• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sagreso

Nieuw lid
Lid geworden
12 jan 2019
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
dit betreft de kwaliteits rollup beveiliging met nummer KB4480970.
Sinds November 2018 krijg ik die voorgeschoteld, maar mislukt altijd.
Heb al eens de map met software downloads verwijderd, automatische updates uitgeschakeld en de tool reset windows updaten uitgevoerd, niets helpt tot nu toe.
Iemand een ideetje? Het betreft een win 7 home premium; oem versie.
Alvast bedankt
 
Er zijn waarschijnlijk op dit moment nog steeds veel Windows 7 computers, waarin de Windows Update meldt dat deze niet actief is en dat dit mogelijk verholpen kan worden door het opnieuw opstarten van de computer.
Ook andere Windows versies kunnen vervelende nukken hebben omdat de Windows Update weigert updates binnen te halen.

Ik zelf heb positieve ervaringen met het repareren van Windows 7 computers met Windows Repair van Tweaking com.
Het probleem dat speelt in Windows 7, is dat een CAB-bestand in de Software Distribution Map een einddatum in december 2017 heeft.
Na de reparatie is die einddatum dan medio 2025 en dan werkt de Windows Update weer.

Ik gebruik voor de reparatie bij voorkeur de actuele portable versie van Windows Repair: Tweaking.com - Windows Repair Free/Pro
Na het downloaden dient de map tweaking.com_windows_repair_aio.zip eerst uitgepakt te worden.


Belangrijk: de reparatie dient in Veilige Modus gedaan te worden.


Veilige Modus

Start in jouw normale werkomgeving Repair_Windows.exe op en klik vervolgens op de kop Reboot to Safe Mode


De reparatie van de Windows update:

Het makkelijkst is het de map Tweaking.com - Windows Repair op het bureaublad te plaatsen, maar de map Downloads is ook goed.

In Veilige Modus klik je de map Tweaking.com - Windows Repair open en klik je met rechts op Repair_Windows.exe en kies je voor "Als administrator uitvoeren".

Allereerst wordt daarna gecontroleerd of alle vereiste bestanden in de map aanwezig zijn; daarna start het hoofdvenster.

5a5b27f9a46cd-Naamloos1.png


Klik nu meteen op de knop Jump to Repairs

5a5b2873bdfc2-Naamloos2.png


Klik nu op Open Repairs

5a5b28c4d74e9-Naamloos3.png


Jij bent nu in het reparatie hoofdvenster.
Heb je meer problemen in Windows - dan kan je ervoor kiezen om een gehele reparatie uit te voeren.

Is het enkel de Windows update, die gerepareerd moet worden, zie dan het volgende venster hoe dat te kiezen.

5a5b298cd9d25-Naamloos4.png


Kies in het uitklapmenu voor Windows Updates en klik daarna op de knop Start Repairs.
Waar je ook voor gekozen hebt - de reparatie neemt altijd tijd in beslag - wees dus geduldig.

Is de reparatie klaar, dan wordt dit aangegeven in een nieuw venster, waarin staat vermeld, dat de computer opnieuw opgestart dient te worden.
Klik op de knop OK om het opnieuw opstarten te activeren.
 
Dank je,
heb dit uitgevoerd, heeft helaas geen soelaas geboden. integendeel, was de updates voor andere producten kwijt (office). Dit is ondertussen wel opgelost. Tevens heb ik de indruk dat de pc een stuk trager geworden is.
Toch bedankt ;-)
 
Met alle respect, maar jouw bevindingen hebben niets met het tool te maken wat ik jouw aanbood = maar heeft alles met jouw eigen Windows van doen.
Zo jij dat wil - wil ik dit onderzoeken.
 
Voor mij is dat in orde, onderzoek maar.
Laat me weten welke stappen ik moet ondernemen (zal wel voor later deze week zijn)
Alvast bedankt
 
Ik heb topic inmiddels verplaatst.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Kijk hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Bedankt,
bij deze, hopelijk van de 1ste maal goed,
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    21,7 KB · Weergaven: 0
  • FRST.txt
    24,2 KB · Weergaven: 1
Er zitten twee antivirusprogramma's in jouw Windows.
Avast en Kaspersky - beiden de gratis versie.

Één van die twee dient verwijderd te worden.

Als jij dat gedaan hebt maak dan twee nieuwe logs aan (zet eerst daarvoor een vinkje bij Adittions) via FRST.
 
Ziezo, die Avast was enkel een browser die ik apart gebruikte voor bankzaken e.d.
Bij deze de logjes,
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    20,9 KB · Weergaven: 1
  • FRST.txt
    23,7 KB · Weergaven: 2
Weet jij al dat 14 januari 2020 de ondersteuning voor Windows 7 stopt?

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster onder het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

HKU\S-1-5-21-3364588212-329793218-1344439692-1001\...\Policies\Explorer: [NoLowDiskSpaceChecks] 1
HKU\S-1-5-21-3364588212-329793218-1344439692-1001\...\Policies\Explorer: [TaskbarNoNotification] 1
HKU\S-1-5-21-3364588212-329793218-1344439692-1001\...\MountPoints2: {83f4396d-c307-11e8-8fe8-806e6f6e6963} - E:\setup.exe
Winsock: Catalog5 08 C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL => Geen bestand 
Winsock: Catalog5 09 C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL => Geen bestand
FF ExtraCheck: C:\Program Files\mozilla firefox\defaults\pref\kl_prefs_62fbb8f7_c917_4cf7_957a_aad2b8fa768c.js [2018-12-30] <==== AANDACHT (Gericht op * .cfg bestand)
FF ExtraCheck: C:\Program Files\mozilla firefox\kl_config_62fbb8f7_c917_4cf7_957a_aad2b8fa768c.cfg [2018-12-30] <==== AANDACHT
R1 cmdcss; C:\Windows\system32\drivers\cmdcss.sys [95464 2018-03-14] (COMODO)
ContextMenuHandlers1: [PDFCreator.ShellContextMenu] -> {d9cea52e-100d-4159-89ea-76e845bc13e1} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [MSSE] -> {0365FE2C-F183-4091-AC82-BFC39FB75C49} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Geen bestand
Task: {E7F75CF6-0D5A-43AF-9F5F-B1D12EE7F87D} - \AutoKMS -> Geen bestand <==== AANDACHT
FirewallRules: [TCP Query User{04A6E71A-0455-408A-A194-F6324D05B6EC}E:\microsoft toolkit\26082013_01\-\microsoft toolkit.exe] => (Allow) E:\microsoft toolkit\26082013_01\-\microsoft toolkit.exe Geen bestand
FirewallRules: [UDP Query User{40FAEE59-2ADE-414C-8B78-325C01F82D74}E:\microsoft toolkit\26082013_01\-\microsoft toolkit.exe] => (Allow) E:\microsoft toolkit\26082013_01\-\microsoft toolkit.exe Geen bestand


EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Heb geprbeerd dit op te slagen zoals gezegd, tool geeft aan dat er niets in de map staat, ondanks dat ik het register heb laren scannen heb, en er bevestigd wordt dat het opgeslagen is in de FRST.
Doe ik iets verkeerd?
 
Download het bijgevoegde Fixlist.txt en plaats het of anders verplaats heet eerst naar het bureaublad.
 

Bijlagen

  • Fixlist.txt
    1,9 KB · Weergaven: 0
Staat ondertussen op bureaublad
 
Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Alles uitgevoerd, computer is automatisch herstart, kan niets plaatsen, toetsenbord werkt niet meer (ook geen extern), heb een backupschijf liggen, zal het daar dan maar mee doen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan