• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows mail (vista) laat geen afbeeldingen zien maar een rood kruisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericbikker

Junior lid
Lid geworden
14 jun 2016
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Mijn emails die ik binnen krijg in Windows Mail (Vista) laten geen afbeeldingen of logo's van de afzender zien waar ik dan op kan klikken maar een rood kruisje. Hoe los ik dit op ?
 
Je vraag is verplaatst van Algemeen naar Internet en Email.

Probeer het volgende:
Klik in de menubalk van Windows Mail op Extra en daarna op Opties.
In het venster Opties klik je op het tabblad Beveiliging.
Haal onder Afbeeldingen downloaden het vinkje weg voor 'Afbeeldingen en andere externe inhoud in HTML-e-mail blokkeren'.
Klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en tenslotte op OK.

Helpt dat?
 
Helaas niet. Dit had ik al geprobeerd
 
Ik vond deze 2 dingen nog->
Ga naar opties, vervolgens naar beveiliging en hierna klik je op instellingen voor automatisch downloaden wijzigen.
Hier kun je alle dingen aanpassen met betrekking tot het laden van plaatjes in je email.

Ik begrijp dat je problemen hebt met een specifieke mail en het daarin weergegeven kruisje waar normaal een afbeelding staat.
Dat kruisje geeft aan dat de afbeelding om veiligheid redenen (door deze niet automatisch te downloaden ga je namelijk mogelijke virussen tegen) zijn verwijderd of uitgeschakeld. Als deze is verwijder door de email server, dan krijg je die niet meer te zien. Is de afbeelding dus uitgeschakeld dan kun je zelf kiezen om de afbeeldingen in de mail weer te geven

Dit laatste komt van het Microsoft forum -> http://answers.microsoft.com/nl-nl/...e/566cf7a9-2f12-4b9c-9089-0775ec957fcb?auth=1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste AArie25, bedankt voor de hulp. Ik kan echter helaas onder [opties] [beveiliging] geen "instellingen voor automatisch downloaden wijzigen" vinden. Zie bijlage
 

Bijlagen

  • email opties beveilig-01.jpg
    email opties beveilig-01.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 29
Ik zie het, dus dat wordt lastig.
Ik vond ik mijn link van mijn vorige bericht het volgende voorbeeld -> http://bin.ilsemedia.nl/m/m1dyct2woae8.jpg
Als het goed is moet je dan wel een afbeelding kunnen downloaden.
 
Beste Aarie25,

Ook een balk met het voorbeeld http://bin.ilsemedia.nl/m/m1dyct2woae8.jpg komt bij mij niet in beeld. In de bijlage een schermafdruk van een email van Clicktobuy website. De eerste afbeelding geeft een rood kruisje (als ik op de rechtermuisknop druk kan ik alleen kiezen voor [Alles selecteren]. De tweede afbeelding met de camera's wordt dan weer wel weergegeven. Als ik op het rode kruisje druk of op de afbeelding met de zichtbare camera wordt ik naar exact dezelfde link op internet gestuurd (bij beide staat onder in beeld dezelde verwijzing (rode pijlen)). Dat vind ik wel apart. Ik heb de nieuwste versies van Shockwave en van Flasplayer gedownload en geinstalleerd echter geen resultaat
 

Bijlagen

  • email-02.jpg
    email-02.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 25
helaas is mijn probleem nog niet opgelost
 
Hallo Erik,
Jou bericht van 13 oktober heb ik niet voor bij zien komen.
Vandaar geen reactie meer.
Ik weet het anders ook niet meer, behalve dat het voor de veiligheid is uitgeschakeld.
Wat je nog zou kunnen doen is hier jou vraag plaatsen, misschien dat die het verder weten -> https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum
 
Hoi Arie,

Das geen enkel probleem hoor. Ik dacht ik zet dat even neer in de hoop
dat er misschien nog iemand anders het stukje zou lezen. Ik heb dit probleem
weleens eerder gehad na een schone installatie van Vista en dan alles weer
importeren maar dan was het inderdaad steeds opgelost door de genoemde
opties aan/uit te vinken. Dit keer helaas niet. In ieder geval hartstikke bedankt
voor het meedenken en de moeite (anderen ook) en ik ga het op het microsoft
forum plaatsen. Goed weekend alvast
 
Geen dank!
Ik hoop dat ze jou daar verder kunnen helpen met dit probleem.
Jij ook een goed weekend!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan