• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 update service

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Halo,

Om één of andere reden word mijnwindows 7 pro PC traag bij opstart, maar geheel los daarvan kan ik ook geen updates meer doen, als ik dat probeer krijg ik een foutmelding dat de update service niet actief staat (bijlage foutmelding) als ik msconfig ingeef en naar de windows services ga kijken staan die allemaal aangevinkt, ik heb als test eens alle services en opstart onderdelen aangevinkt en dat brengt geen verbetering.
wat kan er aan de gang zijn op mijn PC? de opstart schijf is een SSD en bijlange niet vol.

groet,
catmenwindows update.JPG
 
Hoi - laten we eerst het updateprobleem oplossen.

Zie daarvoor: https://********.nl/threads/windows-update-repareren-met-windows-repair.1450/
 
@catmen,

Klopt het dat jij al vanaf december dan geen updates meer hebt gehad?
Want dit probleem speelt al vanaf 5 december.
 
Waw, interessant program Abraham ik printte je opdracht en deed wat je voorstelde, had er wat schrik voor ( program downloaden, ben 70, enz.) maar het lukte perfect, na her-opstart vond de pc 9 belangrijke en 3 optionele updates zo'n 256mb die zijn nu aan het installeren en dat duurt wel even, het moet zijn dat ik al geruime tijd ( sinds december?) geen updates meer voorgesteld krijg want de instelling op de pc is automatisch downloaden en installeren na vragen.
Je kan met dat program blijkbaar wel wat shit oplossen? Maar blijft het "Free"
Alvast bedankt voor de hulp,
Catmen
Vroeger startte mijn pc op in 10 tellen dat duur al geruime tijd veel langer, mogelijk redelijk wat programs op de achtergrond, maar wat kan je afzetten..... Ook welke services? Ben ook nogal beveiligd, norton internet security, acronis 2018, winsysclean pro8 en malwarebite programs
 
Hoi, je bent dus een 6 jaar ouder dan ik.
Het tool wat jij nu gebruikt hebt heeft in de loop der jaren al ontelbare Windows computers weer rechtgezet.

Verder fijn dat de Windows update al updates heeft gevonden, maar sinds dat in jouw computer de Windows Update ontregeld is geworden, doordat een belangrijk bestand als einddatum december 2017 had en nu een nieuwe einddatum heeft in 2025 - zijn er veel meer updates uigebracht.

Start de Windows Update opnieuw op om te laten zoeken en kijk ook bij de optionele updates als het updaezoeken klaar is.
 
Goede avond Abraham,
De updates werden geïnstalleerd (9 belangrijke, 3 optionele) er zijn er nadien bij nogmaals zoeken naar updates 3 bijgekomen (silverlight staat er al een tijdje maar wil ik niet) maar de twee andere zal ik ook maar installeren? alhoewel ze mij niets zeggen, ik ken er te weinig van om te weten waarvoor ze dienen.
Groet,
catmenupdates.JPG
 
Silverlight is de Microsoft tegenhanger van de Adobe Flashplayer en voorzover ik weet werkt RTL er nog mee om daar video's te kunnen bekijken.
 
Ik kwam in een andere posting (die gesloten is voor antwoorden) tegen dat er een "stiky" gemaakt ging worden met betrekking tot een win 7 installatie met minder updates opdat een installatie meer dan een dag duurt upodates incluis, wat word daar mee bedoelt (stiky) en waar is dat "stiky" dan te bekijken?
Thx
catmen
 
Geef maar een link naar dat topic.
Want anders weet ik ook niet precies wat daar bedoeld wordt.
 
de betreffende verzamel update is ook nu weer achter haalt omdat deze al 2 jaar geleden uitgegeven werd ...wil jij al de Windows 7 updates op een dvd of usb dien je WSUS Offline Update11.2 te gebruiken .
 
En het betreffende topic is al een sticky, maar kan feitelijk inderdaad van sticky af om redenen zoals Emi dat al duidelijk heeft gemaakt!
 
Ik downloadde en installeerde alle windows 7 pro updates sinds de installatie (of dat nodig was is de vraag, ken er te weinig van) maar de hoeveelheid downloads (althans bij mij) is immens en moet toch een invloed hebben op je schijfruimte want die staan er toch allemaal op? dus mijn interesse ging uit naar het feit dat wanneer je zo'n installatie doet waarover sprake in die bewuste topic of je op je schijf, in mijn geval een SSD niet meer ruimte vrijmaakt?
groeten,
catmen
 
indien het sp1 al aanwezig is dan dien je dus enkel voor het sp2 te gaan en de updates na het sp2
**het sp2 voor de Windows 7 kun je via deze link ophalen neem de juiste bit versie !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan