• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8.1 start traag op sind kort.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrStatTrak

Nieuw lid
Lid geworden
13 okt 2016
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Sinds kort start mijn GamePc traag op, kan iemand mij helpen?

Specs:
Gtx 980 Ti
SSD 250GB
HDD 2000GB
i7 4790K
Z97X-SOC Force
16GB RAM
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:welkom: op het forum, MrStatTrak!

Je vraag is verplaatst van Stel je voor (dat onderdeel is alleen bedoeld om je voor te stellen, niet om vragen te stellen) naar Windows 8.
 
Wat heb je al gedaan om het probleem op te lossen? En is het alleen bij een bepaalde game of is de pc altijd traag? kortom zou je kunnen proberen het probleem specifieker te beschrijven?
 
Kijk eens of er geen rommel aanwezig is.

Download MalwareBytes Anti-Malware. www.malwarebytes.org

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna kan je Malwarebytes MBAM als gratis versie telken opnieuw gebruiken!

Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".

Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.


Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.


Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
Klik op de nieuwste Scan Log.
Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".

Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

MBAM-Log posten:
Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Alleen bij het opstarten van windows, dus als ik mijn pc opstart duurt het 2.5 min voordat ik op mijn bureablad ben
 
Updaten naar win10 en opstart zal een pak sneller gaan!!! Kan nog steeds gratis!
 
Via windows10update ... media creation tool:
zie https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
en ook http://www.thewindowsclub.com/windows-10-media-creation-tool-create-installation-media-upgrade

Heb afgelopen week 2 toestellen bijgewerkt zonder problemen: eentje van win7pro update naar win10 met behoud van data en apps. Een tweede pc clean install (met stick) op een windows 8 pc, ook zonder problemen. Win7 met licentienummer vanop de sticker en win8 automatisch met licentie in bios. Alles gratis en voor niks en perfect geactiveerd.

Blijft wel een aanrader op eerst een image-backup te maken van de bestaande installatie, je weet maar nooit wat er misloopt.

Dit is ook al vaak behandeld in andere topics hier in het forum.

--- Update ---

Trouwens een windows10 key kan je hier https://www.g2play.net/category/15019/windows/ aankopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thnx, het is gelukt nu start me pc op in 10 seconden! Door win10 =-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan