• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Polaris en Andromeda OS

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Microsoft schijnt bezig te zijn met de opvolger voor Windows 10.
Conform de geruchten gebruiken de nieuwe versies het UWP (Universal Windows Plattform),

Beide nieuwe platforms steunen op Windows Core OS, een modulair systeem, waarop Polaris (Desktops en notebooks) of Andromeda OS voor mobiele apparaten

Windows Polaris wordt de opvolger van Windows 10 en wordt mogelijk al in 2019 uitgebracht.
En komt ook een Professional versie daarvan uit.

Windows Polaris zal nog weer sneller zijn dan Windows 10 en ook weer een stuk veiliger.

Het is niet mogelijk van uit Windows 10 een upgrade naar Polaris te doen.
Polaris wordt geheel 64-bit en is dus niet toepasbaar op oude computers die enkel een 32-bit processor hebben.
 
Blijft dan de naam ook Polaris?
Want Windows 10 zou toch zijn naam blijven behouden.
 
Als update op mijn verhaal - het is niet juist geweest te stellen dat Windows Polaris de opvolger van Windows 10 is, maar komt er bij en is eerder de opvolger van Windows 10S.

Windows 10 blijft bestaan.

Maar zelf sluit ik in zijn geheel niet uit, dat ook Windows 10 uiteindelijk door een nieuw platform wordt opgevolgd.

Want dat nieuwe, modulaire platform heeft natuurlijk zonder meer toekomst.
Temeer ook, omdat de kernel van Windows 10 de zoveelste uitbreiding betreft van de kernel die in 1995 met Windows 95 geïntroduceerd werd.
 
Dat is een duidelijke uitleg.
Maar het is toch vreemd dat ze eerst roepen dat Windows 10 de laatste versie is en nu mogelijk toch een andere versie wordt uit gebracht. Maar als het sneller en veiliger wordt dan heb ik er natuurlijk geen problemen mee.
 
Wat de nieuwe CEO van Microsoft natuurlijk beoogde met de nieuwe politiek rondom Windows 10 is min of meer Apple nadoen.

Maar ook MAC-OS is aan veranderingen onderhevig - zo is nog niet zo lang geleden het bestandssysteem geheel vernieuwd, met als gevolg dat oudere MAC's dus niet meer de nieuwste versie kunnen installeren.

En Windows 10 zal opgegeven moment een enorme drivercache bezitten met drivers voor de allernieuwste hardware en hardware van gisteren en eergisteren en nog ouder.
 
Het belangrijkste voor mij is dat Windows probleemloos werkt en veilig is.
Of dit dan Windows 10 of iets anders is dat maakt mij niet uit.
Maar ik ben benieuwd wat de komende jaren gaat uitkomen.
Hopelijk brengen ze ook weer nieuwe Windows telefoons uit, want dat bevalt mij super goed.
 
Mij maakt het wel uit. Ik ben gek op vernieuwing. Laten ze maar weer met iets leuks komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan