• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeJaVe

Bert
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
140
Waarderingsscore
1
Na opnieuw installeren van windows 7 start mijn computer niet meer op na het opstartschem Hp en bios keuze gaat hij ogenschijnlijk wel door maar krijg ik een zwart scherm zonder info. Ik moet dan noodgedwongen de computer handmatig opnieuw opsarten. Wie heeft de oplossing voor dit probleem?
groetjes Bert van BeJaVe
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
Wat is het merk, type en wattage voeding indien een desktop?

Dus pas bij de 2e keer start hij door?
Hoe lang heb je gewacht na de 1e keer?
 
U hebt geen glazen bol maar inderdaad ik heb speccy gedownload van piriform.

Speccy - Free Download
De pc start niet door ook niet na een uur. Hoewel hij niet helemaal uitschakelt krijg ik geen beeld en zeker geen opstarten van windows.
Het betreft een HP 240 watt. desktop HP Compaq dc 7600 small form factor.
IK heb simplestar gedownload en die geeft aan dat er ernstige bedreigingen zijn. Zij stellen voor het programma te kopen. Daar moet nog over denken mogelijk is er een andere oplossing de bedreigingen te verhelpen.. Groetjes Bert
 
Laat je niet misleiden door software van simplestar.
Meteen verwijderen is de beste oplossing.

Jouw comuter is zeker al minstens tien jaar oud, ik denk dat de HD mogelijk de stoorfactor is.

Je schrijft dat je het tool Speccy al gedownload hebt.
Installeer Speccy.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Hoe is het mogelijk dat jij een Java versie van jaren terug in jouw nieuw geïnstalleerde Windows hebt zitten.


Ga daarom nu eerst naar Start » Configuratiescherm » Programma's en onderdelen en verwijder daar Java 6 Update 16

Belangrijk: start nu eerst uw PC of notebook opnieuw op, zodat de oude Java instellingen verwijderd worden.


Is dat gedaan doe dan wat hieronder staat beschreven:


Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Er zijn geen bedreigingen gevonden en Java heb ik overeenkomstig uw advies verwijderd.
met vriendelijke groeten,
Bert

Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 14-02-19
Scantijd: 18:47
Logbestand: 9c7acece-3080-11e9-afc0-001635080983.json

-Software-informatie-
Versie: 3.7.1.2839
Versie componenten: 1.0.538
Update pakketversie: 1.0.9266
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 7 Service Pack 1
Processor: x86
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: GEBRUIK-EB5OJ11\Gebruiker

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 170877
Dreigingen herkend: 0
Dreigingen in quarantaine: 0
Verstreken tijd: 10 min, 46 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
 
Ik heb de discussie inmiddels verplaatst.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.
Weet je niet hoe dit te doen, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Was even zoeken maar hieronder de files. Ik hoop dat u er iets mee kan.
gr. Bert
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    17,9 KB · Weergaven: 4
  • FRST.txt
    146,8 KB · Weergaven: 3
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer nu de tekst die in het code-venster staat en plak die tekst in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

BHO: Windows Live Messenger Companion Helper -> {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} -> C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll [2010-09-23] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
BHO: Google Toolbar Helper -> {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} -> C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll [2019-02-12] (Google Inc -> Google Inc.)
BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper -> {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} -> C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll => Geen bestand
Toolbar: HKLM - Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll [2019-02-12] (Google Inc -> Google Inc.)
Toolbar: HKU\S-1-5-21-2702953104-1003527945-794850304-1000 -> Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll [2019-02-12] (Google Inc -> Google Inc.)

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Hierbij de Fixlog bestand. Ik vind het wel een uitdaging voor u. Ik wacht af hoe nu verder.
gr. Bert
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    3,7 KB · Weergaven: 6
Hoi Bert, ik denk dat jouw Windows inmiddels sneller is geworden.

Start jouw computer inmiddels normaal op of moet je nog steeds de methode gebruiken zoals jij die beschreven hebt in de opening van deze discussie?
 
Als ik de pc aanzet is er geen probleem, maar wanneer die pc opnieuw moet opstarten is er nog steeds een probleem. Dit is lastig wanneer de pc na een update opnieuw moet opstarten. Ik begrijp dat U inmiddels al zoveel tijd hebt geinvesteerd dat het niet leuk meer is misschien moet ik er mee leren leven.
Gr. Bert
 
Hoi Bert - jij mag gewoon jij tegen mij zeggen hoor.
Dat communiceert leuker en ook geldt dat op fora iedereen gelijk is.

Kan jij een afbeelding posten van Schijfbeheer?
Klik met rechts op Computer en kies voor Beheer.
Daarmee kom jij in het venster Computerbeheer en in de linker kolom vind jij ook Schijfbeheer.
Maak dat nieuwe venster groot en maak dan de screenprint.

Hoe jij een en ander doet, staat ook hier: Opgelost - Afbeeldingen posten in bericht
 
Hier is mijn print screen. Ik heb nog even het toetsenbord vervangen door een nieuw maar dat maakt ook geen verschil.Veel succes. Gr Bert
11119
 
Dat ziet er volkomen normaal uit.

Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo Portable.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo64.exe


Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo.zip
    2,9 MB · Weergaven: 1
Ik zie geen geel alles is blauw.
11121
 
Dat is dan ook de oorzaak niet.

Download
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL.exe

Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Sluit voordat OTL.exe gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!

OTL.exe gebruiken
:
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".


  • Zet een vinkje bij Scan All Users, LOP Check en bij PURITY Check.
  • Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het kader onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png


    Code:
    services.*
    explorer.exe
    winlogon.exe
    Userinit.exe
    msconfig
    drivers32
    netsvcs
    %SYSTEMDRIVE%\*.exe
    %systemroot%\*. /mp /s
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /rs
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /64 /rs
    %systemroot%\*. /mp /s
    %systemroot%\system32\*.dll /lockedfiles
    %systemroot%\Tasks\*.job /lockedfiles
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /lockedfiles
    %systemroot%\System32\config\*.sav
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /90
    [createrestorepoint]
  • Klik vervolgens op de knop
    50cd93c69be5b-OTL_-_Run_Scan_knop.jpg
    .
  • Verander verder geen andere instellingen in OTL, alleen tenzij ik hiervoor specifiek instructies geef.
  • De scan zal niet heel erg lang duren.
    • Er zullen twee Kladblok-vensters geopend worden wanneer de scan klaar is: OTL.Txt en Extras.txt.

      Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.
      Weet je niet hoe dit te doen, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Goedemorgen,
Heb je verzoeken uitgevoerd conform je advies.
hiervolgen de bestanden. Gr. Bert
 

Bijlagen

  • OTL.Txt
    258,8 KB · Weergaven: 1
  • Extras.Txt
    42,5 KB · Weergaven: 2
Hoi - de fix - let goed op dat jij op de juiste knop klikt!

Sluit voordat
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL de fix gaat doen, eerst alle andere openstaande vensters!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
    [*]Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het venster onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png

Code:
:OTL 
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found.
O4 - HKLM..\Run: [Cmiboot] C:\Windows\cmiboot.exe ()
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab (Reg Error: Key error.)
O21 - SSODL: WebCheck - {E6FB5E20-DE35-11CF-9C87-00AA005127ED} - No CLSID value found.
NetSvcs: FastUserSwitchingCompatibility -  File not found
NetSvcs: Nla -  File not found
NetSvcs: Ntmssvc -  File not found
NetSvcs: NWCWorkstation -  File not found
NetSvcs: Nwsapagent -  File not found
NetSvcs: SRService -  File not found
NetSvcs: WmdmPmSp -  File not found
NetSvcs: LogonHours -  File not found
NetSvcs: PCAudit -  File not found
NetSvcs: helpsvc -  File not found
NetSvcs: uploadmgr -  File not found
C:\Program Files\Common Files\Bitdefender
[2019-02-14 19:21:34 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program Files\Bitdefender Antivirus Free
[2019-02-14 19:18:01 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\ProgramData\Bitdefender Agent
"{76B43E3E-435D-479D-BBC7-C444630DE612}" = dir=in | app=c:\program files\windows live\messenger\msnmsgr.exe | 
c:\program files\windows live\messenger\msnmsgr.exe | 


:Services


:Reg


:Files
ipconfig /flushdns /c

:Commands
[purity]
[emptytemp]
[emptyjava]
[emptyflash]
[createrestorepoint]
[reboot]


  • Klik daarna bovenaan op
    4f911cee9da59-OTL-4.png
  • Laat het programma ongestoord zijn werk doen.
  • OTL zal na de scan melden dat de PC opnieuw opgestart gaat worden. Sta dat dus toe.
  • Klik op OK
  • Na het opnieuw opstarten wordt enkel een nieuw log geopend.
Voeg het log toe aan jouw volgende antwoord.
Weet je niet hoe dit te doen, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan