In Behandeling Wizzard probleem oplossing

Abraham54

Administrator
Team lid
Die Bullguard antivirus in jouw Windows.

Verwijderd die eens en start na het verwjderen ervan jouw notebook opnieuw op.
Windows Defender zal daarna de beveiliging automatisch overnemen en probeer dan of FRST.exe het wel wil doen.
 

Johannes1956

Junior lid
Tja geloof het of niet , FRST.EXE wil dan ook niet.
maar er word nog steeds achter de schermen aan gewerkt, heb vandaag een uurtje aan de Chat gehangen met een Microsoft medewerker, zijn betoog ? zeer fanny
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Download Sophos Free Virus Removal Tool en sla het tool op het bureaublad op, of verplaats het tool uit de map Downloads naar het bureaublad.


Gelieve uw PC niet te gebruiken terwijl de scan bezig is....... Deze scan is zeer grondig, dus kan enkele uren duren.....


Dubbelklik op het pictogram en selecteer Uitvoeren
  • Klik op Volgende
  • Selecteer Ik accepteer de voorwaarden in deze licentieovereenkomst en klik dan tweemaal op Volgende.
  • Klik op Installeren
  • Klik op Voltooien om het programma te starten
  • Zodra de virusdatabase is bijgewerkt, klikt u op Start Scanning.
  • Als er bedreigingen worden gevonden, klik dan op Details en vervolgens op View log file.... (linksonder in de hoek)
  • Kopieer en plak de resultaten in een kladblokdocument en sla dit op jouw bureaublad op
  • Sluit het kladblokdocument, sluit het scherm Dreigingsdetails en klik vervolgens op Opruimen starten.
  • Klik op Einde om het programma af te sluiten.
    Als er geen dreigementen zijn gevonden, bevestig dat resultaat dan alstublieft......



De Virus Removal Tool scant de volgende gebieden van uw computer:

  • Geheugen, inclusief systeemgeheugen op 32-bits (x86) versies van Windows
  • Het Windows-register
  • Alle lokale harde schijven, vast en verwijderbaar
  • Gekoppelde netwerkstations worden niet gescand.


Opmerking: Als er bedreigingen in het computergeheugen worden gevonden, stopt het scannen.
Dit komt omdat verder scannen de verspreiding van de dreiging mogelijk maakt.
U wordt gevraagd te klikken op Schoonmaken starten om de bedreigingen te verwijderen voordat u verder gaat met scannen.

Opgeslagen logboeken vindt u hier: C:\ProgramData\Sophos\Sophos Virus Removal Tool\Logs

Voeg het opgeslagen log toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe logs bij te voegen, kijk dan hier:
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Het is niet te geloven.

We gaan wat proberen.

Download Rkill.com Download Link naar het bureaublad.
  • Nadat het tool op je bureaublad is geland, erop dubbelklikken, zo dat het zal proberen de processen van de rogue te stoppen!
  • Wanneer het tool klaar is, zal het zwarte venster verdwijnen en kan je de volgende stap gaan doen!
  • Krijg je de waarschuwing dat Rkill een infektie is, dan is deze waarschuwing afkomstig van de malware.
  • Wordt Rkill echter gestopt, dan is het de truc de waarschuwing op hetscherm te laten staan en Rkill opnieuw op te starten.
  • Dus blijf geduldig proberen Rkill zijn werk te laten doen - alleen dan kan je door met de volgende stap.

Indien je problemenen ondervindt om Rkill te laten werken, dan kan je
iE explore.exe (Klik)
of eXplorer.exe (Klik) downloaden - dit zijn hernoemde Rkill bestanden.

Als RKill klaar is - probeer dan of FRST.exe wil opstarten!
 

Johannes1956

Junior lid
eerst even maar Sophos laten lopen ,hij is gestart om 13.30 uur
als hij klaar is plak ik het Logboek erbij 😉
we gaan het zien.
Lekker handig als je over een reserve Computer kan beschikken
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Heb jij RKill dan ook voor Sophos gebruikt?
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Die scan gaat echt duren ja!
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Als er niks te melden valt, hoeft er ook geen log gemaakt worden.

Probeer nu RKill en daarna FRST.exe.
Want ik vermoed dat jouw Windows slachtstoffer is van ongewenste Groepsbeheerinstellingen.

Ik ga nu uitloggen, kom naar schatting rond 21:00 uur weer online.
 

Abraham54

Administrator
Team lid
En?
 

Johannes1956

Junior lid
Heb toch maar eerst RKill laten draaien, heeft normaal opgestart waar je een zwart opdracht venstertje ziet lopen, geen waarschuwing zover, zal het logje van kladblok erbij zetten ,niks vreemd te zien.
Daarna geprobeert om FRST.EXE te laten lopen , helaas krijg nu de melding , KAN DE UITGEVER NIET BEVESTIGEN ,kan dus niet Downloaden ondanks dat even weer alles eraf gedaan is wat ook maar enigszins zou kunnen tegen werken
 

Bijlagen

Abraham54

Administrator
Team lid
Je doet het ook verkeerd.

Ik schreef eerst RKill gebruiken en dan FRST.exe opstarten.

Vraag: beschik jij over een USB-stick?
 

Johannes1956

Junior lid
Ik heb ook eerst RKill laten draaien , en pas daarna geprobeert FRST.exe op te starten waarna hij de melding gaf kan de uitgever niet bevestigen
ja, USB sticks heb ik voldoende in huis.
Helaas ben ik weer aan het werk, dus wat minder frequent aan wezig .

plus een muis klik verwijderd van een compleet nieuw Systeem😞
 
Laatst bewerkt:

Abraham54

Administrator
Team lid
Wat gebeurde er nadat RKill klaar was en je FRST probeerde op te starten?
 

Johannes1956

Junior lid
Program started at: 06/13/2019 06:12:01 PM in x64 mode.
Windows Version: Windows 10 Home
Checking for Windows services to stop:
* No malware services found to stop.
Checking for processes to terminate:
* No malware processes found to kill.
Checking Registry for malware related settings:
* No issues found in the Registry.
Resetting .EXE, .COM, & .BAT associations in the Windows Registry.
Performing miscellaneous checks:
* Windows Defender Disabled
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender]
"DisableAntiSpyware" = dword:00000001
Searching for Missing Digital Signatures:
* No issues found.
Checking HOSTS File:
* No issues found.
Program finished at: 06/13/2019 06:12:27 PM
Execution time: 0 hours(s), 0 minute(s), and 25 seconds(s)

zoals ik al zei No issues Found
programma had de ronde gedraaid ,en was daarna klaar
toen heb ik pas FRST.exe opgestart ,tenminste geprobeert op te starten wat niet lukte
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer
Zet daar de schuif, die bij jou op de middelste instelling zal staan, helemaal naar beneden en en via Opties > App- en browserbeheer zet je Smartscreen op uit.

Start daarna de PC opnieuw op.

Probeer of FRST nu wel wil opstarten.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan