• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8.1 wil niet meer updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
mijn ( reserve ) notebook Asus ( Windows 8.1) is enkele maanden niet gebruikt en nu blijkt de update functie niet meer te werken....dus windows blijft eindeloos zoeken naar nieuwe updates.
ik heb dit vaker gehad en voorkom normaliter dit probleem door elke maand deze pc even te gebruiken waarbij de updates nog normaal werken, maar die truc is er deze keer bij ingeschoten.
Weet iemand hoe ik moet handelen om e.e.a. weer in orde te krijgen? Bedankt bij voorbaat
 
Vreemd is dit zeker niet hoor ! Soms kan het al eens gebeuren dat er één of meerdere dagen naar updates word gezocht en ze dan plots gedownload en geïnstalleerd worden .
 
dank voor je reactie en ja...ik zal wat meer geduld trachten op te brengen. ik houd jullie wel op de hoogte.
 
Kijk dit eens na.
Rechtsklik op startknop>>>computerbeheer>>>services>>>windows update .Normaal staat er word uitgevoerd;Indien niet rechtsklik en starten klikken en pc herstarten.heb dit ook eens voor gehad..was de oplossing voor mij
d'anvers
 
Kijk eens of de oplossing die ik ooit postte, nog werkt?
https://********.nl/threads/windows-8-1-opnieuw-geïnstalleerd-blijft-zoeken-naar-updates.638/
 
d'anvers....staat op wordt uitgevoerd...automatisch (triggerstart). ook computer enkele malen herstarten laat het afweten. jammer dus, maar desondanks bedankt.

en Abraham...zal dat later vandaag proberen ..moet even weg
 
Abraham...hoefde niet weg dus snel je link geprobeerd. De link probeert KB3138615 te downloaden en te installeren, maar blijkbaar had ik deze update goed op mijn notebook staan volgens de link en dus was dit geen oplossing.
 
De instellingen voor updates staan die op "Automatisch" of op "Naar updates zoeken" ?
 
als het niet mocht lukken via de Microsoft Update Cataloog dan is er duidelijk iets mis ..
voer dan het onderstaande eens uit ....
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is open je de update pagina en geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden ...het kan dat je het zoeken naar updates dient te herhalen !
 
dank voor al jullie input...ik heb inmiddels mijn Asus notebook opgesteld naast mijn gangbare Lenovo B50 beiden werkend op W 8.1 . Van beiden heb ik de geschiedenis van updates op het scherm en tot mijn stomme verbazing lijkt het alsof beiden de laatste updates compleet hebben! Van de Lenovo is dat logisch want daar werk ik regelmatig mee en die update ik ook regelmatig , maar ik snap niet waarom de Asus up-to-date lijkt te zijn.
Ik zoek e.e.a. nog nader uit en kom er op terug z.s.m.
Ook wil ik afwachten tot de Lenovo weer update om te zien of dan dezelfde KBnrs naar de Asus gaan.
 
Van beiden heb ik de geschiedenis van updates op het scherm en tot mijn stomme verbazing lijkt het alsof beiden de laatste updates compleet hebben!

Je laat dus naar updates zoeken . Als je systeem up to date is zou je na een tijdje laten zoeken een melding moeten krijgen dat je systeem up to date is en geen nieuwe updates beschikbaar zijn .
Waarom dat bij jou zo niet is , weet ik de oorzaak niet van .
 
Beste Swaken... inderdaad krijg ik na enkele tijd zoeken de melding dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn. Echter, in mijn wijsheid meende ik dat die melding niet juist kon zijn omdat ik al langere tijd dat notebook niet had gebruikt terwijl ik meende wel updates op mijn gangbare Lenovo notebook te hebben zien binnen komen.
Alles een beetje confuus, maar ik tracht te achterhalen hoe e.e.a. precies zit
 
Goed om te horen dat hij toch is bijgewerkt.
Vanavond kun je na 19:00 handmatig updates binnen halen. Je kunt eens kijken of die ook probleemloos worden geïnstalleerd.
 
goed om te weten...zal het vanavond weer eens proberen. Vraagje: hoe weet je dat van dat tijdstip? Zit er een bepaalde systematiek in het beschikbaar zijn van updates? Ik meende te weten dat elke tweede dinsdag v.d. maand een standaardpakket beschikbaar komt?
 
De updates komen zoals jij zelf al zegt altijd de tweede dinsdag van de maand en zijn dan vanaf 19:00 beschikbaar.
Vanavond is het de tweede dinsdag van de maand.
 
Ja, lach maar..., echter omdat jij aangaf vanavond om 1900hr, zijnde een maandag, dacht ik nog niet aan dinsdag uiteraard ( ik ben dus duidelijk een bêta mens , maar dat wist ik al wel )
 
sorry allemaal voor het laatste verwarde betoog..mijn kalender stond nog op maandag12 maart en ik nam voetstoots aan dat dat juist was. Het is dus vandaag dinsdag, 13 maart, waarvan acte
 
Geen probleem hoor, daar hoef je ook geen sorry voor te zeggen
en ik zou jou zeker niet uit lachen omdat jij jou hebt vergist.
Iedereen vergist zich wel eens.
Maar ik ben benieuwd of de updates zonder problemen binnenkomen.
 
Vanavond om 19:00 onze tijd brengt microsoft de updates uit . Niet gaan panikeren moest je ze vandaag niet meer krijgen en morgen middag maar krijgt . Vergelijk dit zowat als met de postverdeling .
Vanavond om 19:00 begint de postbode met zijn ronde , en pas maar morgenmiddag jij je post in je brievenbus krijgt .
Moest je ook MS Office gebruiken laat microsoft de eerste dinsdag van de maand hiervoor de updates verschijnen .
Vraagje i.v.m. je datum die verkeerd stond . Hoe staan de landinstellingen in je Windows , want dit heeft ook een invloed op de tijdinstellingen in windows .
Configuratiescherm > Land en taal > locatie
Windows kun je instellen op lokale tijd , maar ook op internettijd .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan