• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows defender definitief uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

artstudiog

pc-aholic
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
2.955
Waarderingsscore
258
Ik heb op mijn testpc 360 Total Security (premium account) staan met alle toeters en bellen. In systeemvak verschijnt ook altijd dat "defender schildje". Is er een mogelijkheid om dat te verwijderen en de windows defender en windows firewall definitief te verwijderen/uitschakelen?
 
Dat hoort bij Windows, want dat is het beveiliging centrum.
Kijk eens onder beveiliging en onderhoud of defender daar aan staat.
Ik heb Windows defender via een register aanpassing uit gezet. Omdat die ineens aan stond, dit terwijl ik Bitdefender gebruik.
 
Ondertussen ook Windows Defender definitief uitgezet via register maar nog steeds blijft die Windows Firewall actief. Ik heb al eens geprobeerd om alle instellingen van die firewall uit te zetten maar dan krijg ik constant zo'n rood kruisje bij de meldingen (= irritant). De firewall van 360 TS staat ook actief, wil dat zeggen dat ie nu 2x een firewall gebruikt of krijgt mijn 360 TS voorrang (of andersom)?
 
Jij gebruikt ook zeker versie 1709?
Want dat was bij mij waar Defender ineens weer aan stond. Normaal moet die van Windows automatisch uitgaan. Ik neem aan dat je die van 360 handmatig kunt uitzetten?
Want dan zou je de Windows versie voorlopig kunnen gebruiken, die schijnt goed te werken volgens Abraham.
 
Bij 360 Total Security Premium wordt de Glasswire Firewall geleverd: GlassWire Firewall Now Available on 360 Total Security | 360 Total Security Blog

Is dat een zelfstandige firewall? Nee, het lijkt mij meer een schil om de Windows Firewall:
GlassWire uses Windows built-in firewall so no instability is introduced into your system by third party firewall drivers.
Bron: Firewall Protection With Glasswire | 360 Total Security Blog

Conclusie: als jij de Windows Firewall uitzet, dan heb je geen firewall meer.
 
OK, bedankt Porrelaar, duidelijke info en daar kan ik mee leven.
 
Hey Abbs, perfecte voorzet ... moest 'm enkel maar inkoppen. Zaak opgelost, bedankt.
 
Ondertussen ook Windows Defender definitief uitgezet via register maar nog steeds blijft die Windows Firewall actief.

Ik bedacht mij later dat jij mij die register aanpassing hebt gegeven, nogmaals bedankt daarvoor!

Kan er dan een slotje op deze topic?
 
Sluiten die handel, opgelost.
 
Bij deze is hij op slot gezet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan