• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Witte puntjes op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluspower

Junior lid
Lid geworden
18 jan 2020
Berichten
87
Waarderingsscore
13
Bij het opstarten van de laptop, bovenaan 2 cm goed de rest van het scherm gevuld met witte puntjes. Op dit forum werd meegedeeld dat men Google Chrome eens moest resetten. Doch zonder resultaat. De puntjes verdwijnen wanneer ik eventjes een willekeurige USB in de laptop steek.
 
Is dit alleen in de browser of ook bij het begin scherm?
 
Dat kan een slecht contact zijn, dat door de mechanische druk verspringt bij het insteken van de stick.

Zo ja, garantie ? Direct claimen.
 
Het gebeurt enkel zodra ik de laptop inschakel. Dus voor dat ik naar een browser ga. Overschakelen naar een andere browser helpt ook niet. Opnieuw opstarten ook niet. Zodra ik naar een browser ga zijn geen puntjes meer zichtbaar. Enkel een USB eventjes inpluggen is voldoende en komen ze ook niet meer terug.
 
Als je een schermafbeelding maakt zijn ze niet te zien ?

En wat als je niet een stick maar een USB snoer insteekt zonder apparaat daar aan ?
 
Zodra ik een schermafbeelding maak zijn ze niet meer te zien.
Met een snoer in de USB ingang blijven de puntjes staan. Het maakt ook niet uit welke USB ingang ik gebruik.
Alleen een USB eventjes inpluggen doet de puntjes verdwijnen.
 
Je spreekt wat mij betreft van een rariteit !
Is een foto mogelijk ? Geen flits gebruiken, en het hele scherm in beeld brengen, met een wat hoge helderheid.
 
Ik ga proberen een foto te maken. Wanneer de puntjes er staan en ik ga naar een schermafbeelding werkt alles normaal. Wanneer ik klik op het kruisje rechts bovenaan en terug kom op mijn startpagina staan de puntjes er terug. Ook een lege pas geformatteerde USB doet de puntjes verdwijnen.
 
Met fotos' nemen kan ik niet goed overweg. Maar u ziet bovenaan het scherm normaal en daar onder zijn het allemaal puntjes.IMG_20150105_030044.jpg
 
Deze spikkels, daar gaat het om ?

Witte_puntjes_uitvergroot.jpg

(Ze lijken nu blauw, maar dat ligt denk ik aan de wazige foto waardoor blauw bijgemengd wordt)

Dit is dus je bureaublad achtergrond. Als ze op een gegeven moment weg zijn, gaat het dan om dezelfde afbeelding, zo'n heel blauw vlak ?

Ik sta vooral versteld dat het verdwijnt bij insteken van een USB stick ! 😕
 
denk dat deze een slecht contactje heeft .. neem eens het scherm tussen je wijsvinger en duim en knijp dan eens .. verdwijnen dan deze puntjes op de plaats waar jij geknepen heb dan is er geen twijfel meer en heb jij een slecht contactje .. laptopje open maken en het stekkertje naar het scherm controleren ..
 
Nog een opmerking: Eerst een USB plaatsen en dan opstarten zijn de puntjes ook aanwezig. De puntjes verdwijnen enkel bij het verwijderen van de USB. Och, het is maar een klein ongemak en dat dacht dat er een eenvoudige oplossing voor was.
 
Welke windows versie heb je? Indien win10, ga eens naar "instellingen" (startknop en dan op het witte radertje klikken). Dan kies je voor "systeem". Onder "beeldscherm" zie je in het rechtse vak de schermresolutie (kan zijn dat je even moet scrollen), wat staat daar of neem eens een printscreen om hier te plaatsen.
 
Probeer eens om de schermresolutie aan te passen (verhogen).
 
Op die laatste afdruk is het een heel net patroon over de volle pagina. Dat kon ik op de eerdere niet zien. Dus dit is een schermafbeelding.
Dan is het in ieder geval geen hardware monitor probleem

Witte_puntjes_uitvergroot-2.jpg


Geen oplossing, maar nog iemand:
 
Laatst bewerkt:

Ik zou maar eens een andere achtergrond gaan gebruiken, of, wat er in de link hierboven staat waar 17 mensen mee geholpen zijn:
* installeer een andere achtergrond afbeelding, en dan verander terug naar deze.
 
Zoals u voorstelde heb ik een andere achtergrond gebruikt en daarna terug naar mijn gewone achtergrond.
ONGELOOFLIJK. Het probleem is opgelost. Veel dank aan iedereen die mee werkten.
 
Graag gedaan. Ik vond het zelf een heel apart probleempje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan