• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Wise Disk Cleaner veilig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Naar aanleiding van allerlei berichten op dit mooie forum heb ik, hoewel er zich geen problemen voordoen, Wise Disk Cleaner geïnstalleerd. Op m'n laptop zou ruim 5 GB ruimte vrijgemaakt kunnen worden en op de desktop 4.7 GB.
Ik heb geen zin aan gedoe met foutmeldingen, want dat heb ik CCleaner ooit wel eens gehad, waardoor enkel het terugzetten naar een vorig systeemherstelpunt een optie bleek.
Wat zijn de ervaringen bij de gebruikers van dit forum?
 
Windows schijfopruiming ruimt ook op.
CCleaner werkt al sinds de vorige eeuw prima op al de systemen waarop ik het onderhoud verricht.
 
Ik heb enkele jaren Wise Disk gebruikt en het beviel altijd wel goed.
Alleen heb ik wel enkele keren problemen gehad,
waarvan ik het vermoeden had dat dit door Wise Disk kwam.
Maar dat is alleen een vermoeden en dat weet niet voor 100%
Maar ik moest soms ook een herstelpunt terugzetten of zelf een schone installatie.
 
Misschien moet ik het gebruik van mij op de systemen nuanceren. Ik heb geen vinkjes gezet bij opties waarvan ik de gevolgen van het gebruik niet kan overzien. Ik gebruik uitsluitend de CCleanerfuncties:

Cleaner / analyseren ic. schijfopruiming en registercontrole (zonder dat ik 'dieper; vinkjes heb gezet)
 
Ik gebruik Wise nu al weer een paar jaar en heeft mij tot op heden niet in de steek gehouden.

Vanmiddag een strooplangzame Windows 7 laptop om mijn werk laten reinigen met de nieuwste versie van Wise - 6,8 GB rommel verwijdert.

De laptop was daarna een heel stuk spontaner al.
Alleen kwam de Windows Update ertussen en ga ik morgen door om het tempo te verbeteren.
 
Misschien moet ik het gebruik van mij op de systemen nuanceren. Ik heb geen vinkjes gezet bij opties waarvan ik de gevolgen van het gebruik niet kan overzien. Ik gebruik uitsluitend de CCleanerfuncties:

Cleaner / analyseren ic. schijfopruiming en registercontrole (zonder dat ik 'dieper; vinkjes heb gezet)


Ik denk dat daar ook vaak het probleem zit, want veel mensen klikken allerlei vinkjes aan en weten niet dat die doen. Ik weet nog van eerder dat je dan een waarschuwingsmelding kreeg.
Ik denk als je gewoon de standaard opruiming doet, er weinig mis kan gaan.
 
Ok. Ik zal het, als het weer wat aangenamer is, eens uittesten.
 
Succes en idd. zoals aarie25 en ik mogelijk aangeven : zet eventueel in 'diepere' functies van het tooltje geen vinkjes als je de werking ervan niet kunt overzien.

Sorry, ik 'loog' over mijn Ccleaner instellingen; zo schoot mij net te binnen dat ik in een 'diepere' functie allerlei websites heb aangeklikt waarvan ik NIET wil dat de cookies verwijderd worden. Reden? Ik was helemaal klaar met het steeds maar weer opnieuw moeten inloggen bij bijv. het Nationaal Computer forum, mijn bank, teletekst, buienradar, een auto website etc. etc. waar ik dan steeds weer mijn usernaam en wachtwoord moest ingeven. Ccleaner verwijder van die aangevinkte sites nu op mijn uitdrukkelijke vink-verzoekjes, geen cookies meer.
 
Laatst bewerkt:
Reden? Ik was helemaal klaar met het steeds maar weer opnieuw moeten inloggen bij bijv. het Nationaal Computer forum, mijn bank, teletekst, buienradar, een auto website etc. etc. waar ik dan steeds weer mijn usernaam en wachtwoord moest ingeven.

Mocht er een hacker in jouw cookiemap kijken - dan is het prijs!

Ik gebruik al jaren LastPass in mijn browser en verwijder elke dag alle cookies.
En voor iedere site waar ik inlog heb ik een ander en uniek wachtwoord.
 
De hacker moet nog wel eerst binnen zien te komen.... Ik heb een tijdje geleden een redelijk prijzige waakhond gekocht en die zal die dan eerst nog even voorbij moeten.
 
Precies :innocent:
 
….....hoe heeft de filmmaker het voor elkaar gekregen een beest zo te positioneren en vervolgens zó lang stil te laten zitten? Raaaaaaaazend knap!

Het lijkt mij namelijk een echt beest en geen optisch truukje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan