• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WMP herkent cd-grootte niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
1.359
Waarderingsscore
3
Hoi samen,

Ik wilde wat muziek wegzetten op een schijfje van 100 minuten. Alleen herkent de Windows Media Player de cd nier als een cd van 100 minuten en stelt dus voor om mijn playlist over twee schijven te verdelen. Dat wil ik natuurlijk niet.

Iemand die weet hoe ik ervoor kan zorgen dat de muziek wel op een schijfje past?

Erick :)
 
Heb jij geen normaal brandprogramma?
Want dan kan je de muziek uit de map Muziek als data branden op die CD.
 
Heb jij geen normaal brandprogramma?
Want dan kan je de muziek uit de map Muziek als data branden op die CD.

Uhh, nee. Vroeger had ik Nero om muziek-cd's te branden maar de laatste tijd heb ik eigenlijk steeds Windows Media Player gebruikt. Ik wil nu ook een muziek-cd maken.
 
AnyBurn heeft een heel overzichtelijk menu en is gratis en in de Nederlandse taal.

59088a86031dc-AnyBurn.jpg



http://www.anyburn.com/download.htm

Kies wel de juiste versie - 32- of 64-bit.
 
Ik heb Anyburn zojuist gedownload. Ga er later vandaag mee aan de slag!

Bedankt alvast voor de hulp.

Erick

--- Update ---

Of WMP opstarten met de cd erin, las dat hij het dan wel zag, hier werkt het niet.

Dat werkte bij mij ook niet. En in Anyburn blijft die aangeven dat er te weinig blokken vrij zijn, zelfs als ik er twee liedjes vanaf gooi. Dan zijn er nog pakweg 95 minuten van de 100 over. Dat zou toch moeten kunnen dan?
 
Wat is de bedoeling met die CD.
Moet het een Audio-CD worden of een Cd die bijv. in een autoradio de muziek kan afspelen?
 
Wat is de bedoeling met die CD.
Moet het een Audio-CD worden of een Cd die bijv. in een autoradio de muziek kan afspelen?

Ja, het moet een audio-cd worden. Die optie had ik ook in Anyburn gekozen.
 
The following requirements must be met in order to create audio CDs that hold more than 100 minutes of music, or data CDs that hold almost 900 MB of data:

The CD burner must be physically able to process CD-R99 media. On more recent models, updating BIOS can often enable this feature. Additionally, the lowest writing speed for the burner should be 2x or, at most, 4x. If you use speeds that exceed these values to burn a blank oversized CD, the process will generally be abruptly aborted and the CD ruined.
The burning software must support both overburning as well as storage media with a capacity of up to 120 minutes (1060 MB). In our experience, the current versions of Nero Burning ROM, 5.5.7.8, and Golden Hawk 4.0A are excellent burning programs.
The blank CD itself should be labelled as a CD-R99, otherwise it doesn't support the higher data capacity. In general, any burning program can read the data on the blank, although most programs will categorize the blank as "CD-R80 or 79:59 minutes." But don't be fooled - more than 100 minutes of music (or roughly 900 MB of data) will fit on the blank.
Bron

In het kort: de gebruikte brander dient de schijf ook te herkennen.
 
Dan zal ik mijn geluk eens op een andere computer gaan beproeven. Bedankt voor het meedenken en meezoeken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan