• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 updaten met Wsus offline lukt niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Een kennis heeft een oudere desktop met Win7. Hij heeft hem lang niet gebruikt en ligt dus (ver) achter met zijn updates.
Die wil hij weer in gebruik gaan nemen.
Ik dacht dit even op te lossen door hem Wsus offline (via WSUS Offline Update - Update Microsoft Windows and Office without an Internet connection) te bezorgen. Of begrijp ik iets verkeerd?
Helaas. De aangeboden versies, zowel v12 als v11.9 geven aan alleen met windows 10 verder te willen gaan (blijkbaar wil Microsoft die updates helemaal niet meer leveren). Dat is echter absoluut niet de bedoeling.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Bv. een site waar alle updates nog steeds van te downloaden zijn. Of liefst een Wsus file waar alle updates al in zitten. Die kennis is geen geoefende computergebruiker dus het mag niet te ingewikkeld zijn.
 
Hoe lang isdie computer al niet meer in gebruik geweest?
Vermoedelijk dat de updates struikelen over het feit dat er 2019 datagrens in de computer zit.

Probeer onderstaande!

Windows Update repareren met Windows Repair

Er zijn waarschijnlijk op dit moment nog steeds veel Windows 7 computers, waarin de Windows Update meldt​
dat deze niet actief is en dat dit mogelijk verholpen kan worden door het opnieuw opstarten van de computer.​
Ook andere Windows versies kunnen vervelende nukken hebben omdat de Windows Update weigert updates binnen te halen.​
Ik zelf heb positieve ervaringen met het repareren van Windows 7 computers met Windows Repair van Tweaking com.​
Het probleem dat speelt in Windows 7, is dat een CAB-bestand in de Software Distribution Map een​
einddatum in december 2017 heeft.​
Na de reparatie is die einddatum dan medio 2025 en dan werkt de Windows Update weer.​

Ik gebruik voor de reparatie bij voorkeur de actuele portable versie van Windows Repair: Tweaking.com - Windows Repair Free/Pro
Na het downloaden dient de map tweaking.com_windows_repair_aio.zip eerst uitgepakt te worden.


Belangrijk: de reparatie dient in Veilige Modus gedaan te worden.


Veilige Modus
Start in jouw normale werkomgeving Repair_Windows.exe op en klik vervolgens op de kop Reboot to Safe Mode
De reparatie van de Windows update:

Het makkelijkst is het de map Tweaking.com - Windows Repair op het bureaublad te plaatsen,
maar de map Downloads is ook goed.
In Veilige Modus klik je de map Tweaking.com - Windows Repair open en klik je met rechts
op Repair_Windows.exe en kies je voor "Als administrator uitvoeren".
Allereerst wordt daarna gecontroleerd of alle vereiste bestanden in de map aanwezig zijn; daarna start het hoofdvenster.

Klik nu meteen op de knop Jump to Repairs

5a5b27f9a46cd-Naamloos1.png


Klik nu op Open Repairs

5a5b2873bdfc2-Naamloos2.png

Jij bent nu in het reparatie hoofdvenster.

5a5b28c4d74e9-Naamloos3.png

Heb je meer problemen in Windows - dan kan je ervoor kiezen om een gehele reparatie uit te voeren.
Is het enkel de Windows update, die gerepareerd moet worden, zie dan het volgende venster hoe dat te kiezen.
Kies in het uitklapmenu voor Windows Updates en klik daarna op de knop Start Repairs.

5a5b298cd9d25-Naamloos4.png

Waar je ook voor gekozen hebt - de reparatie neemt altijd tijd in beslag - wees dus geduldig.
Is de reparatie klaar, dan wordt dit aangegeven in een nieuw venster, waarin staat vermeld, dat de computer opnieuw opgestart dient te worden.
Klik op de knop OK om het opnieuw opstarten te activeren.
 
Hij heeft idd erg lang stil gestaan. Kan best meer dan 'n jaar zijn.
Bedankt zo ver. Ik geef hem de link naar je uitleg door.
 
Het had wat voeten in aarde omdat AVG roet in het eten gooide maar ik krijg zojuist het bericht dat hij 35 updates heeft gevonden. Ben benieuwd hoe dit morgen verder gaat.
 
Waarom heeft hij niet geupgrated naar W10?
 
Hij hoort tot de groep die moeite heeft met veranderingen en heeft moeite met de overstap.
Ik heb al een jaar een SSD klaar liggen met Win 10 er op. Mss komt die in zijn laptop.
Voor zijn desktop overweegt hij Linux. Al herken ik niet dat die gemakkelijker in het gebruik te leren is maar ik ben dan ook geen Linux gebruiker.
Evenzo heeft hij moeite met de ribbon van Office. Dat vind ik overigens niet gek want ik was zelf op de zaak een van de eerste die Office met ribbon kreeg en ik heb me flink geërgerd. Nog steeds zoek ik me soms suf om een functie te vinden en val dan terug op de help functie.
Ik zal hem adviseren lid van dit forum te worden zodat hij zelf zijn vragen hier kan stellen.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt toch upgraden en dan bijvoorbeeld Classic Shell erop zetten.
Dan heeft hij nog een beetje een Windows 7 gevoel.
Mijn schoonvader kon ook niet aan Windows 10 wennen, maar gebruikt het nu wel, met de iconen van Windows 7.
 
Klopt: Ik heb zelf ook OpenShell er op staan. Maar mijn kennis is erg duidelijk in zijn standpunten, al begint hij wel te zien dat hij toch vast loopt.
Mss heb ik die Shell er zelfs al op staan op die Windows10 SSD.

@Abraham54: Windows7 is compleet geupdate. Hij moest wel het herstelprogramma tussendoor nog een keer draaien om de tweede set updates op te kunnen halen.
Hij heeft al een image gemaakt met Norton, want die stond er al op.
Hij is nu bezig de systeembestanden op te ruimen. Verder moet hij AVG verwijderen en er opnieuw opzetten want die oude versie zit behoorlijk te plagen. Als alles geupdate is maakt hij weer een image en kijken we verder.
 
Misschien kun je het Openshell laten zien, dan gaat hij misschien sneller overstag.
Met een veiligere Windows er voor terug.
 
Ach, er gewoon mee werken, leert het het vanzelf.

Zo ook Linux, tis lood om oud ijzer, menu's en een gui waar de commando's mee worden uitgevoerd onder de motorkap.

Enige verschil is dat Windows een schijf besturingssysteem is en Linux een bestands besturingssysteem.
 
" Misschien kun je het Openshell laten zien, dan gaat hij misschien sneller overstag "
Zou kunnen ja. Als hij de rust had om er naar te kijken.
De enige mogelijkheid die ik zie is het hem zelf te laten ontdekken. Hij is al een stukje op weg.
 
Weer een foutje. Soms kan ik niet zien dat ik al gepost heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan