• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Windows Defender beschermt tevens tegen ransomware na uitvoeren tweak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Om in Windows 10 Windows Defender's bescherming uit te breiden naar de Enterprise versie van Windows 10, lees je hier: Handleiding - Windows 10 - Windows Defender ook naar PUP's en PUA's laten zoeken.

Na de handleiding op de juiste wijze gevolgd te hebben en daarna de computer op nieuw opgestart te hebben, is niet alleen de bescherming tegen PUP's en PUA's geactiveerd, maar tevens is in het beveiligingscentrum > Antivirus een instelling erbij gekomen: Bescherming tegen ransomware.

5bd44a8e479d2-WinDEF_Tweak_1.png


Klik vervolgens op "Bescherming tegen Ransomware beheren" en zet het schuifje op "Aan"

5bd44aa2a6dfd-WinDEF_Tweak_2.png


Standaard beschermt Windows Defender dan al jouw eigen datamappen; je kan die beveiliging uitbreiden met additionele mappen in jouw Windows.
 
Ik vraag het maar vast voor de Defender gebruikers: Is er geen kans dat Microsoft bij de volgende grote update deze sleutel weer verwijderd zodat deze dan daarna weer opnieuw moet worden ingevoerd?
 
Dat is iets wat ik mij ook afvraag.
Maar aan de andere kant: bij de upgrade van Windows 8.1 Pro naar Windows 10 Pro waren alle tweaksleutels nog voorhanden, enkele daarvan waren bijv. wel van waarde 1 op waarde 0 gezet en waren dus uitgeschakeld.

Daarom heb ik mij zelf voorgenomen een archief van de veranderde sleutels aan te leggen, zodat deze weer makkelijk te implementeren zijn.
 
Het is natuurlijk ook snel te zien of de sleutel is uitgeschakeld maar je moet er dan wel even erg in hebben. Zolang er niet veel gebruik van wordt gemaakt zal Microsoft zich daar niet erg druk om maken, lijkt me.
 
Heb toch al 2 uitzonderingen moeten toestaan namelijk VLC en SMA (zonnepanelen)
 
Ik moest daarnet Firefox uitzonderen in verband met toevoegen van een bestand uit mijn downloadmap, die uiteraard ook beschermd wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan