4 cores bij het opstarten.
 
Wat ik overigens ervan weet is het volgende: er zijn Intel processoren en er zijn Intel processoren.

Zo had ik een Lenovo T60 met Intel dualcore mobile processor.
In het algemeen had deze processor een 64bits instructieset aan boord, maar niet de processor in mijn notebook - die kon alleen 32bits besturingssystemen aan!

Ik acht het dus heel goed mogelijk, dat Acer in bepaalde series notebooks - dus ook die van PackardBell - "gestripte" Intelprocessoren toepast, die waarschijnlijk goedkoper zijn aan te schaffen door Acer!

En dat dit de reden is, waarom Remmy wel en wij niets merken van de nieuwe instelling!
 
Maar mijn processor kan wel 64-bits besturingssystemen aan, want op mijn laptop zit Windows 7 Home Premium 64-bits standaard geleverd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan