• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows mail kan e-mail niet afleveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
1.359
Waarderingsscore
3
Ik kreeg onderstaande melding en maak zelf gebruik van Windows Mail in Windows 10.

Erick :)


Het bericht is niet afgeleverd. Het DNS (Domain Name System) heeft gemeld dat het domein van de geadresseerde niet bestaat.
Neem op een andere manier (bijvoorbeeld telefonisch) contact op met de geadresseerde en vraag de geadresseerde om de e-mailbeheerder te laten weten dat hun domein niet naar behoren is geregistreerd bij de domeinregistrar. Geef de geadresseerde onderstaande foutdetails. Waarschijnlijk is de e-mailbeheerder van de geadresseerde de enige die dit probleem kan oplossen.
Raadpleeg dit artikel: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=389361 voor meer informatie en tips voor het oplossen van dit probleem




Diagnostische gegevens voor beheerders:
Bronserver: DB5EUR03HT113.mail.protection.outlook.com
*******@******.nl
Remote Server returned '550 5.4.310 DNS domain does not exist'
Oorspronkelijke berichtkoppen:
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=outlook.com;
s=selector1; h=From:Date:Subject:Message-ID:Content-Type:MIME-Version;
bh=BNrNT3yzKrvUudIqEWTJSwOkPe/KxMFHTtLm+mn0FKM=;
b=f8Q2dcEGwxfMgnOQLSUxUPNSgo51D4vdTS6hHOqhrb2UkPj/q9r/BpA/S6918wz6cDz2j60sg+A7OAYuO0OVQ+PYfQFs9nGbBR2ojWYwwB1jdpom0SxepE2uLfCPKFHiZBch6kTDiNH2jfWr3lvxl2TCPALZT7WSF8IRaOKpoZkGre+x0HFha9PLWcxkdxhPmHfDJoyk8bii4V681iF/fBDxhKRSD+ggI6Ognnals66Wz/bQLtnYLQQzwW/DWKXFGe11+SJFU+DcFWbW6vhs4UgcX++eismC9HXnrExbkYJd5QsUNbkxmXHGlVgT3HgEzoa4SspqeRzpkyyt2BrJig==
Received: from DB5EUR03FT024.eop-EUR03.prod.protection.outlook.com
(10.152.20.52) by DB5EUR03HT113.eop-EUR03.prod.protection.outlook.com
(10.152.20.208) with Microsoft SMTP Server (version=TLS1_2,
cipher=TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_256_CBC_SHA384_P384) id 15.1.1047.9; Tue, 2 May
2017 11:55:45 +0000
Received: from AM5PR0501MB2035.eurprd05.prod.outlook.com (10.152.20.54) by
DB5EUR03FT024.mail.protection.outlook.com (10.152.20.67) with Microsoft SMTP
Server (version=TLS1_2, cipher=TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_128_CBC_SHA256_P256) id
15.1.1047.9 via Frontend Transport; Tue, 2 May 2017 11:55:45 +0000
Received: from AM5PR0501MB2035.eurprd05.prod.outlook.com ([10.167.214.149]) by
AM5PR0501MB2035.eurprd05.prod.outlook.com ([10.167.214.149]) with mapi id
15.01.1061.020; Tue, 2 May 2017 11:55:45 +0000
From: meester Erik <meester.erik@outlook.com>
To: 'Esther Kwakman' <esther@irdb.nl>
Subject: Aanvraag nieuwe VOG
Thread-Topic: Aanvraag nieuwe VOG
Thread-Index: AQHSwzsHHJeiQXgtOka6/GG1fA0C4g==
Date: Tue, 2 May 2017 11:55:45 +0000
Message-ID: <AM5PR0501MB203511A3F964B2BF108C18709A170@AM5PR0501MB2035.eurprd05.prod.outlook.com>
Accept-Language: nl-NL, en-US
Content-Language: nl-NL
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
authentication-results: irdb.nl; dkim=none (message not signed)
header.d=none;irdb.nl; dmarc=none action=none header.from=outlook.com;
x-incomingtopheadermarker: OriginalChecksum:84DD360C9AF88305FF709B0CF0959AB8717874A3EDBD15139D64C51047B3A0E3;UpperCasedChecksum:CA683EECE6838B374E9A863F40B9F5FD34F55487C469D595622BAEBDA0CEA034;SizeAsReceived:7915;Count:40
x-ms-exchange-messagesentrepresentingtype: 1
x-tmn: [BoAR88dTRFCwj5/vnomVdNxCzwX9h3suPbeLIEU24f/5ufmgPUI7Ig==]
x-microsoft-exchange-diagnostics: 1;DB5EUR03HT113;5:FvyYZxL9Slngo+DYYN50y6p68lVhJj9VwPY/hKgZKH/Cjdkan5iDCwfIrJaPT8ywIZpAm0a4JDke2mdTfvwZzh5FkgTTuFHVxmt8ruQCQTp0qf32A3nj9rQZjfWnaWEz63PXP/AtM1MjHMWCWwCiig==;24:r0OE6y2Mtd1eEXjWFnki9aCH2KbB0ZnHJhMeqHaYksNyDGLadeZ5uXqv9Bgsb1wRA2Szy6PIBFjTJwGcZvuhENKjVvkU6J9nKGa9Kv8cCpI=;7:4gVMLAKnZWoiNfC4/aNa4WFbYrpFz5tNXKs3FDZB79QJuaRAstX+vV0/Zwf2I99FX4KkBBicRmPwVsD0uXhD5q3bPPDMSRTNSZhxkIr/gyrhds3GGpRI0M8DnKw7BweRWJxUQIAEdZFfnaRy2kOQoT337gl6jj2cePOdwuLaea/NlVYR3yvPxzolS5WozAHC3tIC49gPs8FCjpxT5Xwy8QTf6GbR3d6hTN8UUwCrSOEUmo8EzCQjDj27ctrZ0ddEe3nSh2lwf37UQwYpjRnLT9MWPV8IA+x83l/UMnRZ3atCYUluYibRlDX5uMzK0mPq
x-incomingheadercount: 40
x-eopattributedmessage: 0
x-forefront-antispam-report: EFV:NLI;SFV:NSPM;SFS:(7070007)(98901004);DIR:OUT;SFP:1901;SCL:1;SRVR:DB5EUR03HT113;H:AM5PR0501MB2035.eurprd05.prod.outlook.com;FPR:;SPF:None;LANG:nl;
x-ms-office365-filtering-correlation-id: 9acafa13-ed65-4361-abb3-08d491522a6d
x-microsoft-antispam: UriScan:;BCL:0;PCL:0;RULEID:(22001)(201702061074)(5061506573)(5061507331)(1603103135)(2017031320274)(201702181274)(2017031322274)(1601125374)(1603101448)(1701031045);SRVR:DB5EUR03HT113;
x-ms-exchange-slblob-mailprops: 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
x-exchange-antispam-report-cfa-test: BCL:0;PCL:0;RULEID:(444000031);SRVR:DB5EUR03HT113;BCL:0;PCL:0;RULEID:;SRVR:DB5EUR03HT113;
x-forefront-prvs: 02951C14DC
spamdiagnosticoutput: 1:99
spamdiagnosticmetadata: NSPM
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="_000_AM5PR0501MB203511A3F964B2BF108C18709A170AM5PR0501MB2035_"
MIME-Version: 1.0
X-OriginatorOrg: outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-originalarrivaltime: 02 May 2017 11:55:45.0165
(UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-fromentityheader: Internet
X-MS-Exchange-CrossTenant-id: 84df9e7f-e9f6-40af-b435-aaaaaaaaaaaa
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: DB5EUR03HT113

--- Update ---

Ik ervaar hetzelfde probleem overigens ook in de browserversie van Outlook (www.outlook.com).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erick, ik heb jou een eigen topic gegeven (afgesplitst van dit topic: www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=131541 )

Bij jou wordt de mail namelijk wel verzonden, maar hij kan niet afgeleverd worden bij de geadresseerde. Dat is dus een ander probleem dan het probleem van willem269.
Het probleem ligt niet aan jouw kant, maar aan de kant van de ontvanger. Het domein van de ontvanger (irdb.nl) is blijkbaar in quarantaine gezet en komt daar pas op 23 mei 2017 weer uit volgens de informatie op deze website: https://who.is/whois/irdb.nl

En wat jij kunt doen stond al in de melding die jij kreeg:

Het bericht is niet afgeleverd. Het DNS (Domain Name System) heeft gemeld dat het domein van de geadresseerde niet bestaat.
Neem op een andere manier (bijvoorbeeld telefonisch) contact op met de geadresseerde en vraag de geadresseerde om de e-mailbeheerder te laten weten dat hun domein niet naar behoren is geregistreerd bij de domeinregistrar. Geef de geadresseerde onderstaande foutdetails. Waarschijnlijk is de e-mailbeheerder van de geadresseerde de enige die dit probleem kan oplossen.
Raadpleeg dit artikel: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=389361 voor meer informatie en tips voor het oplossen van dit probleem

Toevoeging: pas op met het plaatsen van e-mailadressen op internet. Op internet zoeken (ro)bots naar e-mailadressen, met als doel die te verzamelen en te verkopen aan spammers.
De forumsoftware van het Nationaal Computer Forum zorgt er gelukkig wel voor dat e-mailadressen automatisch vervangen worden door de tekst "<E-MAILADRES VERWIJDERD - Stuur een privbericht naar deze gebruiker i.p.v. een e-mail.>", maar dat gebeurt lang niet op elk forum.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Porrelaar,

Bedankt voor de tip. Ik meende dat ik het betreffende e-mailadres er wel al uit gehaald had. Wellicht heeft het er meerdere keren ingestaan.

Wat betreft het probleem, toevallig heb ik er bij twee personen last van. Dus ik ging er eigenlijk vanuit dat er toch iets in mijn instellingen niet zou kloppen. Dat is dus niet het geval. Ik zal de desbetreffende personen eens bellen deze week.

Erick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan