• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wordt Ccleaner een beetje vervelend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

quandor

Gewaardeerd
Lid geworden
27 jan 2016
Berichten
1.554
Waarderingsscore
158
Zojuist kreeg ik een update popup van Piriform om de nieuwste versie van Ccleaner te kunnen gaan downloaden.
Meestal is dat een kwestie van de gratis versie kiezen, klik, klik, ja....... en voilá de nieuwste (gratis) versie is binnen en tot over een maandje of zo.

Echter, links onderin stonden 2 regeltjes tekst met een vinkvakje ervoor. Of ik ook de gratis browserversie van hen wilde hebben en of die browser als standaard moet worden gezet...…….. ammehoela !!! Ik dacht 't niet!

Avast boefjes zijn 't...……...

Ccleaner.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het viel je tenminste wel op.
 
Ja, sinds Avast de boel heeft overgenomen ben ik een van de eerste keren na overname middels Ccleaner update in het 'gelukkige' bezit gekomen van Avast anti software...… Sindsdien kijk ik 2 of 3 dubbel alvorens op doorgaan te klikken.

Avast was ook weer binnen 20 seconden verwijderd, maar toch, kleine boefjes zijn het.
 
Whaha en voor de juiste reden zo blijkt maar weer..
Gr..
 
Bij het uitvinken ontdekte ik dat je eerst de onderste moet uitvinken en dan de bovenste daar de onderste anders aangevinkt blijft. Volgens mij probeert Avast zo voet aan de grond bij Ccleaner gebruikers te krijgen en er EEN programma van te maken.
 
Wat je kan doen, is gebruik maken van de portable versie. Die hoeft niet geïnstalleerd te worden en kan zo van op usb op verschillende computers tegelijk uitgevoerd worden. Wil je toch een installatie, dan kan je nog steeds kiezen voor de SLIM versie. Daar zijn de vervelende extra opties uit verwijderd.

Deze versies zijn gewoon verkrijgbaar via de website. In beide gevallen gaat het om de gratis versie:
 
Zo heel spannend is het ook weer niet (even die vinkjes weghalen), maar als je al jaren en jaren Ccleaner gebruikt en na overname door Avast komen dit soort onhebbelijkheidjes naar boven, dan weet je dat je voortaan ook bij Ccleaner voorzichtig moet zijn na de download en het kiezen voor "Ja" v.w.b. het uitvoeren / installeren van de download.
 
De CCleaner Browser is dus Chromium gebaseerd en lijkt daarom ook op Google Chrome.
Maar deze browser is standaard uitgerust met allerlei zaken ten behoeve van jouw privacy.
In het beveiligingscenter kan je alle onderdelen in- dan wel uitschakelen.

Zo zijn er veiligheidsinstellingen zoals altijd https site te bezoeken.
Ook is er een videodownloader aanwezig en zodra deze blauw blinkt, kan de video op de betreffende website gedownload worden.

De browser is thans als preview versie te krijgen.

 
Ik vraag mij af of het zo nu en dan niet té aan het worden is. Mijn virusscanner (Bitdefender) heeft een module die veilig betalingsverkeer garandeert / treedt dus op als waakhond. Het lijkt er de laatste paar jaren op alsof de bedrijven over elkaar heen duikelen om het ons veilig te maken.

Als ik het vergelijk met een energiecolporteur die aan de deur belt dan is het misschien wel vergelijkbaar met 10 colporteurs van 10 verschillende bedrijven voor je deur. Mijn deur heeft een standaard breedte en als ze mij allemaal beloven goedkoper af te zijn bij hen, dan schreeuwen er 10 door elkaar heen en ik geloof dat dat een beetje teveel van het goede is...………...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan