• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies windows wachtwoord wordt niet geaccepteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Ik heb wederom mijn hele Windows geïnstalleerd omdat ik iets minder handigs had gedaan wat ik niet meer kon herstellen.

Nu wil ik me aanmelden bij mijn windows account maar nu vreet windows mijn windows wachtwoord niet bij de extra controle (het wachtwoord dat ik gebruik bij het aanmelden bij Windows). Ik weet zeker dat ik het juiste wachtwoord ingeef omdat ik het eerst in Word type en dan kopieer, dit als controle vanwege de weigering.

Wat kan ik doen om toch mijn windows account te activeren?
 
Opgelost (denk ik :()
Heb me via Outlook aangemeld en OneDrive en nu snapt Windows het ineens wel.


Ik moet toch eens van Microsoft afstappen, als je een account van een ander moet bevestigen moet je geld overmaken, ik word nu lastiggevallen met een proefperiode voor office terwijl ik al een geactiveerde versie van 2010 heb, die dus niets meer kost, voorlopig in ieder geval.
 
Als je Windows opnieuw installeert dan komen alle programma's en apps ook weer terug. Dus ook programma's als Office en Onedrive. Die gooi ik er altijd gelijk af.
Heb jij niet toevallig de proef versie van Office geopend, waardoor die melding komt?
 
Als ik het me goed herinner zat het aanbod bij de installatie van OneDrive, maar weet dat niet zeker.

Alles lijkt weer goed te werken alleen moet ik nu om bijv. een "@" te typen eerst ctrl en shift tegelijk ingedrukt houden anders krijg ik een ander teken.
 
Mogelijk dat het stuurprogramma niet helemaal lekker werkt, die verwijderen en de computer herstarten.
 
Tip: als jij Windows weer eens opnieuw installeert, verwijder dan de internetverbinding, dan ga je na installatie direct naar het bureaublad vanwege een lokaal account.

Daarna is het al tijd nog weer mogelijk je account te beveiligen met een e-mailaccount, maar dan kan je dat meteen in orde maken met het juiste wachtwoord.
 
Ik heb inmiddels de hele zaak wederom geïnstalleerd, 3e of 4e keer in de afgelopen dagen (voordat ik het vorige commentaar zag, dus direct vanuit mij MS-account), ik heb nu Amerikaans international en het lijkt nu te werken.

(Mijn vorige installatie bleef hangen na het verwijderen en toevoegen van language packs, mijn wachtwoord was niet juist volgens Windows en ik kon mijn account niet meer in, kost je weer uren werk)
 
Dus als ik het goed begrijp is het nu allemaal weer opgelost?
 
Ik heb een hele nieuwe installatie uitgevoerd, ben nu de printer nog aan het installeren, en de tekens gaan weer goed evenals het inloggen.

Ik heb wel het idee dat dingen steeds anders zijn bij het installeren van de printer. Van de week een handig menu en nu is het weer anders. Ik hoef nu bijv. ook niet het wifi wachtwoord op te geven en een code van de printer zelf, moest van de week dus wel. Waarom dat na een volledige herinstallatie niet meer hoeft zal me wel altijd een raadsel blijven. Heb ook een account nodig voor de printer, blijft hij tijdens het installeren over doordrammen dus dan doe ik dat maar.
 
Dat is wel vreemd dat het steeds om een andere manier gaat.
Maar het belangrijkste is dat hij straks goed werkt.
 
ja klopt, misschien dat in de printer zelf de verbinding met het wifi-netwerk opgeslagen wordt, dus onafhankelijk van de installatie van Windows op de PC. Zou alleen wel verwachten dat de printercode dan wel weer in de nieuwe Windows-installatie ingevoerd zou moeten worden.

Ik vermoed dat dat elders op de PC opgeslagen wordt en dat ik de harde schijf echt een keiharde format moet geven om die controle kwijt te zijn. Bij de installatie heb ik op formatteren gedrukt toen hij vroeg op welke schijf Windows moest komen maar er gebeurde m.i. niet zoveel.
 
Ja zou goed mogelijk zijn dat er bestanden achter zijn gebleven. Je zou van de printer alles eens kunnen verwijderen en dan erop nieuw op kunnen zetten, dan zou je als het goed is ook opnieuw de wifi code moeten invoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan