• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Windows herstel loop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasvanDijk

Vaak hier
Lid geworden
1 jul 2009
Berichten
905
Waarderingsscore
0
Ik heb echt even hulp nodig.

De Asus N56VZ van mijn dochter werkte niet meer. "Pap dat los jij wel op hè"
Hoe, wie, wat, wanneer dat wist ze niet te vertellen.

Ik heb dus de laptop aangezet en er verscheen een blauw scherm.
De daar op volgende logische stappen ondernomen waarna de computer weer opnieuw opstartte om hetzelfde blauwe scherm te geven.

Toen ben ik op internet gaan zoeken en heb een herstel USB-stick gemaakt. Het lukt echter ook niet om daar de laptop mee op te starten. Steeds weer hetzelfde blauwe scherm.

Nu blijkt dat ik niet de enige ben die dit probleem moet oplossen. Toch heb ik nog geen goede oplossing gevonden.

Kan iemand mij aub helpen?
 
maak je via het Media creation tool je een usb stick aan ( de stick moet minstens 8gb zijn ) en gebruik deze stick om ermee op te starten ….na het ingeven van de taal/land instelling selecteer je links onder deze pc herstellen ...
mocht het blijken dat je daarna bepaalde drivers mist kun je deze hier ophalen .
 
Hallo Emi,

Ik heb dat al geprobeerd maar dat werkte ook niet.
Ik heb nu even gezocht naar de installatie dvd en ga daar herstel mee proberen.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat de installatie een paar corrupte bestanden heeft die niet met de herstelprocedure te herstellen zijn.
Ik krijg nu de melding: "Het station waarop Windows is geinstalleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog een keer".
Hoe ontgrendel ik als ik niet bij de schijf kan?
 
Vermoedelijk Bitlocker die nu dwarszit - ik heb dat met mijn data-partitie gehad, die Windows 10 zonder mijn toestemming of opdracht versleuteld had met bitlocker!
Windows 10 1803 vind ik zelf een monster.
 
je C is dus vergrendeld zeg je ...wel start dan op via de usb of dvd en je dient dan wederom na de taal/landinstelling de herstelopties>geavanceerde herstelopties >de opdrachtprompt te starten ...geef in de opdrachtprompt de opdracht " unlock c: " (zonder de haakjes ) en klik op enter
 
'Unlock' is not recognized as a internal or external command, operable program or batch file.
 
Je kan middels de Opdrachtprompt ook Notepad opstarten.

Klik ik Notepd dan op Bestand en dan Openen.
Daarna nog één ding doen: zet rechts onderaan van Tekstdocumten (*txt) naar Alle bestanden (*.*)

Daarna kan je Kladblok als en soort verkenner gebruiken en kan je proberen of je bij de data van je dochter kan komen en kijken of je die data dan kan kopiëren naar een externe opslag.

Ook het Bureaublad kan jo openen - vaak worden daar ook belangrijke dingen opgeslagen.
 
zelf heb ik onderstaande nooit eerder dienen toe te passen …!
weet dus niet of de opdrachten dan ook juist zijn !

* je zal dus terug de opdrachtprompt moeten openen ...
vervolgens geef je de opdracht 1 voor 1 in en klik je telkens op enter ...
je eerste opdracht in de opdrachtprompt is …
diskpart > enter
List disk > enter
Select disk x (x is de nummer van je C die in de „list disk“ vermeld staat)
*mogelijk dus dat deze al de letter X toegewezen kreeg omwille dat deze vergrendeld is >selecteer dan deze X en geef dan de opdracht unlock x:>enter
**blijkt dat deze daarna nog de letter X heeft dien je deze te hernoemen naar C
 
Sorry voor deze late reactie. Vanwege een sterfgeval in de familie heb ik de laptop even aan de kant geschoven. Nu kan ik er weer mee verder.

Inmiddels heeft mijn dochter de Asus recovery DVD's gevonden.
Ik heb heb inmiddels ook de bestanden veilig gesteld door de HDD als externe HDD aan te sluiten op mijn PC en de bestanden te kopiëren.
Ik was begonnen met recovery maar al bij de 1e dvd (1 van 6) kreeg ik de melding dat herstel niet mogelijk was.
Ik heb de HDD getest maar die blijkt in orde te zijn.
Blijkbaar is de software die op de HDD staat om te herstellen, beshadigd.

Toen kwam ik er achter dat het oorspronkelijk een Windows 7 laptop was die later is ge-upgrade naar Windows 10.
Op dit moment is de laptop bezig met een herstel naar Windows 7.
Ik hoop dat ik dan later weer naar Windows 10 kan.
 
De Recovery is klaar.
Nu heb ik echter maar één Boot Option (DVD) in het bios.
Hoe kan ik aangeven dat de hdd weer een boot option is?
 
aangezien je dan toch een recovery gedaan heb terug naar de W7 versta ik dus niet waarom dat jij dan niet gewoon via de Windows 10 dvd of usb stick voor een verse installatie gegaan bent ...
*als er geen dvd in je drive zit bij het opstarten dan zou deze vanaf de hdd moeten opstarten en je kan alsnog naar Windows 10(het is niet nodig om eerst de achterstallige W7 update's te gaan ophalen ...voorwaarde is dat wel service pack 1 aanwezig is om naar de Windows 10 te upgraden vermits je het media creation tool start op de W7
 
Toen de Windows10 niet lukte ben ik er van uitgegaan dat dat kwam omdat er oorsponkelijk een Windows7 installatie op de laptop stond.

Er is waarschijnlijk toch een ander probleem.
- Zowel W10 als W7 kan ik niet recoveren/installeren.
- Er is maar één bootoptie (DVD) in het Bios(Uefi) dus direct de HDD opstarten lukt niet.
- Ik heb de HDD getest, in een externe USB behuizing, met Windows Schijfcontrole en de HDD bleek goed te zijn.
Misschien dat niet alle partities getest worden door Windows Schijfcontrole?
 
Laatst bewerkt:
je heb eerder de hdd extern aangesloten om bestanden veilig te stellen ...
* jij diende nadat de bestanden veilig gesteld waren vervolgens deze hdd leeg te maken door alles maar dan ook alles te verwijderen zo dat je een niettoegewezenruimte verkreeg ...
**je dient zelf geen schijfindeling toe te passen..
( behalve indien de hdd dient opgesplitst te worden in 2 niettoegewezenruimte's zodat Windows geinstalleerd word op de 1ste niettoegewezenruimte en zelf dus de nodige schijfindeling aanmaakt … de 2de niettoegewezenruimte kun je daarna aanmaken als een 2de partitie )
 
Inntussen ben ik er achter gekomen wat het probleem was. In het BIOS stond een instelling verkeerd waardoor Windows 10 te installeeren was. De laptop draait nu weer met een schone Windows 10 installatie op de oorspronkelijke SSHD(ik dacht dat het een gewone HDD was).

Bedankt voor jullie hulp en adviezen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan