• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows update opschonen doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny g

Junior lid
Lid geworden
3 dec 2016
Berichten
79
Waarderingsscore
2
Wanneer ik schijfopruiming opstart om mijn C schijf op te schonen werkt dit niet naar behoren. Namelijk het onderdeel : "windows update opschonen" wat alsmaar groter aan het worden is en ondertussen zo maar eventjes 21,6 GB inneemt gebeurt niet. Alle anderen onderdelen van schijfopruiming doen het toch deze bestanden worden niet verwijderd. meerdere pogingen, resetten, alle updates tot op heden zijn gebeurt, maar niets mag helpen.

Iemand een idee, eventueel via een andere weg, hoe ik toch deze bestanden verwijderen kan ?

Windows update opschonen.JPG
 
Je dient de Schijfopruimer met administratorrechten op te starten om te bereiken wat jij wil.

Je kan ook de Wise Disc Cleaner gebruiken en dan speciaal de tab Systeem afslanken, die je meerdere opties biedt om jouw Windows slanker te maken.

Ook de gewone opruimfunctie is aan te bevelen; niet schrikken als bij een eerste opschoning meer dan 1 GB aan rommel is verwijderd.
 
Of gewoon na het aanklikken van schijfopruiming klikken op "systeembestanden opschonen".
 
Al van harte dank voor het zeer snel antwoord Abraham & quandor.

Heb ondertussen geprobeerd om met administratorrechten Schijfopruiming op te starten toch dit heeft niet mogen helpen.
Wise Disc Cleaner ga ik zekers uitproberen toch nu even geen tijd. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.

@ quandor : op "systeembestanden opschonen" te klikken is bij mij onmogelijk, gewoonweg omdat dit niet voorzien is (zie afbeelding) van mijn eerste post) . Die "knop" staat er gewoonweg niet (staat normaal links van de "knop" bestanden weergeven) ! Heb ook geen flauw idee waarom deze er niet is bij mij (windows 7 pro versie met alle updates tot op vandaag). Moest die er staan was het al opgelost natuurlijk. Het ene zal mogelijk wel iets te maken hebben met het andere (register fout ?).
 

Bijlagen

  • Schijfopruiming bezig.JPG
    Schijfopruiming bezig.JPG
    21,6 KB · Weergaven: 14
Nou, heb Wise Disk Cleaner erop losgelaten toch spijtig genoeg is het resultaat niet echt van dien aard dat we ons doel bereikt hebben. Blijkbaar vind de cleaner ook niet de betreffende bestanden. Winst : 1.29GB. Met de "algemene" cleaner 2GB. En de "uitgebreide" cleaner 60 Mb.



Resultaat Wise Disk Cleaner.JPG
 
Nog eens wat zoekwerk uitgevoerd aangaande mijn bovenvermeld probleem.

Heb navolgende link gevonden waar sprake is van een update van windows die ze niet spontaan aanbieden : Patch voor Windows 7 maakt gigabytes schijfruimte vrij.
Het gaat over windows update : KB 2852386.
Vanaf de site van microsoft zelf kan ik hem echter niet meer downloaden, kan er iemand me een link bezorgen waar ik deze update alsnog vinden kan ? Dit voor een Windows 7 PC service pack 1.
 
Je dient elke schoonmaker die de Windows Update kan schoonmaken met Administratorrechten op te starten.

Zonder die rechten kan een schoonmaker in principe maar weinig.
 
@Danny, Is de gratis overstap naar Windows 10 niets voor jou?
Want de ondersteuning van Windows 7 stopt binnen 6 weken, daarna krijg je geen beveiligings updates meer binnen.
 
@Abraham54 : dank voor de link. Deze had ik niet gevonden en hij doet het bovendien.
@Aarie25 : er zijn meerdere redenen waarom ik (nog) niet overstap op windows 10. Weet ook wel dat de ondersteuning voor windows 7 ten einde loopt maar we wijken af van mijn initiele vraag nietwaar.
Even ter info hierover : zo heb ik zelfs nog een XP in gebruik naar volle tevredenheid en overstappen is geen optie want dan loopt alles mis wat maar kan mislopen. if ain not broke don fix it. Hierop draait alles in de soep als ik durf updates uit te voeren of een overstap waag naar win 7 of hoger. Terug ter zake nu :

Heb ondertussen de update gedownload en geinstalleerd (of toch geprobeerd).
Resultaat : Windows wist me te vertellen dat deze update reeds geinstalleerd was.
Nou, staan we weer even ver :confused: . We zoeken verder.
 
@danny g - onverlet de verhalen die jij gelezen hebt over Windows 10, is een upgrade, dan wel een schone installatie met de licentie van jouw Windows 7 de beste oplossing.
Over het algemeen genomen is Windows 10 sneller dan Windows 7 en de looks van Windows 10 kan je met Open Shell Classic aanpassen naar Windows 7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan