• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Defender in Windows 8.1 geschikt maken voor PUP en PUA

Het valt mij positief op, dat sinds Windows Defender geschikt is gemaakt ook voor pup en pua, dat het bijwerken veel sneller en de geüpdatete database recenter is.

Ik vermoed dat er twee updatekanalen zijn voor Windows Defender:

a) hoofdupdatekanaal voor de Windows 10 Enterprise- en Serverversies van Windows Defender
b) updatekanaal voor de consumentenversies van Windows Defender in Windows 10 (Home + Professional), Windows 8.1 en Windows Security Essentials voor Windows 7.

Door In Windows 10 Home/Professional en in Windows 8.1 Windows Defender via de tweak te upgraden naar de Enterpriseversie van Windows Defender maak je dus via het bijwerken van kanaal a) gebruik.

Ik vermoed dat in Windows 7.1 Windows Security Essentials zondermeer ook te upgraden is naar de Enterprise versie.
 
Om de nieuwe functies in Windows Defender te testen kan jij de zogeheten Eicar-test doen.
De eicartest is niks anders dan een htlml-bestand dat door elke virusscanner als virus wordt gezien, dat echter niet is.

Download eicar.com om jouw antivirus software te testen.

Dit is een70-byte bestand, daat indien uitgevoerd, simpel de het volgende bericht toont:

EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!

Maar al voor dit zover is, heeft Windows Defender zich al gemeld.
 
Ik ben ook erg tevreden over Windows Defender! Ik gebruik ook niets anders meer. En inderdaad het bestand wat jij in bericht #2 zet wordt netjes geblokkeerd.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan