• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows backup doet niets meer...

niekvdgoes

Junior lid
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
30
Waarderingsscore
0
Vooraf: ik heb natuurlijk zelf wat zitten "spelen" met de pc.
Ik heb XP Prof nu met SP3 en gebruikte de ingebouwde backup (ntbackup.exe).
Programma doet het nu niet meer: het enige dat ik te zien krijg is het balkje met "bezig opslagmedia te zoeken"...
Heb van een CD met XP Home ntbackup.msi gedraaid: doet het niet.
Ook ntbackup-installer gedownload, deze vervangt dan in system32 het bestaande ntbackup.exe-bestandje en... niets.
Van andere pc met XP Prof de bestandjes ntbackup.exe, ntbackup.hlp en ntbackup.chm gekopieerd en geplakt in system32 en....weer niets.
Installatie XP opnieuw geeft melding dat CD oudere versie is dan huidige, dus ben ik weer terug in 2003.....
Ik vermoed dat er ergens ook wat dll's zitten, maar welke?
Site van Microsoft geeft ook geen andere oplossingen en uiteraard heb ik ook geGoogeld en systeemherstel geprobeerd: zonder goede resultaten echter.
Natuurlijk ken ik meer backup programma's, maar, een fout moet te herstellen zijn en dus plaats ik mijn vraag hier.

Probleem opgelost dankzij hulp uit forum van Computer Idee.
Onderstaande link naar Microsoft Help was de gouden tip; backup staat op dit moment van schrijven te draaien: http://support.microsoft.com/?kbid=235032
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan