• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Windows verkenner opent traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

adpcp

Vaak hier
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
937
Waarderingsscore
2
Sinds een aantal dagen heb ik problemen met de verkenner. Als ik naar de pagina ga, dan duurt het steeds een paar minuten voor deze wordt geopend. Ik kan dus niet even snel een document openen. Bovenin de balk staat dan steeds: Windows verkenner reageert niet.... Hoe los ik dit op?
 
Thx. Hier kom ik niet verder mee.
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
ik gebruik de pro versie, maar vind niet waar "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits". kan ik niet ontdekken.....
 
Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".

Je zal in Instellingen verder naar beneden moeten scrollen.
Het MBAM venster zelf is tegenwoordig behoorlijk klein.
 
Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 07-11-18
Scantijd: 10:22
Logbestand: a50ba0bf-e26e-11e8-bab7-9cd21e93a052.json

-Software-informatie-
Versie: 3.6.1.2711
Versie componenten: 1.0.482
Update pakketversie: 1.0.7733
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 8.1
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: System

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Scheduler
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 316570
Dreigingen herkend: 0
Dreigingen in quarantaine: 0
Verstreken tijd: 16 min, 17 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Uitgeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Waarschuwen
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)
 
Rootkits staan dus uitgeschakeld.
 
Wat als jij via Configuratiescherm > Gebruikersaccounts een nieuw account met adminrechten erbij maakt.
Als daarin Explorer normaal functioneert, dan is jouw huidige account om onduidelijke redenen corrupt geraakt.
 
Gedaan en dan doet ie het niet. Denk dat je analyse juist is.
 
Richt het nieuwe account dan maar in als jouw hoofdaccount.

Via Verkenner Gebruikers/users - jouw oude gebruikersnaam en nieuwe gebruikersnaam - kan je betreffende persoonlijke data kopiëren/verplaatsen van het oude account naar het nieuwe account, zodat ze daar weer beschikbaar komen.

Is vervolgens alles weer goed ingericht, dan in nieuwe account via Configuratiescherm > Gebruikersaccounts het oude account verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan