• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

XP in VirtualBox

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceesvb

Junior lid
Lid geworden
6 dec 2015
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Wil op mijn Win10 Pro laptop een XP-applicatie draaien in VirtualBox.
Heb laptop al gedeeltelijk aangepast adh van dit artikel: Oude software draaien op Windows 10 | Apps & Software | Computer!Totaal .
Welk artikel al eerder op dit forum werd genoemd in topic: Vraag - hoe kan ik een virtuele schijf met XP maken
Echter: niet meer werkt een link naar een website van Microsoft waarop downloads van virtuele machines te zien op pag 2 van het genoemde artikel:


zie 'deze website'/onderstreept.

Wie weet waar ik nu de downloads voor de virtuele machines kan vinden??
 
je wilt dus in het bezit komen van de Windows XP sp3 wel zie hier eens
https://microsoft_windows_xp.nl.downloadastro.com/download/
klik op de groene button ..
 
*kan blijkbaar geen links meer plaatsen !
 
je wilt dus in het bezit komen van de Windows XP sp3 wel zie hier eens
https://microsoft_windows_xp.nl.downloadastro.com/download/
klik op de groene button ..

Malafide.
Je download eerst een downloader en die is al besmet.
Avira moest mijn PC opnieuw opstarten en het gedownloade bestand zit nu in de quarantaine!
 
https://microsoft_windows_xp.nl.downloadastro.com/download/

Het is een malafide link!
 
de site is nogthans een versleutelde url .. maar je zal wellicht wel gelijk hebben …
@ceesvb gebruik aub deze link niet waar ik naar linkte ..
Ashampoo_Snap_vrijdag 18 oktober 2019_21h27m19s_003_.png
 
Cees zal met de XP-mode in VirtualBox zonder meer helemaal goed uit de voeten kunnen.
Dat is namelijk de XP-mode voor Windows 7.
Geen gerotzooi ook met een licentie, die is niet nodig!
 
Heb de aanwijzingen in de 2e link van bovenstaande post #2 gevolgd.
Vlg de afbeelding in pt. 5 (van 2e link) zou in de middelste kolom al 'XP Mode' moeten verscijnen; zie hem bij mij niet staan??
 
wil je Hyper-V gebruiken dient je deze te activeren of toe te voegen als onderdeel van je Windows 10 pro
open start en scrol naar de map systeem ...> open deze en klik op configuratiescherm ..
hiermee open je het al oude configuratiescherm > klik verder op programma's en onderdelen > klik verder op Windows onderdelen in of uitschakelen en scrol naar Hyper-V ..zet het vinkje aan en laat vervolgens je systeem nu bijwerken ..*hyper-v is enkel te gebruiken indien je processor dit ondersteund !
 
@#10
Als resultaat van par 3 c. van de handleiding zie ik


Dan zou ik de XP-mode toch vervolgens in de Hyper-V manager, afbeelding in # 9, moeten zien??
 
Laten we eens kijken wat de technische gegevens van jouw computer zijn!

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Resultaat Speccy:
 
Post zoals gevraagd en aangegeven de weblink.
Aan dat plaatje hebben we heleaas niks.
 
Intel gegevens over de procesor:

Bovendien Intel HyperV is opgestart en alle HyperV processen zijn actief in jouw Windows.

Running: HV-hostservice
Running: Hyper-V Virtual Machine Management
Running: Hyper-V-Host Compute-Service
 
Kan ik iets doen??
 
Vlg Windows 10 Hyper-V System Requirements zou in de systeminfo 4 vragen betreff hyper-V met yes moeten worden veantwoord: afb 50


Zie voor mijn laptop onderin afb 51
:

Blijkens de hierboven aangegeven Speccy-uitdraai worden een aantel hyper V functies gestopt: afb 52

Wat te doen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan