• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling Windows defender lijkt niet te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geef dan nu eerst een update over Windows Defender, doet deze het weer of nog steeds niet?
 
Ik heb Windows opnieuw opgestart en ik zie nog steeds een leeg scherm bij Windows Defender
 
Vervelend!

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Bij deze!
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    67,3 KB · Weergaven: 2
  • FRST.txt
    48,2 KB · Weergaven: 1
Hoi Billy,

jouw gebruikersaccount is zeer waarschijnlijk corrupt.
Windows Defender is namelijk wel actief in jouw Windows.

Maak een nieuw gebruikersaccount aan met beheerdersrechten:


Is dat nieuwe beheersaccount gemaakt log dan uit jouw huidige account en ga naar dat nieuwe beheerdersaccount, dat eerst aangemaakt gaat worden.

Ben jij op het bureaublad, controleer dan via de opties of je Windows Defender nu wel vind.
 
Ik heb een nieuw account aangemaakt, idem dito krijg ik eenzelfde scherm te zien zoals in mijn eerste bericht.
 
Dat is vreemd.

Herhaal in het nieuwe account de FRST scan met Additions aangevinkt.
 
@billy,

Ik zie in de FRST log dat jou Windows vanaf 3 oktober niet is bijgewerkt.
Jij mist dus van 8 oktober de beveiligings updates en van 24 oktober een hoop fout oplossingen.
Dus kijk eens of je die kunt vinden via instellingen beveiliging en bijwerken.
Mocht ze daar niet staan om te downloaden, laat dan eens handmatig zoeken.

Ook Java is sinds vorig jaar niet meer bijgewerkt, mocht je die niet nodig hebben dan zal ik die verwijderen.

Ook zou ik alle andere software op updates controleren, want anders blijf je een risico lopen op malware of zelf ransomware.
 
Ik heb de scan op het andere account uitgevoerd
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    52,7 KB · Weergaven: 1
  • Addition.txt
    67,8 KB · Weergaven: 0
@billy,

Ik zie in de FRST log dat jou Windows vanaf 3 oktober niet is bijgewerkt.
Jij mist dus van 8 oktober de beveiligings updates en van 24 oktober een hoop fout oplossingen.
Dus kijk eens of je die kunt vinden via instellingen beveiliging en bijwerken.
Mocht ze daar niet staan om te downloaden, laat dan eens handmatig zoeken.

Ook Java is sinds vorig jaar niet meer bijgewerkt, mocht je die niet nodig hebben dan zal ik die verwijderen.

Ook zou ik alle andere software op updates controleren, want anders blijf je een risico lopen op malware of zelf ransomware.

Ik krijg de volgende foutmelding te zien als ik in het updatecentrum kijk.

Foutmelding.PNG

Ik was dus even gaan googlen en toen kwam ik bij deze thread uit. (Windows Update Error Code 0x80080005)

Bij het uitvoeren kom ik een aantal foutmeldingen tegen, zo zijn er services niet niet opgestart kunnen worden.

Knipsel.PNG
 
Hallo Billy, ik denk dat je problemen weg zijn, als je een volledige upgrade doet naar Windows 10 1909!
 
Ik heb de update uitgevoerd en zojuist nog additionele updates van Windows uitgevoerd. Windows Defender doet het weer en de PC is weer up-to-date!

Ik ga nog even de PC grondig scannen om zeker d'r van te zijn dat hij helemaal schoon is. Raden jullie aan om een andere virusscanner te gebuiken dan Windows Defender? Zijn er overigens nog verdere acties die ik moet uitvoeren?
 
Goed om te horen dat het nu wel is gelukt!
Windows defender is voldoende, maar je kunt altijd de gratis versie van Malwarebytes er naast gebruiken en die af en toe laten scannen.
 
Is het niet zo dat anti-virusscanners elkaar tegen kunnen werken? Althans zoiets heb ik wel eens gehoord...
 
Hoi Billy - breng Windows Defender op het niveau van Windows 10 Enterprise!

 
Malwarebytes kan zonder problemen naast een andere anti-virus scanner.
Ik gebruik zelf Bitdefender en de betaalde Malwarebytes samen zonder problemen.
Want Malwarebytes is geen anti-virus scanner, maar een malware scanner.
 
Allright ik ga mij daar morgen eens op storten, nu lekker weekend vieren! In ieder geval heel veel bedankt voor de hulp, ik heb nog nooit eerder zo'n snelle en fijne ervaring gehad op een forum! Jullie hebben me enorm veel geholpen, thnx!
 
Fijn dat jij het als prettig hebt ervaren, dat is altijd goed om te horen!
Geen dank en een prettige avond!
 
Hallo Arjan, Malwarebytes MBAM 4 is nu antivirus!
Al getest door AVTest.org en krijgt nog niet het predikaat want al is de antivirus reeds op een heel goed niveau, het moet nog beter.

@Billy_B - laat morgen maar weer van je horen!
 
Ik gebruik versie 4 van MBAM naast Bitdefender en nog geen vertragingen.
Ook geeft Windows aan dat alleen Bitdefender actief is als anti virus.
Dus in mijn ogen nog geen anti virus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan